פיגוע בבת גלים. על פי החשד חייל נדרס על ידי רכב בו נהג מחבל. החייל נפצע קשה. המחבל יצא מהרכב עם גרזן וניסה לתקוף אך נורה ונהרג על ידי חיילים. במשטרה ניהלו xריקות בניסיון להתחקרות אחר מעורבים נוספים. בתום ביצוע סריקות ומעצר חשודים אומרים במשטרה כי אין מוערבים נוספים.
3 צפייה בגלריה
המפגע לאחר שנורה ולידו הגרזן
המפגע לאחר שנורה ולידו הגרזן
המפגע לאחר שנורה ולידו הגרזן
(צלם לא ידוע פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

זירת הפיגוע בבת גלים
(צלם לא ידוע פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)


משטרת ישראל: משטרת ישראל פתחה בחקירת אירוע פציעת חייל ונטרול מפגע בעיר חיפה. כוחות משטרה הוזנקו למקום האירוע, החלו בסריקות, ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. הרקע לאירוע בבדיקה.

3 צפייה בגלריה
נטרול המפגע
נטרול המפגע
נטרול המפגע
(צלם לא ידוע פרסום לפי סעיף 27א' לחוק פרסום זכויות יוצרים)

מתנדבי איחוד הצלה במקום מדווחים שפצוע אחד פונה לרמב"ם כוחות משטרה גדולים במקום מטפלים באירוע וסורקים.
פרמדיק מד"א חנן זוהר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב סמוך לחומה כשהוא בהכרה וסובל מחבלות קשות בגפיים תחתונות. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה".

עדכון ממ"ז חוף ניצב דני לוי
(צילום: משטרת ישראל)


3 צפייה בגלריה
מעצר חשוד בבת גלים
מעצר חשוד בבת גלים
מעצר חשוד בבת גלים
(צלם לא ידוע פרסום לפי סעיף 27א' לחוק פרסום זכויות יוצרים)

ברמב"ם מסרו כי לחדר הלם ברמב"ם הוכנס החייל שנפגע מרכב בשכונת בת גלים. בבית החולים מבהירים כי הפצוע אינו המפגע.

סיכום אירוע:


בשעה 10:30 (שני) התקבל במוקד המשטרה דיווח על חשד לפיגוע. לשוטרי תחנת חיפה שהגיעו למקום התברר כי רכב מסוג מאזדה פגע בהולך רגל (חייל צה"ל) ולאחר שפגע בו יצא מהרכב ורץ עם גרזן לכיוון שער בסיס בת גלים. חייל שעמד בשער ניטרל את המחבל.
לאחר חקירה התברר כי המחבל הוא ואסים אבו אל הוגה יליד 96, תושב טמרה שבגליל המערבי. ברישום המשטרתי יש למחבל תיק בגין הסעת שוהים בלתי חוקיים.
מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ומפקד מחוז חוף ניצב דני לוי, שיבחו את מהירות התגובה של החיילים אשר נטרלו את המחבל ופינו מיד את חברם לטיפול רפואי ביה״ח רמב״ם הסמוך לזירה.
החייל הגיע לבית החולים במצב בינוני עד קשה.
עדכון רמב"ם: לאחר 8 שעות בחדר הניתוח במהלכן עבר סדרת ניתוחים אורטופדים על ידי 3 צוותים שונים מהמערך האורתופדי כדי לטפל בפציעות מהן סבל בגפיו. החייל הועבר למחלקת טיפול נמרץ להשגחה לאחר שנגמל מהנשמה והרדמה. מצבו נכון לשעה זו מוגדר יציב.

עדכון מרמב"ם
(צילום: רמב"ם)



תגובות


יונה יהב: קורא למפכ"ל המשטרה לגייס באופן מיידי מאות שוטרים ועוד מאה ניידות לעיר חיפה. אני אדאג לכל הכסף הדרוש מידידיה של חיפה בעולם. חיפה היא העיר השלישית בגודלה בארץ, וההתייחסות אליה כיישוב קטן מהפריפריה היא בלתי נסבלת ומסכנת את תושביה".
דוד עציוני: "אני מבקש לברך את כוחות הביטחון על הפעולה הנחושה והמהירה לסיכול פיגוע הטרור ליד בסיס חיל הים בעיר. אני שולח איחולי החלמה לחייל שנפצע קשה. אנחנו במלחמה. המלחמה הזו לא מבחינה בין חזית לבין עורף. מול הטרור נתייצב יחד, מאוחדים ונחושים לנצח!״.
יעקב בורובסקי: "תרחיש פיגוע בחיפה הוא ודאי בעת המלחמה. פריסה רחבה של כוחות המשטרה והצבא וכתות כוננות לקיצור זמני התגובה הינם המענה ההולם. חיפה עיר מעורבת שמרבית תושביה הערביים אזרחים נאמנים ושומרי חוק. המיעוט הלאומני תומך הטרור ניסה וימשיך לבצע פיגועים במטרה להתסיס הרוחות. יד קשה וחדה כנגד הטרור. אני קורא שלא להגרר לאלימות כנגד אזרחים שומרי חוק".
יניב בן שושן יו"ר הליכוד בחיפה: "הפיגוע הקשה היום בחיפה הוא תוצאה של ההסתה הפרועה של חד"ש. כולנו עדים להסתה הפרועה של חד"ש בחיפה נגד חיילי צה"ל ונגד מטרות המלחמה. המטרה שלהם היא שחרור מחבלים והם לא מתביישים להגיד זאת גם לא בהפגנה שערכו רק לפני שבוע בחיפה".
אביהו האן, חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הירוקים כחול-לבן: "קמנו הבוקר לפיגוע בשכונת ילדותי, בת גלים, ברחוב שרל לוץ בו גדלתי. אני מבקש לשלוח בשמי ובשם תושבי חיפה איחולי החלמה מהירה לחייל שנפצע קשה באירוע. הודות לערנות כוחות הבטחון והחיילים במקום, נמנע פיגוע שיכול היה להסתיים בנפגעים רבים יותר. כראש עיר, אפעל מול כל הגורמים הרלוונטיים בממשלה על מנת לתת מענה מלא בנושא הביטחון בחיפה ולהרחיב את השיטור המשולב. בעבר היו הרבה יותר ניידות משטרה בחיפה, זה חשוב בשגרה למניעת פשיעה והגברת תחושת הביטחון האישי, וזה חשוב כפליים בעת מלחמה".