יממה בלבד לאחר שהודיע על הסכם קואליציוני חתום עם חד"ש, נאלץ ראש העיר חיפה יונה יהב להודיע כי ההסכם מבוטל וכי יו"ר חד"ש רג'א זאעתרה לא ימונה לסגן ראש העיר.
2 צפייה בגלריה
התחרט. יהב וזאעתרה
התחרט. יהב וזאעתרה
התחרט. יהב וזאעתרה
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה, נחום סגל)
קראו עוד:

כך נמסר (שני) על ידי מטעם מטה יהב: "לאור פניות רבות שהתקבלו בעיריית חיפה, קיים הערב ראש העיר יונה יהב שיחה עם סגני ראש העיר ובסיומה הוחלט כי חבר המועצה ראגא זעאתרה לא ימונה כסגן ראש העיר".
ממטה יהב הוסיפו "בהתאם, הורה ראש העיר ליועצת המשפטית לשלוח סדר יום עדכני לקראת הישיבה שתתקיים ביום רביעי הקרוב".

2 צפייה בגלריה
קבלת הפנים ליונה יהב
קבלת הפנים ליונה יהב
קבלת הפנים ליונה יהב
(צילום: דורון סולומון)

קודם להחלטה קדמה ישיבה בהולה שכינס יהב עם חברי הקואליציה. במקביל הגיעו ביקורות מגורמים שונים, ביניהם מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שציין: ״אסור למנות את תומך חיזבאללה ו-BDS רג׳א זעאתרה לסגן ראש עיריית חיפה, מקומו בלבנון עם חבריו ולא בקואליציה של עיר במדינת ישראל. החלטת הציונות הדתית והליכוד להצטרף לקואליציה עימו חמורה ומטופשת - ראש עיריית חיפה צריך להתבייש בהחלטה הזו ולא לחגוג אותה״.
בארגון בצלמו בירכו על ההחלטה לבטל את המינוי. שי גליק מנכ"ל בצלמו: אני מודה לידידי יונה יהב שנענה לפנייתי וביטל את המנוי ההזוי. מקומו של זעתרה בכלא לא בלשכה מפוארת. תושבי העיר חיפה גאים בצה"ל ומדינת ישראל ולא יתנו יד למסיתים. העיר חיפה תישאר סמל של שלום ודו קיום אמיתי ותקיא מתוכה קיצונים ומסיתים".
דוד עציוני: "שמח שבעקבות דברי ראש העיר החליט להקשיב לי ולבטל את המינוי ההזוי. קורא לו למנות נציג אחר לחברה הערבית בתור סגן".