על פי גורמי מודיעין בישראל ובארה"ב קיים חשש לתגובה אירנית במהלך סוף השבוע על חיסולו של מפקד כוח קודס בסוריה ובלבנון, חסן מהדווי.
4 צפייה בגלריה
יהב על רקע נפילת טיל בחיפה במלמת לבנון השנייה
יהב על רקע נפילת טיל בחיפה במלמת לבנון השנייה
יהב על רקע נפילת טיל בחיפה במלחמת לבנון השנייה
(צילום: נחום סגל, פרטי)
על פי אותם הערכות, התקיפות יתבצעו בצפון או בדרום ישראל וכי אירן המתינה עם העיתוי לסיום חג הרמאדן. לאורך כל השבוע הועברו מסרים לאירנים המזהירים אותם מהסלמה באיזור.
מי שלוקח ברצינות אפשרות לתגובה אירנית בצפון או מקרה של מלחמה על חיזבאללה הוא ראש העיר יונה יהב שכבר בתחילת השבוע התריע מהתפתחויות בטחוניות שיובילו לתקיפתה של חיפה.
"ההנחות של כוחות הבטחון לא נותנות לי לישון בלילה, מאחר ודברים מצוטטים לא אוסיף אבל ההנחות הם קשות. אנחנו על הכוונת. ועוד איך על הכוונת".

4 צפייה בגלריה
רכבים בוערים בחיפה ארחי שנפגעו מטיל במלחמת לבנון השניה
רכבים בוערים בחיפה ארחי שנפגעו מטיל במלחמת לבנון השניה
רכבים בוערים בחיפה אחרי שנפגעו מטיל במלחמת לבנון השניה
(צילום: צבי רוגר)

על פי יהב, שלושת החודשים הבאים עשויים להיות בעלי פוטנציאל להתלקחות, ועל כן הוא נערך בהתאם מבחינה עירונית.
יהב בחר להדגיש כי מחשש לקריסת מערכת הטלפונים הסלולארית, הוא קורא לציבור להתקין טלפונים נייחים קוויים. לדבריו צפוי מיסוך שימנע שימוש בטלפונים ניידים, וכי רצוי להתקין טלפון קווי גם בבית וגם בממ"ד.
את הדברים אמר יהב בישיבת מועצת עיר, בה היה מי שהזכיר כי לרבים מתושבי חיפה אין ממ"ד וכי חברות הטלפונים לא יכולים להגיע בזמן קצר להתקין טלפונים נייחים.

4 צפייה בגלריה
למוד ניסיון. יהב במלחמת לבנון השנייה
למוד ניסיון. יהב במלחמת לבנון השנייה
למוד ניסיון. יהב במלחמת לבנון השנייה
(צילום: עיריית חיפה)

נקודה נוספת בה בחר יהב להתמקד זו השכונות הכלואות, והחשש כי במקרה של התקפת טילים או שריפה, תושבים יתקשו לצאת מהשכונות בגלל נתיב נסיעה חסום. יהב קרא לתושבים לוודא כי רכביהם לא חוסמים נתיבי יציאה. "אם נצטרך לפנות תושבים נתקל בבעיות קשות", מתריע יהב, "אני ראש העיר היחיד שפינה 60 אלף איש בשריפה השניה ללא נפגעים בנפש. זה היה מזל, אלוהים שיחק לטובתנו אבל זה לא אומר שזה יקרה שוב".
יהב ציין כי אין להחנות לאורך כבישים המזומנים באדום לבן ופקחים יקנסו תושבים כדי לוודא שנתיבים אלו נשארים פתוחים. "זה לטובת התושבים", ציין יהב, "אני עכשיו בקדנציה האחרונה לא שואל הרבה שאלות ומבקש שתעזרו לי בדברים האלו. זה חיים או מוות".

4 צפייה בגלריה
מקלטים ששופצו ומוכנים לפעילות מיידית
מקלטים ששופצו ומוכנים לפעילות מיידית
לא יספיקו לכולם. מקלטים ששופצו ומוכנים לפעילות מיידית
(צילום: עיריית חיפה)

קראו עוד:

בחיפה לוקחים ברצינות את האפשרות להתקפה. יאיר זילברמן, מנהל אגף הבטחון הוסיף כי בעיר יש 102 מקלטים ציבוריים בהם יכולים להיכנס 19 אלף איש. למקלטים אלו יוכנסו גנרטורים לטובת שהייה לכמה ימים. בנוסף ציין זילברמן כי ישנם חניונים תת קרקעיים שיכולים לשמש כמקלטים, כמו חניון אינטל, בית אמות, האודיטוריום, רציפי הכרמלית, והמקלטים בבתי הספר. "כל זה מייצר 58 אלף מקומות מיגון, זה לא נותן מענה לכל הפער אבל נותן התקדמות נאה", ציין זילברמן.