טרגדיה קשה למשפחתה של ראש העיר עינת קליש רותם: שני בני דודיה נרצחו בקיבוץ בארי בטבח שביצע החמאס. קרוב נוסף מוגדר נעדר.
3 צפייה בגלריה
ממשיכה קדימה. קליש
ממשיכה קדימה. קליש
ממשיכה קדימה. קליש
(צילום: אלעד גרשגורן)
בראיון ל"מיינט חיפה" ראש העיר עינת קליש רותם מדברת בקול שבור על מה שהיא יכולה כעת לספר. שבני משפחתה הנרצחים הם אנשים מבוגרים, ממייסדי הקיבוץ והנעדר הוא בחור צעיר. עד שהפרטים לא יתפרסמו רשמית היא מבקשת לא למסור שמות, שכן הם חלק ממאות נרצחים שעדיין לא הוציא לגביהם הודעה מסודרת.
קליש מספרת שהתחושות הרעות החלו לקנן בליבה כבר ביום שבת: "הקשר עם המשפחה שם נותק. האמת שאני כבר שלושה ימים מוכנה לבשורה הזו, ידעתי שהם נעדרים והיה לי ברור לאן זה הולך אבל בליבי לא ידעתי שזה יהיה כך. יש כאוס גדול בדרום אז עד שלא פירסמו את השמות אני מעדיפה לא לחשוף כי יכול להיות שיש קרובי משפחה שלא יודעים. עכשיו חצי מדינה שבורה. אני שמעתי את הבשורה הקשה ביום שני כשהייתי בדרך באוטו בדרך למנ"מ (מרכז לניהול משברים שהוקם בעירייה).
איך מצליחים אחרי בשורה כזו לנהל את העיר?
"ממשיכים, מה זאת אומרת. נעשה מה שצריך לעשות. אם יש לי כוחות? בודאי, איזו שאלה. אנחנו כולנו עצובים, הלב כואב ובוכה אבל אנחנו קמים בבוקר ועושים את מה שצריך לעשות".

3 צפייה בגלריה
עינת קליש תורמת דם
עינת קליש תורמת דם
עינת קליש תורמת דם
(צילום: עיריית חיפה)

קראו עוד:

מי מחזק אותך?
"אני עסוקה מדי, אנחנו לא נמצאים שם. אני עסוקה בשביל לראות שהכל מתנהל בעיר, זו אחריות גדולה מאוד. הכוח שלי זה לראות שכל מה שקורה בחיפה מתבצע על הצד הטוב ביותר. המטרה היא כמה שפחות אירועים כאלה כמה שפחות סבל, כמה שאפשר להיערך בשביל למנוע חלילה אירועים קשים. כמובן כמה שאפשר להיות בקשר עם הציבור בשביל למנוע או להוריד את מפלס החששות והחרדות, כדי שהם לא יהיו בחוסר ודאות. התקופה קשה מאוד לכולם. יש פחד גדול שזה יגיע לחיפה, כולנו עוקבים בצורה ממש שעתית, כל דקה בודקים מה קורה בצפון, אנחנו בקשר עם פיקוד העורף והמשטרה, כל אירוע הכי קטן אנחנו מנסים להבין את המשמעויות שלו על חיפה".

3 צפייה בגלריה
הערכת מצב במרכז לניהול משברים בחיפה
הערכת מצב במרכז לניהול משברים בחיפה
קליש בהערכת מצב במרכז לניהול משברים בחיפה
(צילום: עיריית חיפה)

מספיקה לישון בלילה?
"לא הרבה, אבל כמו כולם כנראה, כל מי שנמצא פה במנ"מ כמעט ולא ישן, כולם בסביב לשעון. זה בסדר, אנחנו בסדר גמור. אנחנו בשטח. אתמול סיירנו במחסומים של המשטרה. למרות כל העניין האישי שלי המשימה היא להכין את העיר בצורה הוליסטית לכל תרחיש ולסייע בהכנה של המקלטים הציבוריים. אני ממשיכה לעבוד סביב השעון והמטלה הגדולה היא לוודא שחיפה ערוכה לכל תרחיש זה מה שעומד לנגד עיניי. יהיו עוד ימים בשביל להתמודד עם העצב והאבל הקשה. כרגע אנחנו רק עם הפנים לחיפה".
חושבים על הבחירות בעוד שבועיים?
"הבחירות נראות כרגע שייכות לעולם אחר, לא עוסקת בזה בכלל".