בני הזוג אלן רייסר (30) וטטיאנה וולקוב (45) עלו לפני כחודשיים, ב־18 במרץ השנה, ממוסקבה שברוסיה לישראל, כשמלחמת חרבות ברזל מתנהלת במלוא העוצמה. למרות שידעו מה קורה בארץ, בעיקר מחברים, לא שינו השניים את תוכניתם, הגיעו לישראל ונקלטו בקרית ים, שם הם מלווים על ידי מחלקת העלייה של העירייה.
2 צפייה בגלריה
בני הזוג אלן רייסרוטטיאנה וולקוב עלו לישראל
בני הזוג אלן רייסרוטטיאנה וולקוב עלו לישראל
אלן וטטאינה, השבוע
(צילום: באדיבות קרית ים)
ביום העצמאות הראשון שלהם בישראל ציין רייסר: "קונפליקטים יש בכל העולם, ופה עדיין מרגישים הכי בטוחים". טטיאנה: "למרות המלחמה, מבחינת פסיכולוגית אני מרגישה פה הרבה יותר בטוחה".
בני הזוג הכירו לפני 5 שנים ולפני שנתיים התחתנו. הם גרו במוסקבה והתפרנסו בכבוד. אלן, מהנדס, עבד במיפוי אתרי בנייה וטטיאנה, מהנדסת תוכנה, עבדה בחברת היי טק, פיתחה ובנתה תוכנות. לטענתם, בתקופה האחרונה הם הרגישו כי האנטישמיות, שתמיד הייתה ברוסיה, מרימה ראש ומתחזקת, כמו בכל העולם.
אלן: "זה לא קשור למלחמה בין רוסיה לאוקראינה, אבל הרגשנו שינוי ביחס כלפי היהודים. ראינו את זה ושמענו את זה מחברים בעבודה. תמיד זה היה, אבל לא כל כך מורגש כמו בימים אלו. כל הזמן שמענו, גם בתקשורת וגם בעבודה, שהיהודים אשמים בכל דבר רע שקורה ברוסיה".

2 צפייה בגלריה
קרית ים
קרית ים
"לבנות דווקא כאן חיים חדשים". קרית ים
(צילום: י"א)

טטיאנה: "מישהו צריך להיות אשם ומה יותר קל מאשר להאשים את היהודים?".
אלן סיפר כי הוא חקר בעצמו את השורשים היהודים והחליט כבר לפני שלוש שנים שהוא רוצה לעלות לארץ, אבל לאור התגברות האנטישמיות, הרצון לעשות עלייה התגבר וכך גם אצל אשתו.

קראו עוד:

אלן עדיין לא עובד בארץ והוא בחיפוש אחר עבודה. לעומתו, טטיאנה ממשיכה לפתח תוכנות עבור חברה מחו"ל, בשבילה מקום המגורים לא מהווה פקטור לפרנסה.
בני הזוג שמעו איך חוגגים בשנה רגילה את החג הזה בישראל ומבינים שהשנה זה יהיה שונה. את יום העצמאות הראשון שלהם בישראל יבלו אותו יחד עם חברים.