גבי, רק בן 35, תושב העיר חיפה, אובחן עם שני גידולים סרטניים בגופו. האחד בריאה, גידול שעבר לעמוד השדרה, והשני בבית החזה. גבי הוגדר בסכנת חיים.
3 צפייה בגלריה
ניתוח מורכב
ניתוח מורכב
ניתוח מורכב
(צילום המחשה: shutterstock)
אחרי אבחון הגידולים קיבל גבי המלצה מרופאים באחד מבתי החולים, לבצע שני ניתוחים להוצאת הגידולים. משמעות הדבר: פעמיים הרדמות, פעמיים חיתוכים, פעמיים סבל, וזמן החלמה ארוך, קשה וכזה המעכב את הוצאת הגידולים.
גבי החליט על חוות דעת נוספת, הפעם בבית החולים כרמל בחיפה. מנהל היחידה לעמוד שדרה כרמל ד"ר ארסן שפיגלמן, יחד עם מנהל היחידה לניתוחי חזה ד"ר רונן גלילי, החליטו כי ניתן לבצע ניתוח אחד להוצאת שני הגידולים.

3 צפייה בגלריה
בית חולים כרמל - צילום חוץ
בית חולים כרמל - צילום חוץ
שיתופי פעולה בחדרי הניתוח. בית חולים כרמל
(צילום: דוברות מרכז רפואי כרמל)

הניתוח יצא לדרכו, כאשר שני צוותים נמצאים בחדר הניתוח, מטפלים בגידול אחד ולאחר מכן בשני. לאחר 7 שעות ניתוח הוצאו שני הגידולים בהצלחה. מצבו של גבי משתפר והוא במעקב רפואי.
ד"ר שפיגלמן: "בשנים האחרונות הגדלנו מהותית את העזרה הניתוחית למטופלים. היחידה בכרמל הכפילה את כמות הניתוחים שלה וכיום אנחנו מבצעים כ-300 ניתוחי עמוד שדרה בשנה עם אחוזי הצלחה מצוינים ומאות מטופלים מרוצים".

3 צפייה בגלריה
ד"ר סולימאן, ד"ר שפיגלמן וד"ר אלכסנדרובסקי
ד"ר סולימאן, ד"ר שפיגלמן וד"ר אלכסנדרובסקי
ד"ר סולימאן, ד"ר שפיגלמן וד"ר אלכסנדרובסקי
(צילום: אלי דדון)

קראו גם:

לצד ד"ר שפיגלמן מנחים במחלקה גם ד"ר עלי סולימאן וד"ר ויטלי אלכסנדרובסקי.
יחידת עמוד השדרה בכרמל מבצעת ניתוחים משולבים לא רק עם יחידת ניתוחי חזה אלא גם עם המכון ההמטולוגי בניהול ד"ר מאיר פרייס.
"אני מאמין בצוות המצוין של היחידה ובעבודת צוות, כי ההישגים משמעותיים הם רק בעבודת צוות", אומר ד"ר שפיגלמן, "ובנוסף אנו פועלים להרחבת ומתן שירות ליותר מטופלים במחוז של הכללית. אני מאמין בחינוך וגידול דור העתיד עם מתמחים חדשים הרוצים וחושקים בתחום עמוד השדרה. יש לנו צוות, יחידה, ומחלקה מצוינים ויש לנו במה להתגאות".