בחברת נמלי ישראל תוקפים את רשות נחל הקישון על רקע טענות הרשות כי תוכנית האחסנה שמקדמת חברת נמלי ישראל תוביל להתחממות, פגיעה בסביבה ובמיוחד בנחל הקישון.
בחברת נמלי ישראל מציינים: "טענות רשות נחל הקישון חוזרות על עצמן פעם אחר פעם מנותקות לחלוטין מהמציאות ופוגעות בפיתוח העיר חיפה ובתושביה אשר זקוקים למקורות תעסוקה וחיזוק הכלכלה המקומית כמו אויר לנשימה. פתיחת נמל המפרץ ופיתוח מרכז לוגיסטי מתקדם וחדשני הינו צעד חשוב ומשמעותי בפיתוח מטרופולין חיפה והמפרץ לטובת חיזוק הכלכלה המקומית והלאומית.
"בתכניות הפיתוח במרחב חיפה חברת נמלי ישראל השקיעה עשרות מיליוני שקלים בסקרים סביבתיים במטרה לאפשר את הפיתוח והצמיחה של פעילות הנמלים בישראל על פי סטנדרטים סביבתיים ומקיימים המחמירים ביותר. בפיתוח נמל המפרץ הושקעו למעלה מ-5.5 מיליארד שקלים וניתן דגש רב להיבטים הסביבתיים הכוללים הטמעת טכנולוגיות חדשות ומתקדמות. למשל, הגנרציה באוניות העוגנות בו תהיה באמצעות רשת החשמל חיצונית ומקיימת במקום ממנועי האונייה".
בחברת נמלי ישראל מוסיפים כי החברה השקיעה למעלה מ-250 מיליון שקלים במנהרת תשתיות מתקדמת וייחודית אשר תנטר מחדר בקרה את הצנרת העוברת בה ותמנע זיהומי קרקע. פיתוח מתחם לוגיסטי לצורכי המשק הישראלי והסוחרים באזור הצפון הינו תנאי מחייב לפעילות הנמלית התקינה.
"במידה וגורמים אינטרסנטים ימשיכו להערים קשיים שיפגעו בתושבי העיר ובפעילות הנמלית, תדרש חנ"י להקים את המרכז הלוגיסטי רחוק מפעילות הנמל, דבר שיביא לפגיעה בתושבי העיר וייצור עומסי תנועה ועיכובים בפריקת הסחורות. הקמת פארק לוגיסטי מתקדם בסמוך לנמלים נדרש למשק הישראלי על מנת להבטיח שיפור השירות והתייעלות שתביא להורדת מחירים ותצמצם את הובלת המטענים מהנמל בכבישים".
קראו גם: >>>
בחברת נמלי ישראל מוסיפים כי הדוח אותו מתארים ברשות הקישון, כלל לא הועבר מעולם לחנ"י אך ניתן ללמוד מהדברים המוזכרים בו כי הבדיקה שנעשתה על פני המשטחים באמצעות רחפן, היא אחיזת עיניים המציגה באופן לא מהימן ממצאים מסולפים, שכן לו הייתה נעשת הבדיקה באופן מדעי, מדויק ומקצועי הרי שהתוצאה הייתה שונה לחלוטין.
כך אומרים בחברת נמלי ישראל: "צר לנו שמנכל"ית רשות הקישון, הגב' שרון ניסים, בוחרת להציג תמונה חלקית של המציאות בשטח במטרה לקדם אג'נדות שמטעות את הציבור ומציגות מצג שווא. בניגוד לנטען, תכנית פיתוח עורף הנמל בחיפה כוללת פארק מודרני ומתקדם אשר משלב בין צורכי הנמל לבין פיתוח סביבתי נרחב הכולל פארק טבע מושקע על שטח של כ-600 דונם בעורף הנמלים, שטח שחנ"י העמידה ממקורותיה לרשות התושבים וישמש לפנאי ונופש עבור תושבי חיפה והאזור. חברת נמלי ישראל תמשיך בפעילותיה לקידום הנמלים בישראל בכלל ובאזור חיפה בפרט, שכן הנמל הינו החמצן הכלכלי של המדינה ומטרופולין חיפה באופן שיביא לגידול במקומות התעסוקה במטרופולין לצד שמירה על ערכי הטבע והקיימות".