בבית החולים שערי צדק נאבקו במשך שעות רבות על חייו של יובל דורון קסטלמן בן ה-38 אך לפנות בוקר (שישי) נאלצו לקבוע את מותו.
2 צפייה בגלריה
קסטלמן ז"ל וזירת הפיגוע
קסטלמן ז"ל וזירת הפיגוע
קסטלמן ז"ל וזירת הפיגוע
(צילום: באדיבות המשפחה, עמית שאבי)
קסטלמן שוטר לשעבר בתחנת חיפה, שעבד כעו"ד בנציבות שירות המדינה, נורה במהלך הפיגוע בטרמפיאדה בצומת גבעת שאול בכניסה לירושלים.
מתחקיר ראשוני עולה כי קסטלמן הבחין במחבלים מבצעים ירי אל עבר אזרחים, ירי שהסתיים ברציחתם של אלימלך וסרמן (73), חנה איפרגן (67) וליביה דיקמן (24).
"הוא הבחין במתרחש מהצד השני של הכביש בדרכו לעבודה בקרית הממשלה", סיפרו במשפחתו, "הוא עצר את הרכב ומהר לנטרל את המחבלים".
קסטלמן הצליח לפגוע ולנטרל את שני מחבלים - מוראד נמר (38) ואחיו איברהים נמר (30) משכונת צור באהר. קסטלמן לא היה היחיד שזיהה את המחבלים, ושני חיילי מילואים פתחו לעברם באש.

2 צפייה בגלריה
הציל חיים. זירת הפיגוע
הציל חיים. זירת הפיגוע
הציל חיים. זירת הפיגוע
(צילום: עמית שאבי)

קראו עוד:

מתחקיר האירוע עולה כי החיילים ירו גם לעבר קסטלמן ולדבריהם חשבו כי מדובר במחבל נוסף. השוטר לשעבר נפגע והובהל לבית החולים שערי צדק, שם כאמור אחרי שעות רבות שרופאי בית החולים ניסו להציל את חייו, נקבע מותו.
חבריו של קסטלמן מתחנת חיפה מתארים שוטר יוצא דופן. "הוא תמיד היה גיבור והראשון לזנק להציל חיים, וכך עשה גם הפעם. הוא מצא את מותו בדיוק שתאריך יום ההולדת שלו 1.12. יהיה זכרו ברוך".