התקוות התבדו: אחרי יותר מחודשיים פורסם במוצאי שבת האחרונה כי ענבר היימן, החטופה מהמסיבה בנובה, נרצחה בשבי החמאס.
6 צפייה בגלריה
בלתי נשכחת. היימן ז"ל
בלתי נשכחת. היימן ז"ל
בלתי נשכחת. היימן ז"ל
(צילום: פרטי)

היימן (27) הייתה סטודנטית לתקשורת חזותית במכללת ויצו והתגוררה בחיפה. ב-7 באוקטובר השתתפה במסיבה ברעים. חטיפתה תועדה ובסרטון בו נראתה ענבר עולה על אופנוע של מחבלים. בהמשך הגיע אות חיים נוסף לפיו ענבר הייתה בחיים בתחילת תקופת השבי. היימן היתה לקראת שנת הלימודים הרביעית שלה וגם אמנית גרפיטי שכונתה Pink.
בתקופה האחרונה חבריה קישטו בכתובות Free Pink בניינים ברחבי חיפה ואפילו בעולם. בסוף השבוע שעבר אחת הכתובות, במושבה הגרמנית בחיפה, הושחתה.
ביום חמישי שעבר, כשעוד נאחזו בשביב תקווה, נפתחה במרכז הקהילתי 'טבריה' שברחוב ירושלים בשכונת הדר, בה התגוררה בתקופת הלימודים, תערוכה מרגשת בשם 'עולם ורוד', עם עבודות של ענבר וחבריה ללימודים בויצ״ו.
התערוכה מוקדשת לענבר כשבהזמנה נכתב: "רצינו לתת לכם הצצה קטנה למי זאת ענבר, הרבה יוצרים ציירו אותה בפנים רבות ושונות ולצדן מגוון יצירות של ענבר, שיחשפו חלק מעולמה. התמונות הן עבודות שנעשו לכבודה ולמען שחרורה המהיר". התערוכה תינעל ב־ 31.12.23.
ראש העיר עינת קליש שביקרה בתערוכה כתבה בהקשרה בטוויטר: "זו חובה מוסרית של מדינת ישראל לשמור על התושבים שלה. ברית בסיסית שנמחקה ב־ 7.10".

6 צפייה בגלריה
ענבר הימן ז"ל במהלך עבודת גרפיטי
ענבר הימן ז"ל במהלך עבודת גרפיטי
ענבר הימן ז"ל במהלך עבודת גרפיטי
(צילום: באדיבות המשפחה)

"חברה נהדרת"


דורון בכר היה שותפה לדירה של ענבר ברחוב בן יהודה בהדר. השבוע בעודו שוהה ב"שבעה" בבית הוריה בפתח תקווה הוא מספר: "גרנו יחד שנה וקצת. היא הייתה השותפה הכי טובה שהייתה לי. חברה נהדרת. היו לנו שיחות נפש בסלון, היא הייתה מקשיבה, אדם כל כך טוב ומכיל. הייתה בנו כל הזמן את התקווה לבשורות טובות שהיא תחזור. התקווה התחזקה אצלי בשבוע שבועיים האחרונים, לא יודע למה. עסקת החטופים לא נטעה בי תקווה כי ענבר הייתה חיילת קרבית ולא הייתה בקריטריונים של אלו שהוחזרו".
אתה מאוכזב מהממשלה?
"ממש לא. אפשר לדבר על המחדל באופן כללי אבל בהינתן המחדל הזה לא חושב שהיה אפשר לעשות משהו יותר טוב".
שמה של ענבר היימן ז"ל עלה בתחילת המלחמה כאשר בעל הדירה אותה שכרה דרש ממנה תשלום שכ"ד כשכבר הייתה בשבי. השותף בכר פירסם התכתבות עם בעל הדירה אהרון רייס בו הוא מספר לו שהיימן נחטפה וזה לא מוותר לכאורה על התשלום. לאחר חטיפתה הודיעה מכבי חיפה, הקבוצה אותה אהדה, כי תממן את שכר הדירה שלה להמשך השנה, שכן היא שילמה מראש על ספטמבר ואוקטובר. במכבי הנציחו את ענבר במחווה מיוחדת במשחק הדרבי שהתקיים השבוע וציינו שהקבוצה תמשיך לחזק ולתמוך במשפחה.

6 צפייה בגלריה
ענבר הימן בפסטיבל בדרום
ענבר הימן בפסטיבל בדרום
ענבר הימן בפסטיבל בדרום
(צילום: פרטי)

פרשת הדירה


בנושא הזה אמר בכר השבוע: "מסתבר שמכבי חיפה לא ישלמו את שכר הדירה אלא מנהלת החטופים. ענבר 'פתחה' שנה חדשה מספטמבר ועד ספטמבר ונותרו לה כביכול 10 חודשים. אני עצמי כרגע חזרתי לדירה".
חזרנו לרייס השבוע. לדבריו הוא מאושפז בבית חולים בגלל בעיות בריאות מתמשכות והוא אמר: "שקר וכזב שמכבי חיפה שילמו. זה היה יותר פלברה מאשר לשלם. אף אחד לא שילם את השכר דירה. לא מנהלת החטופים ולא מכבי חיפה. נשאר לה עוד 10 חודשים, 1,250 שקלים לחודש. השותף גר שם, וגם אם אני אמכור את הדירה כמו שאמרו שאני רוצה לעשות, הוא יישאר שם. הזכויות שלהם בכפוף להסכם שכירות. הוא יצטרך להביא מישהו במקומה, והוא אומר שאי אפשר להביא כי הדירה מלאה בדברים שלה".
גורם בכיר במכבי חיפה אישר שהמועדון לא שילם את שכר הדירה של ענבר ז"ל.
חיים רובינשטיין ממטה החטופים מסר כי יבדוק לגבי כוונת מימון שכר הדירה של היימן.
נועם אלון, (24) בן זוגה של ענבר בשנה וחצי האחרונות, היה פעיל במאבק לשיחרורה. הם הכירו במחלקה לתקשורת חזותית בויצו. אף הוא מתגורר בהדר, באזור שוק תלפיות. לאחר האסון הוא אמר כי הוא שורד מכיוון שהוא משתדל להיות כל הזמן בעשייה, נאחז בחלום על עתיד משותף עם אהובתו. "אני מתראיין הרבה גם לרשתות זרות ועושה כל מה שאני יכול כדי שיכירו את ענבר ובכדי להפעיל לחץ שתיעשה עסקה להחזרת השבויים והחטופים. פנטזנו על עתיד יחד, רציתי להתחתן ולהביא איתה ילדים".

6 צפייה בגלריה
התנצל. ענבר הימן ואהרון רייס
התנצל. ענבר הימן ואהרון רייס
פרשה מיותרת. הימן ואהרון רייס
(צילום: פרטי)

תקווה ואכזבה


היימן היא אחת מ-16 הנשים שחמאס סירב לשחרר במתווה לשחרור הנשים והילדים, במסגרתו חזרו 87 נשים וילדים בסוף החודש שעבר. שחרור הנשים והילדים נתן לאלון תקווה גדולה, לדבריו, שמהולה גם בחרדה. הוא אמר באחד הראיונות: "אני רוצה לראות את ענבר בחיים. אני מפחד שככל שעובר הזמן הסיכוי שלה הולך וקטן. זה מחרפן אותי שכל הזמן מדברים על החזרת כל החטופים - אבל המשימה האמיתית היא להחזיר אותם בחיים!".

6 צפייה בגלריה
ענבר הימן והחבר נעם
ענבר הימן והחבר נעם
ענבר הימן ז"ל והחבר נעם במשחק מכבי חיפה
(צילום: פרטי)

קראו עוד:

בעקבות ההודעה על מותה של היימן נמסר ממטה החטופים: "המטה מרכין ראש על הירצחה של ענבר היימן ז"ל. אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת היימן. ענבר היימן בת 27 מחיפה. בחורה מחוננת, מלאת אהבה והכלה עם נתינה אין סופית. בחורה יצירתית ומלאה בשמחת חיים. ענבר היא חובבת אמנות מושבעת. היא אמנית גרפיטי וגם למדה במגמת קולנוע בתיכון והיא אוהדת של מכבי חיפה. ענבר הייתה מלאה באהבה ונתינה. בשבת השחורה היא תכננה ללכת למשחק כדורגל עם בן זוגה ולנסוע לנופש בסיני. היא ברחה מהמסיבה יחד עם שני הבחורים עד שנתפסה בידי מחבלים רכובים על אופנוע. ענבר הניחה אחריה שני הורים ואח. יהי זכרה ברוך".

פינק לנצח


חבריה של ענבר כיסו קירות רבים בישראל במהלך החודשיים האחרונים בקריאות לשחרורה של פינק. ביום בו התבשרה המשפחה כי היא נרצחה, שמו לב החברים כי כרזה שכזו הושחתה בעיר התחתית.

6 צפייה בגלריה
ענבר וכרזה הקוראת לשחרורה שהושחתה
ענבר וכרזה הקוראת לשחרורה שהושחתה
ענבר וכרזה הקוראת לשחרורה שהושחתה
(צילום: פרטי, גל יניב)

"אחרי התערוכה לכבודה אנו רוצים להמשיך לכבד את זכרה בתערוכות ואירועים נוספים בשנים הבאות", אומרים חבריה של ענבר, "נמצא את הדרכים להנציח ולזכור, ולהפוך את סיפורה של פינק למשהו שנותן השראה לאחרים. כך היא הייתה רוצה".