זה אינו פורים שגרתי, ואירועי השמחה יתקיימו כשהמלחמה עוד לא הסתיימה ולא כולם חזרו הביתה. אך עבור הקטנים זהו עדיין החג השמח בשנה והם צריכים תחפושות. אזה מה התחפושות הפופולאריות ביותר?
3 צפייה בגלריה
תחפושות צבאיות בטויס אר אס והפיראט האדום
תחפושות צבאיות בטויס אר אס והפיראט האדום
תחפושות צבאיות בטויס אר אס והפיראט האדום
(צילום: יחצ)
באופן לא מפתיע וברוח הזמן החיילים מקבלים את מלוא הכבוד. אבל גם הנסיכות מהוות אסקפיזם ראוי.
"השנה מה שהולך זה סוניק שכולם מבקשים, אבל הכי הולך זה חיילים, מצנחנים ועד מג"ב, גולני, חיילות וחיילים", מספרת עופרה שור, בעלת כפר השעשועים סניף הרצל בהדר חיפה.
לדבריה ילדים ממש כמהים להתחפש לחיילים וגם לשוטרים, כשתחפושת שוטר היא בכל זאת להיט כל שנה. תחפושות פופולאריות נוספות הן אסטרונאוט, נינג'ות, כלות ונסיכות עבור בנות.
"יש פחות מצב רוח, אני מרגישה שאין את האווירה הפורימית השמחה שיש כל השנה בכל רחוב הרצל", אומרת שור, "אנשים קונים תחפושות עם הרבה חששות הם לא יודעים אם באמת תהיה מסיבות פורים ואולי לא, עכשיו חלק מההורים מתחילים להתעורר ולהבין שבאמת תהיה".

3 צפייה בגלריה
תחפושות קלאסיות בטויס אר אס
תחפושות קלאסיות בטויס אר אס
תחפושות קלאסיות בטויס אר אס
(צילום: יחצ)

גם בסניף עידן 2000 שבביג קרית אתא, אומרים שהכי פופולארי השנה הן תחפושות של כוחות הבטחון על מגוון היחידות או שוטרים. "יש ביקוש מטורף לכל מה שקושר בצבא והמשטרה, ומכל החיילות הכי פופולאריים הם צנחנים וגולני", אומר רז סלע זכיין עידן 2000 בקרית אתא, "זה מזכיר את מה שהיה בקורונה, לפני 3-4 שנים אז הלהיטים היו תחפושות מעולם הרפואה".
עוד תחפושת פופולאריות השנה הן ספיידר מן, סופר מן לבנים, עבור בנות נסיכות ובהשראת הסרט שהיה הלהיט בקיץ. גם ברבי. ומה באגף האביזרים? כאן זה יותר כללי שהרי האביזרים נלקחים להרכבה של תחפושות ובכל זאת יש הרבה ביקוש לפאות, כנפיים, קשתות לשיער וגרביונים צבעוניים.
ב'הפיראט האדום' אומרים שהשנה התחפושות המבוקשות עבור בנים הן ספיידר מן, צבי הנינג'ה, וחיילים. בנות מבקשות תחפושות של בת הים הקטנה, נועה קירל ונסיכות למיניהן. עבור התינוקות והקטנים יותר יש המון אביזרים כמו אוזניים מיוחדות.

3 צפייה בגלריה
פורים חיפה
פורים חיפה
פורים בחיפה
(צילום ארכיון: משרד החינוך)

קראו עוד:

שירלי פאר יגרמן, מנכ"לית רשת טויס אר אס, שלה 5 סניפים בחיפה והסביבה: "עיריות וארגונים ביטלו אירועים גדולים ומסיבות חברה אז מתרכזים בעיקר בילדים בגילאי גן ובית ספר. הביקושים במיוחד שוטרים, מד"א, מגוון של לוחמים כמו דובר צה"ל, לוחמי יס"מ, יחידות דובדבן. רוב התחפושות הן יוניסקס ויש קצת תחפושות שהן עם חצאיות לילדות. ספיידרמן עדיין הבסט סלר ומככב. אצל ילדים קטנים זה סמי הכבאי אלזה ובאטמן".
ובשנת 2024 כמובן אין אפשר להתעלם מהקניות באינטרנט. בחנות הענק אמזון, רשימת רבי המכר לבנות, נמצא את נסיכת אלזה, ונסיכות. את בת הים הקטנה, ותחפושת להופעה מוזיקלית ואפילו רופאה. באגף הבויז פופולארי גיבורי על, קצין משטרה, חיילים במדים שנראים אמריקאים משהו, אסטרונאוט, כבאי, ואנשי מסע בין כוכבים.