28 תלמידים לא הגיעו הבוקר (ראשון) לבית הספר נאות פרס בחיפה. התלמידים ייעדרו מהלימודים בהנחיית הוריהם, וזאת במסגרת שביתה שהחלה ביום שישי האחרון.
4 צפייה בגלריה
הכיתה הושבתה מלימודים
הכיתה הושבתה מלימודים
הכיתה הושבתה מלימודים
(צילום המחשה: canva)
הורים משביתים את הלימודים באחת הכיתות בעקבות החלפתה ברגע האחרון של מחנכת הכיתה. ההורים מסבירים כי משרד החינוך הוביל מהלך חד צדדי, תוך הסתרת החלפת המנהלת, וללא מחשבה על הפגיעה האפשרית בילדים.
"הטענות שלנו מנומקות ומתייחסות לאופן בו החליפו מחנכת בכיתה ברגע האחרון", מסבירה אחת האימהות, "השנה יצאה לדרכה. נפגשה איתנו מחנכת הכיתה ב-4 לחודש ואמרה שהיא הולכת להיות המחנכת בשנתיים הקרובות. היא כבר נפגשה עם הילדים והשנה החלה. יום למחרת, התבשרנו שהמחנכת שלנו תמונה למנהלת במקומה של אסתי אזולאי, ואת הכיתה תחנך מורה שהוצגה לנו מתחילת השנה כסייעת".

4 צפייה בגלריה
בית ספר נאות פרס חיפה
בית ספר נאות פרס חיפה
בית ספר נאות פרס חיפה
(צילום: אתר בית הספר)

אחת השאלות שעולות נוגעות לעניין עזיבתה של המחנכת אסתי אזולאי. "רגע אחרי שמתחילה השנה, מי שנערכה להוביל את בית הספר בשנה הקרובה, אסתי אזולאי, עוזבת את בית הספר", אומרים הורים, "לא מדובר בחס וחלילה עניינים אישיים, מחלה או משהו כזה. היא קודמה וזכתה במכרז של משרד החינוך במחוז בחינוך ההתיישבותי. אנו מפרגנים לה. אבל למה לא דאגו לחילופים במהלך חודשיים בחופש הגדול. למה מחליפים ברגע האחרון וגורמים לבאלגן".
את אזולאי החליפה כאמור מחנכת הכיתה, טל ניצן, מי שהייתה סגניתה של אזולאי. "אזולאי ידעה שניגשה למכרז, למה לא נערכו בהתאם וביקשו להקדים את פרסום תוצאות המכרז?", תוהים הורים, "המכרז התבשל ולראיה את טל ניצן ליוותה המורה שהוצגה לנו כסייעת. למה שיקרנו לנו? תבואו קודם כל ותגידו 'טעינו', ועכשיו בוא נשב ונדבר".

4 צפייה בגלריה
התלמידים עסוקים בהיבט החברתי אבל גם הכלכלי
התלמידים עסוקים בהיבט החברתי אבל גם הכלכלי
חילופי מחנכת ברגע האחרון
(צילום המחשה: canva)

ההורים מדגישים כי הכיתה הנדונה מתמודדת עם אתגרים משמעותיים, ונדרשת שם מורה ותיקה ומנוסה. "אין לנו כוונה לפגוע במורה שנבחרה כמחנכת, אבל מן הראוי שהייתה מתחילה בכיתות נמוכות לפני שמנים אותה למחנכת בכיתות גבוהות ומאתגרות. זו כיתה שמוציאים ילדים בכל שיעור, ומורות ותיקות מתקשות להשתלט. אנחנו לא רוצים לאבד שליטה על הכיתה. הצעד החד צדדי של משרד החינוך בהחלט פוגע בכיתה".
ניסיונות הורים להיפגש ולדבר עם מנהלת בית הספר והמפקחת, נתקלו עד עכשיו בסירוב. "הציעו לנו לדבר עם המחנכת שנבחרה", אומרים הורים, ,אנו לא רוצים לפגוע בה והיא לא העניין. אנו רוצים לדבר עם המנהלת והמפקחת, ולמצוא יחד פתרונות. כרגע רוצים לחנך אותנו, להגיד לנו 'אתם לא תקבעו ושום דבר לא ישתנה'. אנולא רוצים בלאגן אלא הידברות. לא אנחנו נקטנו בצעדים חד צדדיים אלא משרד החינוך".

4 צפייה בגלריה
התלמידים עסוקים בהיבט החברתי אבל גם הכלכלי
התלמידים עסוקים בהיבט החברתי אבל גם הכלכלי
"שתפו אותנו בקבלת החלטות"
(צילום המחשה: canva)

גורם במשרד החינוך מודה כי נכון היה לנהל את החלפת המנהלת והמחנכת טוב יותר. "מדובר במכרז וקידום בו זכתה אזולאי. לא סתם הוכנסה תומכת למידה לכיתה, שבהמשך מונתה למנהלת", אומר גורם במשרד החינוך, "הייתה טעות בהתנהלות בית הספר. ולמרות זאת, על ההורים לפרגן למנהלת שמתקדמת, ולמחנכת שהפכה למנהלת. המורה שנבחרה להוביל את הכיתה בעלת ניסיון. לא כל מורה מתחיל בכיתות נמוכות ויש כאלו שישר מקבלים כיתות גבוהות".
הורים: "אנו מנסים לייצור קשר עם המפקחת והם לא מסכימים. אנו רוצים לשבת איתם יחד על פתרונות. אנו מנסים לייצר שיח. זה מטריד אותנו שמקבלים 'לא ולא'. ההנהלה ומשרד החינוך משחקים איתנו משחקי כוח וטוענים 'אתם לא תקבעו לנו'. כואב לנו להתחיל ככה את השנה, אבל אם לא נציב את הגבול נמשיך לקבל מריחות".
ממשרד החינוך נמסר: "טל ניצן, כיהנה בשנים האחרונות כסגנית וכמחנכת כיתה. טל זכתה במינוי לניהול המוסד החינוכי. לכיתה שובצה מחנכת חדשה. המחנכת העובדת כבר 3 שנים במערכת החינוך. והיא דמות ערכית ופדגוגית ראויה לכיתה ולבית הספר. אנו סומכים על ההנהלה החדשה, כי תמשיך לקדם שיח ודיאלוג עם קהילת ההורים בית הספר להמשך הצלחתו. כתמיד נמשיך ללוות ככל שצריך".