כ-20 פעילות חיפאיות הפגינו מול בית המשפט המחוזי בחיפה (שני) בתחילת משפטו של אדוארד קצ'ורה המואשם ברצח בנסיבות מחמירות של יעל מלניק בת -17. מלניק נמצאה ללא רוח חיים באתר בנייה בקרית מוצקין.
1 צפייה בגלריה
המפגינות מחוץ לאולם
המפגינות מחוץ לאולם
המפגינות מחוץ לאולם
(צילום: נטע פלג)



קראו גם: >>
אחרי הפגנה ונשיאת שלטים מחוץ לאולם הדיונים, נכנסו המפגינות לאולם. בתחילת הדיון חלו לצעוק לעברו של קצ'ורה "רוצח, רוצח, רוצח".
הדיון התקיים יום לאחר מקרה נוסף של חשד לרצח וניסיון התאבדות בחיפה, כשסמר קלאנסי, 51, נמצאה במצב אנוש ברחוב אלמותנבי בעיר כשבעלה חשוד כי רצח אותה בדקירות ולאחר מכן ניסה להתאבד.
"אנחנו דורשים אחריות כי המערכת פשוט זרקה על הנערה הזו. הכתובת הייתה על הקיר", אמרה אחת הפעילות, "ביום שהיא נרצחה הלכו לבית של הרוצח דפקו בדלת והוא לא היה בבית. המשטרה הכי פישלה בתפקיד שלה והרווחה פישלה וגם המוסד הפסיכיאטרי. אנחנו דורשות שמישהו, אולי השופטת תהיה המבוגר האחראי בסיפור הזה".
הנשים הצעירות התיצבו בשעה 08:30 לפני הדיון ברחבת בית המשפט עם שלטים ורמקולים וצעקו: "רוצח, רוצח". בשלטים נכתבו כתובות בולטות כמו "צדק לליטל יעל", "הציבור דורש הרשאה ברצח", "אדוארד קצורה הוא רוצח". הן לבשו חולצות עם תמונה של מלניק בצד אחד וצד שני סמל של "מעלה כרמל" וידיים אדומות מדם. בסביבות 9:00 נכנסו הנשים לאולם הדיונים בקומה השישית, והחלו לזעוק שוב קריאות כמו 'רוצח', בראותן את האיש הנאשם ואת השופטים. הבנות הוצאו מהאולם.
עוד הן אומרות: "אנחנו פעילות חיפאיות, בחרנו למחות מכיוון שלא יכול להיות שהמקרה הזה לא מקבל תהודה מטורפת בכל כלי התקשורת. מדובר ברצח ברוטלי והפקרות פושעת של מערכת המשפט, המשטרה ובריאות הנפש. הם כולם נכשלו. אחותה של יעל הייתה לבד באולם בדיון הקודם. היא חיילת ואסור לה להתראיין, והסבא וסבתא לא דוברים עברית, אז בשיתוף עם המשפחה באנו לעשות רעש ולדרוש לא פחות ממאסר עולם והרשעה בדרגה הכי גבוהה של רצח הקבועה בחוק".
"קצ'ורה ניצל את מעמדו כגורם מטפל (אח) בבית החולים הפסיכיאטרי בו יעל ליטל הייתה מאושפזת. הוא ניצל את מצבה הפגיע במקום שהיה אמור לשמור עליה. ניצל אותה רגשית ומינית וקבר אותה בעודה בחיים. מדובר באדם מסוכן. בהפקרות כזו של המערכת אנחנו דורשות שבית המשפט יהיה מבוגר אחראי ולא יפקיר אותנו שוב".