חברת האצטדיון סמי עופר יוצאת במכרז להפעלת 7,500 מ"ר משטחי המסחר של האצטדיון העירוני.
6 צפייה בגלריה
סמי עופר
סמי עופר
מכרז היסטורי. סמי עופר
(צילום: שאטרסטוק)
הוצאת המכרז התאפשרה לאחר שמועצת העיר חיפה בישיבתה האחרונה, אישרה (שלישי) לחברת האצטדיון את המהלך שעוכב במשך שנים.
המכרז מתייחס לשטחי המעטפת באצטדיון בקומת הקרקע (מפלס 01), ואלו יוצעו ליזמים המבקשים להפעיל בהם פעילויות ספורט, מסחר, בילוי ופנאי, שירותים לתושב ועוד.

6 צפייה בגלריה
אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר
רוצים למשוך קהל כל השנה. רחבת אצטדיון סמי עופר
(צילום: שאטרסטוק)

העסקים שיתווספו לאצטדיון יפעלו לצד עסקים קיימים, ביניהם: מסעדת הבורגר סלון, בית הקפה גלידריה - סקאץ', מתחם "קופצים על כדורים" מבית white-pool, חנות האוהדים של מכבי חיפה, והמרכז לרפואה וספורט הראשון מסוגו בצפון מבית "מדיקס", אשר נפתח לאחרונה, וכן מוזיאון מכבי חיפה שייפתח בקרוב וצפוי למשוך מבקרים רבים לאזור.

6 צפייה בגלריה
עשרות אלפים ברחבת סמי עופר
עשרות אלפים ברחבת סמי עופר
הרבה יותר מכדורגל. עשרות אלפים ברחבת סמי עופר
(צילום: גיל נחושתן)

העמדת שטחי המסחר לשימוש מסחרי נמצאת על שולחנה של עיריית חיפה שנים רבות. דירקטוריון החברה בתקופתה של קליש וגם קודם לכן בתקופת יהב, לא הצליחו להוציא לפועל את התוכנית שאמורה מצד אחד להניב הכנסות משמעותיות לחברת האצטדיון, הכנסות שיאפשרו לאזן את תקציב האצטדיון הגרעוני. ומצד שני, להפוך את האצטדיון למקום פעיל ודינמי שמושך קהל לאורך כל השנה ולא רק ב-44 ימים בשנה בהם מתקיימים משחקי כדורגל.

6 צפייה בגלריה
שטחי מסחר המיועדים להשכרה
שטחי מסחר המיועדים להשכרה
שטחי מסחר המיועדים להשכרה באצטדיון סמי עופר חיפה
(צילום: חברת האצטדיון)

לאורך השנים היו תוכניות גדולות ומכרזים שכשלו, וכעת לאחר עיכוב של שנים, יו"ר הדירקטוריון חברת האצטדיון צביקה ברבי, יחד עם מנכ"ל האצטדיון ליאור פרי, יוצאים במהלך שעשוי לשנות את פניו של סמי עופר.
ליאור פרי, מנכ"ל חברת קריית הספורט והבילוי חיפה בע"מ: "חיכינו זמן רב לאישור המיוחל לפרסום מכרז לשטחי המסחר, שבהקמתם והפעלתם ישמשו מוקד משיכה לספורט לבילוי ולפנאי, ואבן שואבת לתושבי שכונת נאות פרס בפרט ולתושבי חיפה בכלל ועבור כלל באי האצטדיון.
העסקים הנוספים שיוקמו יסייעו לממש את הפוטנציאל העצום הגלום במתחם ויצטרפו לעסקים הקיימים הפעילים באצטדיון. אני שמח שהגענו לרגע הזה".

6 צפייה בגלריה
יעשו דברים גדולים. היו"ר צביקה ברבי והמנכ"ל ליאור פרי
יעשו דברים גדולים. היו"ר צביקה ברבי והמנכ"ל ליאור פרי
מהלך משמעותי בסמי עופר. היו"ר צביקה ברבי והמנכ"ל ליאור פרי
(צילום: מיכה בריקמן)

צביקה ברבי, מחזיק תיק הספורט ויו"ר דירקטוריון קריית הספורט והבילוי חיפה בע"מ: "שטחי המסחר שקיימים באצטדיון סמי עופר מיום הקמתו היו צריכים להיות חלק מהותי ושובר שוויון באזור. שטחי המסחר יהיו המרכז של סמי עופר וקיים בהם פוטנציאל להקמת: מסעדות, מתחמי בילוי ופנאי , חנויות , מסחר ועוד.
"החזון הינו שקרית הספורט והבילוי לא תכלול רק את מגרש הכדורגל ומתחם האירועים, אלא תהווה אבן שואבת לכל המטרופולין. עד עתה אף יו"ר דירקטוריון או מנכ"ל לא הצליחו להעביר החלטה במועצת העיר לאשר יציאה למכרז ולשווק את הקמת שטחי המסחר. לתפיסתי שטחי המסחר בסמי עופר הם גולת כותרת משמעותית באזור, הם ימשכו מבקרים ואורחים רבים וכן יעסיקו אלפי עובדים, ספקים, קבלני משנה ועוד. השמשת שטחי המסחר תכניס גם ארנונה לעיריית חיפה, אשר תוכל להיות מופנית לחינוך לספורט תשתיות וכדומה".

6 צפייה בגלריה
סמי עופר
סמי עופר
הולך להיות אבן שואבת. סמי עופר
(צילום: מיכה בריקמן)

ברבי מוסיף: "מרגע שנכנסתי לתפקיד, כל המאמצים שלנו הושקעו בהוצאת המכרז אל הפועל באופן מידי, ולכן פעלתי בכל האמצעים כדי לקדם את העניין. בקרוב נוכל לראות מתחם משגשג, שיהיה ספינת הדגל של העיר בכלל והאזור בפרט. סמי עופר הולך להיות הרבה יותר מכדורגל ".
המכרז יעלה בימים הקרובים באתר האצטדיון.