מועצת העיר חיפה התכנסה (רביעי) בפעם הראשונה לאחר הבחירות המקומיות לטובת ישיבת מועצה חגיגית למינוי סגנים ראש העיר ובכירים נוספים.
4 צפייה בגלריה
יהב והסגנים
יהב והסגנים
יהב והסגנים
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה)
לאולם העירייה הגיעו חברי מועצה חדשים יחד עם בני משפחותיהם, והיו מי שבחרו לא להגיע, ביניהם חברי המועצה מיכאל אלפר מדגל התורה, ושארבל דכוור מבל"ד.
על סדר היום עמד נושא אישור מינוי סגני ראש העיר בהתאם להסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם יהב. בזה אחר זה עלו לבמת הנהלת העירייה הסגנים החדשים: אביהו האן, סופי נקש, שרית גולן, ישראל סביון ויוסי שלום. הסגנים שאושרו ומונו זכו למחיאות כפיים מהקהל הביתי באולם.

4 צפייה בגלריה
מועצת העיר חיפה החדשה
מועצת העיר חיפה החדשה
מועצת העיר חיפה החדשה
(צילום: יניר אלפיה)

הקואליציה של יהב מורכבת כ-16 חברים מתוך סך כולל של 31 חברי מועצה. שני הסכמים קואליציוניים שנחתמו ביום שבת האחרון אמורים היו להכניס גם את 2 חברי סיעת הליכוד למועצה, ואיתם גם את 2 חברי סיעת חד"ש.
ההסכמים התפרסמו ביום ראשון, עוררו סערה גדולה ואחריה הודיע יהב כי הוא חוזר בו מהכוונה למנות את יו"ר חד"ש רג'א זאעתרה לסגן ראש עיר. זאעתרה השתתף בישיבת המועצה, אך נאלץ להסתפק במושב בין חברי הקואליציה ואופוזיציה.

4 צפייה בגלריה
זאעתרה במועצת העיר
זאעתרה במועצת העיר
זאעתרה במועצת העיר
(צילום: דורון סולומון)

יו"ר סיעת הליכוד יניב בן שושן ישב בספסלי האופוזיציה למרות חתימתו על הסכם כניסה לקואליציה. לצידו של בן שושן, ישב מספר 2 בסיעת הליכוד, אלי בן דיין שביקש לשאת דברים ותקף בחריפות את כוונת יהב למנות את זאעתרה לסגן ראש עיר.
בן דיין: "אני אלי בן דיין יהודי, ישראלי, חיפאי מיום היוולדי, אשר התחנך על הערכים של תנועת הליכוד תנועה שורשית לאומית וליברלית, אשר חרטה על דגלה את חמשת הממים, את אהבת העם, ואהבת המולדת, לא יכול לעמוד מנגד אל מול אובדן הערכים והמוסריות של כולכם.
"החל מהיום אני מודיע באופן רשמי שאני יחד עם שותפים נוספים נוביל אופוזיציה לוחמת עניינית ולטובת כלל הציבור בחיפה, זו לא אמירה, זו תהיה המציאות החדשה.
"בדיוק לפני חצי שנה אירע הטבח של ה-7 באוקטובר, שבת של שמחת תורה. האחים והאחיות שלנו נרצחו, נאנסו, נשרפו ונחטפו רק בגלל שהם יהודים על ידי מפלצות חסרות כל צלם אנוש.
למרבה התדהמה, יושבים איתנו בחדר הזה אנשים שמסרבים להכיר בעובדה שחמאס וחיזבאללה הם ארגונים אנטישמיים שכל מטרתם היא אחת ויחידה - לרצוח יהודים וכמה שיותר. מבחינתם הם לוחמי חופש, לוחמי התנגדות, לוחמי הג'יהאד נגד הכופרים.

4 צפייה בגלריה
אלי בן דיין
אלי בן דיין
אלי בן דיין
(צילום: ראובן כהן)

בן דיין המשיך: "יושבים איתנו אנשים נוספים בחדר הזה. אלו האנשים שסובלים מליקוי מאורות ערכי. מבחינתם אין שום בעיה עם אלו שמוציאים את דיבתה של מדינת ישראל בעולם. מבחינתם הכל מותר.
"זהו ניתוק מוחלט מהמציאות הישראלית בכלל ובחצי השנה האחרונה בפרט. אתם, שאמורים לנהל גוף שלטוני של מדינת ישראל, עוסקים בקניה ומכירה של ג'ובים, מחלקים את כספי המיסים שלנו כאילו הם שלכם. מרגיש שזו לא עיריית חיפה אלא סניף של אונר"א.
"אפס ערכים, אפס מודעות, ואפס התחשבות ברגשות הציבור. זהו ניתוק מוחלט מהמציאות הישראלית בכלל ובחצי השנה האחרונה בפרט. אתם, שאמורים לנהל גוף שלטוני של מדינת ישראל עוסקים בקניה ומכירה של ג'ובים, מחלקים את כספי המיסים שלנו כאילו הם שלכם. מרגיש שזו לא עיריית חיפה אלא סניף של אונר"א.



בן דיין סיים את דבריו: "אתם צריכים להתבייש בעצמכם על הדבר הזה. אז אני כאן מודיע לכם באופן רשמי שבחמש השנים הבאות אני ושותפיי לדרך הציונית של אהבת העם העיר ומדינת ישראל נשמור על הערכים הציוניים ופיתוחה של העיר. אנחנו נמשיך להתנגד לכל קואליציה שיושבים בה נציגים אשר שום בעיה עם אלו שמוציאים את דיבתה של מדינת ישראל".
מרגע נאומו של בן דיין, הישיבה איבדה מהחגיגיות וטכסיות. יהב נאלץ להרים את קולו ולהרגיע את חברי המועצה. בן שושן ביקש להצביע בעד החלטות הקואליציה אך להימנע מהסעיפים הנוגעים לכניסתה של חד"ש למועצה.
"הנאום של בן דיין הוא מכונן", אומר חבר מועצה, "אנחנו הולכים לראות אופוזיציה לוחמת בקדנציה הזו ויש שם בעלי ניסיון שהולכים לאתגר את הקואליציה כבר מיומה הראשון".