רוצים שינוי? קבלו דוחות של 500 שקלים. מפגינים המגיעים להפגנות בשדרות מוריה וחורב בימי שבת מדווחים על מה שנראה כמדיניות מכוונת של עיריית חיפה, לפיה רכבים מקבלים דוחות חניה בסך 500 שקלים בגין חניה במקום אסור.
4 צפייה בגלריה
המפגינים קיבלו דוחות
המפגינים קיבלו דוחות
המפגינים קיבלו דוחות
(צילום: מחאת העם חיפה)
ביום שבת האחרון הגיעו מעל עשרת אלפים מפגינים לצעוד בשדרות מוריה להשתתף בעצרת נגד הממשלה שהתקיימה בחורב.
בניסיון למצוא מקומות להחנות בהם, מפגינים חנו באזור סביב צומת חורב, ברחובות הנטקה, הפרחים, כמו גם דיזרעאלי ורחובות אחרים באזור אחוזה ורוממה.
מאחר ומקומות החניה מוגבלים ואין מתוכננים להכיל אלפי אנשים המגיעים לאזור, חנו חלק מהמפגינים באזורים שאינם מוגדרים לחניה. חלקם חנו על מדרכות, באדום לבן, ועוד.
בשובם לרכבים מצאו הנהגים דוחות חניה עירוניים שחולקו בזמן ההפגנה. הדוחות שחולקו היו בסך של 500 שקלים, סכום גבוה לכל הדעות.

4 צפייה בגלריה
צעדת המחאה במוריה
צעדת המחאה במוריה
איפה יחנו המפגינים?
(צילום: דרור גלבוע)

"נהגים קיבלו דוחות של 500 שקלים על שהחנו עם גלגל אחד על המדרכה. הם לא הפריעו לאף אחד", אומרת אחת המפגינות, "הרכב לא הפריע לאף אחד. איפה מצפים שאנשים יחנו שמאשרים הפגנת ענק בחורב?".
מפגינים טוענים כי נראה כי מדובר במדיניות מכוונת נגד מפגינים. "בעיריות אחרות בהן יש הפגנות כמו תל אביב, מכילים את נושא החניה, ולא ממהרים לחלק דוחות", אומרת מפגינה, "עיריית חיפה, עירייה שהנהלתה נבחרה בין היתר בשל תמיכתה במחאה, דווקא עירייה זו מקפידה לחלק דוחות למפגינים במקום להכיל את האירוע? ועוד מחלקים דוחות של 500 שקלים שזו בושה וחוצפה. ניתן היה לחלק דוחות אזהרה, דוחות של 100 שקלים, אבל 500 שקלים זו אמירה".

4 צפייה בגלריה
אלפים במוריה וחורב
אלפים במוריה וחורב
ההפגנות חוזרות להיות גדולות
(צילום: דרור גלבוע)

המפגינים מדגישים כי זו חלוקת הדוחות החלה בשבוע שעבר והדוחות ניתנים גם שאין הפרעה למעבר הולכי רגל. "יש אירועים במרכז הכרמל בהם העירייה מכילה את נושא החניות", אומר מפגין בחורב, "במצעד הגאווה, בפסטיבל הסרטים, באירועים בגן האם, לא נותנים דוחות. במשחקי סמי עופר לא נותנים דוחות. רק בהפגנות בחורב פתאום יש אכיפה? זה נראה כאילו רוצים להרחיק אותנו מחורב".
מפגין נוסף מוסיף: "זו התמיכה באנשים שיוצאים להפגין ולנסות לשנות את המצב? האם זו הסולידריות? דוחות של 500 שקלים?".
נציגי מחאה שפנו לעירייה מציינים כי קיבלו תשובות לא מספקות.

4 צפייה בגלריה
אלפים ברחובות
אלפים ברחובות
אלפים ברחובות אחוזה
(צילום: עומרי רוזנברג)

קראו עוד:

בעוד המפגינים זועמים, תושבים באזור מציינים כי העובדה כי הפגנות חורב חזרו להיום גדולות גורמות לאי נוחות שמצריכה הסדרה.
אלעד, תושב אזור חורב: "אלפי אנשים שמגיעים כל שבת משבשים לנו את החיים. אי אפשר לצאת מהבית עם הרכב, אין לנו התושבים חניות, ואנחנו למעשה במצור. אנו פונים לעירייה כדי שתעשה סדר ומתמודדים לא אחת עם חניות ומדרכות חסומות".