"חיפה צועדת בגאווה". זהו הסלוגן שנבחר ללוות את מצעד הגאווה שיתקיים מחר (15.6) בחיפה בפעם ה-16.
4 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה
מצעד הגאווה
מחאה לכל דבר. מצעד הגאווה בחיפה
(צילום: ראובן כהן)
למצעד אחראית מנהלת בית הקהילות הגאות בחיפה דריה הרשקו, תל אביבית שהגיע לחיפה לפני שנתיים והתאהבה בעיר.
"לא סתם נבחר הסלוגן הזה", אומרת הרשקו, "באנו להגיד שאנו כאן, וכולם יחד, שווים ושוות".
במצעד יופיעו שורה של 11 אמנים, 9 מהם חיפאיים, ביניהם מלכות דראג, זמרים ואחרים.
"המצעד מגיע אחרי שנה רבה של פעילות שנעשתה בבית הקהילות", מסבירה הרשקו, "המצעד הוא במימון עיריית חיפה שתומכת ומלווה את בית הקהילות והקהילות בכלל. אם בתחילת הדרך בית הקהילות נתן שירותים בסיסיים לחברים, עזרה למקרים דחופים, בשנתיים האחרונות החרבנו את הפעילויות. הן הפכו למגוונות יותר, נכנסו להיבטים רבים יותר בחברה הגאה, ואנו נותנים מענים רחבים ועשירים יותר כמו בנושא גאווה בגיל השלישי".

4 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בחיפה
מצעד הגאווה בחיפה
שונה מאד מתל אביב. מצעד הגאווה בחיפה
(צילום: ראובן כהן)

על החשיבות המצעד מסבירה הרשקו, כי "יש בורות רבה מאד לגבי הקהילה הגאה. הקהילה היא רק מלכות דראג שלא משקפות רבים מאיתנו אלא באו לעשות כיף ושמח. המצעד חשוב כדי להראות עד כמה הקהילה מורכבת מקהילות רבות להן יש נציגים, ולכולם יש מקום במצעד ובעצרת".
"זה מצעד מחאה לכל דבר. אנו מוחים על שיש מי שלא תופס אותנו כשווים ושוות. אנשים כמו אבי מעוז שרוצה להוציא את ארגון איגי מבתי הספר. המחאה היא זה שרוצים לקבוע עם מי נתחתן. על זה יש להקים קול צעקה".

4 צפייה בגלריה
הקיה עשתה דרך ארוכה. מצעד הגאווה חיפה
הקיה עשתה דרך ארוכה. מצעד הגאווה חיפה
הקיה עשתה דרך ארוכה. מצעד הגאווה חיפה
(צילם: גיל נחושתן)

מצעד הגאווה ייפתח עם דקה דומייה לזכרה של שרית אחמד שנרצחה בגליל בגלל נטיותיה המיניות. "נעמוד לזכרה של שרית ורבים מחברינו שלא חיו את חייהם כפי שאנשים אחרים 'ציפו' מהם, או הרשו להם. הם נרצחו רק למישהו אחר לא נראה אורח חייהם והם החליטו לשים סוף לחייהם".
מארגנת מצעד הגאווה קוראת לציבור להגיע לצעוד ולתמוך בחופש הביטוי. "יש לקיים צעדות במקומות נוספים ולתת ביטוי לכולם", אומרת הרשקו, "המצעד בחיפה זה לא כמו המצעד בתל אביב וטוב שכך. אני קוראת לכולם להגיע ולומר 'אנחנו כאן ולא נלך לשום מקום'".

4 צפייה בגלריה
דריה הרשקו
דריה הרשקו
דריה הרשקו
(צילום: פרטי)

קראו גם:

איפה ומתי?


מצעד הגאווה חיפה לשנת 2023 יוזנק ביום חמישי [15.6] בשעה 18:00 מצומת כרמליה, יעבור לאורך שדרות מוריה ושדרות הנשיא ויסתיים בחגיגת גאווה ב"גן האם" כשעל הבמה תופיע דנה אינטרנשיונל, כרקוקלי ומגוון מופעי דראג ודיג׳יים חיפאיים.
לוח זמני המצעד:
16:30 התכנסות בצומת כרמליה והופעות דראג ודיג׳יים.
18:00 הזנקת המצעד ויציאה לאורך שדרות מוריה שד הנשיא ועד לגן האם, בליווי משאית ועליה מופעי אמנים מקומיים.
לראשונה יתלווה למצעד גם אוטובוס שיאפשר לאנשים עם מוגבלות לקחת חלק במצעד.
18:45 פתיחת אירוע הגאווה בגן האם בהנחיית ליידי מחבט ואנדרו ג'ינוס ובהשתתפות: דנה אינטרנשיונל, כרקוקלי והאמנים החיפאיים: לליקה מונטנה, משפחת דרגופלצת, פריידה בקס, די ג'יי צ'ארמי , ויקטוריה, נוי רוזה, house of cocs, House of gaga, DJ Eran Tal.