צוותי נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה נמצאים בעיצומו של מבצע רחב היקף, שבמסגרתו מוקמות עמדות שטח לאיסוף ולטיפול בתלונות מתושבים במוקדים שונים ברחבי הארץ.
ביום שלישי הקרוב, ה-13 למאי בין 18:30 ל-20:30 תוקם עמדה בבית הלוחם בחיפה, שתאפשר לתושבי האזור להגיע ולקבל סיוע אישי, ללא צורך בתיאום מראש. העמדה פתוחה לכלל הציבור: לוחמי מילואים, פצועי ונכי צה"ל, תושבים שעדיין מפונים מבתיהם, כאלה ששבו לאחר תקופת פינוי וגם תושבי האזור שמתקשים לממש את זכויותיהם או לקבל שירותים ציבוריים כנדרש.
במסגרת הפעילות, ניתן להגיש תלונות במגוון רחב של תחומים מול גופים ציבוריים, בהם משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מפעלים ומוסדות של המדינה וחברות ממשלתיות, ובפרט במצבים שבהם התושבים חווים קושי במימוש זכויות.
קראו עוד:
בין הפניות שטופלו בתקופה האחרונה: עיכובים בקבלת תגמולים או קצבאות; סירוב לשנות כתובות מגורים; עיכובים בהנפקת תעודות זהות או דרכונים; קשיים בגישה לשירותים רפואיים ונפשיים; סיוע במציאת מסגרות חינוך חלופיות; טיפול בפניות בנושא פיצויים על נזקי רכוש; בעיות בתחום החנייה או היעדר מיגון באזורים ציבוריים. בחלק מהמקרים, כבר במהלך הביקור מתקיים טיפול מיידי, והבעיה נפתרת בשטח!
אחת הדוגמאות לפעולה מהירה ויעילה של נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה הגיעה מחייל מילואים שגויס בצו 8 בתחילת המלחמה, ונותר למעלה מ-40 ימים ללא כל הכנסה – לאחר שתגמולי המילואים לא שולמו לו. לדבריו, כל אחד מהגורמים, צה"ל והביטוח הלאומי, הפנה את האחריות זה לזה, והבעיה לא נפתרה. צוות הנציבות פנה לשני הגופים, ובזכות ההתערבות פרטי המילואימניק עודכנו, והכספים הועברו לחשבונו בתוך ימים ספורים.
גם סוגיית המיגון הציבורי, הרלוונטית מאוד לתושבי חיפה, הגיעה לשולחן נציבות תלונות הציבור. תושבת אזור הצפון פנתה ל"קו החם" והלינה על היעדר מיגונית ליד גן משחקים הומה ילדים והורים. לדבריה, העירייה השיבה שאין נכון לשעת הפנייה חלוקת מיגוניות. בעקבות התערבות הנציבות, נערך סיור של קב"ט העירייה ומהנדס פיקוד העורף ותוך זמן קצר הוצבה מיגונית זמינה לשעת חירום, לטובת הציבור כולו.
עמדת נציבות תלונות הציבור תפעל ביום שלישי הקרוב, ה-13 למאי, בין השעות 18:30-20:30 בבית הלוחם בחיפה. כל אחד ואחת יכולים להגיע – ללא צורך בתיאום מראש, לקבל סיוע ולהגיש תלונה. הצוותים יקשיבו, יכוונו, יכתבו מפיכם את התלונה – ובמקרים בהם ניתן, אף יפעלו בזמן אמת מול הגופים הרלוונטיים.
נתקלתם בבעיה מול גוף ציבורי בישראל? נציבות תלונות הציבור כאן וזמינה למענכם גם באמצעות פנייה מקוונת, באתר מבקר המדינה: https://complaint.mevaker.gov.il/