הערב (שלישי) ייערך באוניברסיטת חיפה העימות (דיבייט) המסורתי בין המועמדים לראשות העיר חיפה. את העימות, הנחשב בעיני רבים כאירוע המשמעותי והחשוב של מערכת הבחירות המקומיות בחיפה לשנת 2024, מוביל פרופ' איתי בארי, חוקר ומרצה במחלקה למינהל ומדיניות ציבורית באוניברסיטת חיפה.
3 צפייה בגלריה
מסורת חשובה. העימות לפני 5 שנים באוניברסיטה
מסורת חשובה. העימות לפני 5 שנים באוניברסיטה
מסורת חשובה. העימות לפני 5 שנים באוניברסיטה
(צילום: אוניברסיטת חיפה)

לעימות הוזמנו 12 המועמדים לראשות העיר: יונה יהב, דוד עציוני, עינת קליש, יעקב בורובסקי, קיריל קארטניק, שרית גולן, צביקה ברבי, יצחק בלס, לזר קפלון, אבראהים גאטס, אביהו האן ויוסי שלום.
מרבית המועמדים אישרו את הגעתם לעימות ונותרו שלושה שלא עשו כן. עינת קליש רותם מסרה כי תגיע רק אם יהב יגיע. בורובסקי טרם השיב אם יגיע. יונה יהב, המועמד המוביל בסקרים, מסר כי אין בכוונתו להגיע.
כך ציין יהב בהודעתו: "לדאבוני, פעילים פוליטיים ומועמדים מתכוונים להפוך זירה מכובדת זו לעימות פוליטי אלים ומשתלח, כפי שחלקם נהגו לאורך מערכת הבחירות. החלטתי לשמור על כבודה של העיר ועל אופייה, ולהימנע מדיון שיהפוך אלים ומפלג".

3 צפייה בגלריה
המועמדים המובילים
המועמדים המובילים
מי מזלזל בציבור ומי יגיע?
(צילום: מיכה בריקמן, גביש מדיה, ראובן כהן, אלעד גרשגורן)

זה אינו העימות הראשון אליו יהב בוחר שלא להגיע. בעימות קודם לפני כמה חודשים, יהב לא הגיע לעימות בנושא סביבתי. כך גם ראש העיר המכהנת עינת קליש.

3 צפייה בגלריה
פרופ בארי וההזמנה לדיבייט
פרופ בארי וההזמנה לדיבייט
פרופ בארי וההזמנה לדיבייט
(צילום: איל תגר)

ממטה עציוני: "לצערנו הרב, יונה מוכיח את התזה שהוא לא כשיר. לציבור מגיע שיהב יתן הסברים הן על מצבו הרפואי והן על מצבה של העיר חיפה אחרי 15 שנים של כהונה כושלת. מי שרוצה להיות ראש עיר לא יכול לפחד משאלות קשות. עליו לעמוד מול הציבור ולהסביר את עמדותיו".
עציוני מוסיף: "הביטול לא מפתיע כי במהלך כל הקמפיין החביאו את יהב ומתכוונים לשלוף אותו רק ביום שאחרי הבחירות. בזמנו יהב תקף את גוראל על אותו עניין וטען להונאה של הציבור. הציבור צריך לדעת כי מי שיצביע ליונה יקבל את שובר כראש עיר. אנו מאחלים ליונה רק בריאות".
ממטה קליש נמסר: ״בכל מקרה ועקב התדרדרות מעמדו הקמפייני של המועמד יהב, ראש העיר שקלה להגיע בכל מקרה. נודיע למארגנים בהמשך היום.״
פרופ' בארי: "האירוע מתקיים כמתוכנן. מי שמגיע משפיע. הציבור זכאי לשמוע את נבחרי הציבור ואנחנו נאפשר להם במה מכובדת שהיא ביטוי לדמוקרטיה מקומית".
העימות באוניברסיטה ייערך בשעה 19:30 ויועבר גם ברשתות החברתיות של אוניברסיטת חיפה.