חבר מועצת העיר חיפה איציק בלס, שמנהל מאבק לדילול חזירי הבר, מבקר את החלטת העירייה לממן פרויקטור עבור רשות הטבע והגנים שיעסוק בנושא.
2 צפייה בגלריה
דרושה פעולה מיידית
דרושה פעולה מיידית
דרושה פעולה מיידית
(צילום: אלעד גרשגורן)
"אני לא מצליח להבין מה רוצה ראשת העיר? היא הסכימה לקחת פרויקטור לחזירי הבר שידווח לרשות הטבע והגנים והעירייה רק תשלם עליו? אחרי שהיא טענה שהיא נגד ירי בעיר, עכשיו היא דורשת פרויקטור עם רישיון נשק?", ניסה בלס להבין את המהלך, "רשות הטבע והגנים היא רק אחראית להוצאת רישיונות בעיר. מחפשים פרויקטור שיודע לירות? זה לא מספיק".
לדברי בלס צריך חברה עם ניסיון וידע בדילול חזירים, שידעו איך מפנים והיכן שורפים את הפגרים. "נראה שרוצים למוסס את הסיפור ולא למצוא פתרון אמיתי לבעיה", אמר, "מה עשינו פה? הוצאנו בחיפה מיליוני שקלים על קשירת פחים שלא הייתה מועילה? צריך דילול מידי. מדובר בזן מתפרץ שממליט 4-6 גורים כל כמה חודשים. בעירייה טוענים למאות חזירים בעיר, אני מעריך אותו באלפים. יש להערכתי צורך לדלל כ-1,500 חזירים מוכתמים בעיר. לא מגיע לנו לחיות בשקט? הכל הפוך בעיר הזו. החזירים רצים חופשי והתושבים חיים בפחד. הכל עובד הפוך".
2 צפייה בגלריה
חבר המועצה איציק בלס
חבר המועצה איציק בלס
חבר המועצה איציק בלס
(צילום: רמי שלוש)
לטענת חבר המועצה בלס המהלך הזה הוא אי לקיחת אחריות. "זורקים את האחריות לרט"ג והפרויקטור ידווח להם מה עשה? הציבור החיפאי צריך לקבל דיווח שבועי מה נעשה, כמה דוללו, מה העלויות, ולהחזיר את האמון של הציבור בעירייה ואת הביטחון לרחובות".