הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הולנת"ע), בראשות מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח, החליטה (שלישי, 13.12.22) להעביר את תוכנית המתאר הארצית למפרץ חיפה (תמ"א 75) שמטרתה שינוי פני מפרץ חיפה.
2 צפייה בגלריה
מפרץ חיפה
מפרץ חיפה
מי מתנגד לפינוי המפעלים?
(צילום: אלעד גרשגורן)

במהלך הדיון, נשמעו ההתייחסויות כלל הגורמים הרלוונטיים בהם נציגי הרשויות המקומיות, נציגי הארגונים הירוקים וכן נציגי בעלי העניין השונים. ראש עיריית חיפה עינת קליש השמיעה בדיון התנגדויות עזות לתוכנית. בין השאר טענה קליש בדיון כי לא ניתן לקבל תוכנית במסגרתה יפותח נמל דלקים חדש. בדיון הוסבר כי נמל הדלקים אינו קשור לתוכנית הנדונה. בעירייה חיפה ציינו כי ישקלו הגשת עתירה לעיכוב התוכנית לפינוי המפעלים במתכונתה הנוכחית. "יש דבר הזוי מזה שראש העיר חיפה תגיש עתירה נגד תוכנית לפינוי מפעלים?", מסר גורם במינהל התכנון.

2 צפייה בגלריה
עימות חזיתי. אלמליח וקליש
עימות חזיתי. אלמליח וקליש
עימות חזיתי. אלמליח וקליש
(צילום: מינהל התכנון, נחום סגל)

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "מינהל התכנון ממשיך בקידום התוכנית לפינוי המפעלים הפטרוכימיים ממפרץ חיפה, בהתאם להחלטת הממשלה, והיום עושה צעד נוסף במימוש החלטה זו. מדובר בתוכנית בעלת חשיבות לאומית למשק הישראלי, שתתרום לשיפור איכות חיי התושבים מטרופולין חיפה בכלל והעיר חיפה בפרט, ותיתן מענה להיצע יחידות דיור בתוך המרקם העירוני. התוכנית המקודמת עושה את האיזון הראוי בין פיתוח מגורים, תעסוקה ושטחים פתוחים ובכלל זה הרחבה משמעותית של הפארק המטרופוליני. צר לנו שעיריית חיפה מחמיצה הזדמנות לתת רוח גבית למהלך היסטורי זה והפכה להיות גורם מעכב".
עוד הוחלט בדיון על הרחבת שטחי התעסוקה על חשבון מספר יחידות הדיור שעמד עד כה על כ-100 אלף דירות. הוועדה קבעה בין היתר כי ייבחן שטח פיתוח נוסף בהיקף של כ-300 דונם בסמוך ליישוב יגור. בנוסף, הוחלט על הקמת שטחי תעסוקה בהיקף של כ- 5 מיליון מ"ר, מבנים ציבוריים בהיקף של כ-3 מיליון מ"ר, 6,000 דונם שטחי פארק מטרופוליני ונחלים, כ-1.5 מיליון מ"ר למסחר וכן בתי מלון מסוגים שונים.
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 16:21, 13.12.22