החלטת קבינט הקורונה לפיה ילדי גן ובתי ספר יעברו בדיקות קורונה באופן קבוע, וכי מתחמי חיסונים ייפתחו בבתי הספר, הובילה להתארגנות של מספר אימהות בחיפה המתנגדות למהלך, לפתוח קבוצת למידה אלטרנטיבית לילדים. בקבוצה, בה חברות 17 אימהות, מתכוונים למנוע את שליחת הילדים לבתי הספר והגנים, והשארתם בבית, כאשר ההורים יהיו המורים.
1 צפייה בגלריה
בדיקות סרולוגיות השבוע בחיפה
בדיקות סרולוגיות השבוע בחיפה
בדיקות סרולוגיות השבוע בחיפה
(צילום ראובן כהן. למצולמים אין קשר לכתבה)
א', עורכת דין חיפאית שהקימה את הקבוצה, אם לשתי בנות העולות לכיתות א' וה': " כל עוד הדרישה לבדוק ולבודד ילדים בריאים תעמוד בתוקפה, אני לא מתכוונת לשלוח את הילדות שלי לבית הספר, על אף שאני יודעת שזה מנוגד לחוק לימוד חובה".
מ', אם נוספת בקבוצה: "כל יום מצטרפות לקבוצה עוד אימהות. הרעיון הוא להוות אלטרנטיבה חינוכית וקבוצתית לילדים בני אותו הגיל, ההורים יעשו ביניהם סבב וילמדו את הילדים בעצמם או באמצעות מורה פרטית, כל יום הורה אחר יהיה אחראי על הפעילות הלימודית.
"אני מתנגדת לכל הטרללת הזו, בדיקות סרולוגיות או מהירות. שנה וחצי לתוך מגפה והנה מסתבר שרוב הבדיקות הסרולוגיות שליליות, כלומר בכל פרק הזמן הזה, רוב הילדים לא חלו. הילדים לא נמצאים בסיכון ולכן אני לא מוכנה לשתף פעולה עם פעולה לא חוקית ולא מוסרית שכזו".
קראו גם >>>
האימהות שומרות על עילום שם, בעיקר בשל העובדה כי הן יודעות כי אין בסיס חוקי למהלך. עו"ד א' מסבירה: "יש לנו במדינה חוק חינוך חובה. המדינה מחויבת להנגיש לנו את הלימודים ואנחנו מחויבים לשלוח את הילדים ל'דבר הזה'. רק במקרה של הגשת בקשה לחינוך ביתי, תוך הסברת האידיאולוגיה ועמידה בתנאים מסויימים, ניתן האישור לחינוך ביתי.
"מה שאנחנו עושים עכשיו, לא לשלוח את הילדים לבית ספר, זה בניגוד לחוק. המנהלת תצטרך לדווח שלא שלחתי ילדים לבית הספר. אנחנו כולנו פועלות בערפל בהקשר הזה כי מצד אחד מציגים לנו תנאים בלתי אפשריים מבחינתו להגעת הילדים לבית ספר, ומצד שני לא פוטרים אותנו מחוק חינוך חובה".
א' מוסיפה: "הקבוצה לא עומדת בתנאי חינוך ביתי, כי זה לא לגיטימי בעיני המדינה, אבל אני אומרת שממילא, אם אני מכניסה את הילדות למסגרות ואני כל יומיים וחצי חשופה לבידודים, אז אני מעדיפה כבר לשבת בבית בלי בידוד.
"הילדים שלנו בריאים, בסדר? הדרך הנכונה להשתמש בבדיקות זה לבדוק ילדים שיש להם סימפטומים, הילדים שלנו בריאים וזו מחלה שלא קיימת בהם. שרון אלרעי פרייס אמרה שאחת לשלוש בדיקות נותנת תוצאה לא נכונה, אז יכול להיות שמישהו חולה והתוצאה הייתה שלילית ואז הוא הדביק את כולם ומצד שני יכול להיות שהוא בריא ויצא שהוא חיובי והכניס את כל הכיתה לבידוד. זה אומר 35 משפחות 'בכלא' על סמך משהו שבכלל לא קרה. הורי ילדים בגיל הזה צריכים להישאר איתם בבית, אין איך לחמוק מזה".
בקבוצה מודעים לאפשרות כי ייתפסו. א': "מנהלת בית הספר צריכה לדווח לפיקוח. נראה אם הקב"טיות העירוניות יצליחו להתמודד עם כל הילדים שיישארו בבית. עם אלו שמאושר להם חינוך ביתי הן לא מסתדרות כבר עכשיו. אז שיעבדו, אני אכין להם כיבוד ואקבל אותן עם חיוך".
א' מדגישה כי אינה מתנגדת חיסונים: "הילדות שלי מחוסנות בכל חיסוני השגרה. החיסון הזה ביחס לילדים הוא לא חיסון שגרה, הוא ניסוי. והן לא משתתפות בניסוי. הן בריאות, המחלה לא מסכנת אותן ואין סיבה להשתתף בניסוי אלא אם הן היו סבתות".
עוד עדכונים - חדשות חיפה