כמידי שבוע צעדו אלפים לאורך שדרות מוריה, קיימו עצרת מחאה נגד ממשלת נתניהו וקראו לקיים את הבחירות הכלליות עכשיו.
4 צפייה בגלריה
הצעדה במוריה
הצעדה במוריה
הצעדה במוריה
(צילום: מחאת העם חיפה)

הצעדה במוריה והעצרת בחורב
(צילום: מחאת העם חיפה)


מארגני ההפגנה, אנשי מחאת העם חיפה, התמקדו בבחירות המקומיות והתריעו מפני כניסתם של גורמים אנטי דמוקרטיים למועצות העיר. הנואמים בעצרת: פרופ' אסא כשר - חתן פרס ישראל לפילוסופיה. חתן פרס יצחק שדה לספרות צבאית על הספר ״אתיקה צבאית; עו״ד שירית כשר- מנהלת ופעילה חברתית; תא"ל במילואים אילן פז - ראש המנהל האזרחי ביו"ש לשעבר; ד״ר ניר ברק - מהמחלקה לממשל ופוליטיקה באוניברסיטת בן גוריון.

4 צפייה בגלריה
הנואמים בחורב
הנואמים בחורב
הנואמים בחורב: תא"ל פז, ד"ר ברק ופרופ' כשר
(צילום: מחאת העם חיפה)

פרופ' אסא כשר: "המלחמה בחמאס היא צודקת, אבל אם היא תתן את התשתית ליישב שוב את עזה, היא לא צודקת. מלחמת יש ברירה היא מלחמה כשיש לנו ברירה, ואז אין שום רשות לשלוח את החיילים. מלחמת יש ברירה, היא רשלנות פושעת. מלחמת טרנספר ויישוב עזה היא מלחמת ברירה פסולה. חובתה של מדינה דמוקרטית היא להגן על חיי אזרחיה מכל סכנה. אנחנו כמדינה מתוקנת צריכים להגן על האזרחים שלנו. לפעמים צריך להחליט מהי הסכנה הגדולה ביותר שצריכים להגן מפניה. הסכנה לחיי החטופים היא הסכנה הגדולה ביותר, מעל לכל סכנה אחרת. זו סכנת מוות קיצונית ומיידית והיא לא מטופלת. איך ייתכן שמדינות אחרות בעולם דואגות לגורל החטופים יותר מישראל? זו בושה".

4 צפייה בגלריה
המחאה בחורב
המחאה בחורב
המחאה בחורב
(צילום: מחאת העם חיפה)

ד"ר ניר ברק: "תראו מה קורה מתחת לאף שלנו – פה בחיפה, בבית שלנו: עוד באביב הקודם ראינו חרחורים של מלחמת דת בסטלה מאריס שמאיימת לקרוע את החיים המשותפים של יהודים וערבים. אנחנו רואים עלייה בהפצת חומרים נגד אוכלוסיית הלהט"ב באזורים שונים בעיר. כנס של פורום המשפחות השכולות שתוכנן להתקיים בבית הגפן בוטל על ידי העירייה – ולא חייבים לאהוב את מה שיש לפורום להגיד – אבל היכולת לקיים אירוע כזה, גם אם הוא שנוי במחלוקת, היא ביטוי מובהק של חופש הביטוי וחופש ההתאגדות – והמרחב הדמוקרטי-ליברלי בעיר הולך ומצטמצם.
"כהניסטים ופעילי עליונות יהודית כבר זוממים. חבר מועצת העיר יואב רמתי – תולה ברחבי העיר שלטים של עצמו עם עבריין ותומך טרור - איתמר בן גביר – שימו בן גביר במועצה – כך הוא כותב בשלטים שלו. ולא רק בחיפה - הגזענים והכהניסטים שבממשלה מבקשים להמשיך את מסע ההרס שלהם אל לב החברה הישראלית לחדרה, לראשון לציון, לנס ציונה, לבאר שבע וב-40 ערים ורשויות נוספות ברחבי הארץ.
"אז מול הטירוף הזה, מול הכוונות לקרוע את כל היופי שהעיר הזו חיה ומסמלת – אנחנו נציב אלטרנטיבה אזרחית ראויה – ונדאג שחיפה תישאר אי של שפיות – של שוויון וסולידריות, של חירות ודמוקרטיה – במיוחד בימים קשים אלו.
"כמו שאנחנו נאבקים על המדינה שלנו, כך אנחנו גם נאבקים על העיר שלנו. ננהר לקלפיות – נביא את החברות והחברים שלנו ונשמור על העיר שלנו. אין לי ארץ אחרת, וגם אין לי עיר אחרת. חיפה תהיה הבשורה!".

4 צפייה בגלריה
המחאה בחורב
המחאה בחורב
אלפים דורשים בחירות. המחאה בחורב
(צילום: מחאת העם חיפה)

קראו עוד:

תא"ל אילן פז: "אנחנו צריכים להחזיר את החטופים! אנחנו צריכים לצאת מהמלחמה הארורה לא רק עם הישגים צבאיים, אלא גם עם עתיד ותקווה. אנחנו צריכים הנהגה חדשה ותיקון הנורמות השילטוניות. אנחנו צריכים לאחד מחדש את העם. עם הממשלה הזו, עם ראש הממשלה הזה-לא נוכל להגיע לזה! בנימין נתניהו הוא החסם שקיומו אינו מאפשר לנו לצאת מהמצב הקשה בו נמצאת המדינה! אנחנו צריכים בחירות! אנחנו צריכים ממשלת תיקון! אנחנו צריכים שינוי! אנחנו צריכים ריסטארט מלא למדינה!".