נשיא בית המשפט המחוזי השופט רון שפירא קיבל את בקשת מוזיאוני חיפה ומחק (שלישי) את העתירה נגד עיריית חיפה וראש העיר, וחייב את עיריית חיפה בהוצאות משפט. בכך מגיע לסיומו משבר המוזיאונים בגינו יצאו העובדים למאבק לפני כחודשיים.
2 צפייה בגלריה
ההפגנה מול עיריית חיפה
ההפגנה מול עיריית חיפה
המאבק הצליח. ההפגנה מול עיריית חיפה
(צילום: יניב בר אילו)

מנכ"ל מוזיאוני חיפה יותם יקיר מסר לעובדי המוזיאונים כי המשבר הסתיים לאחר שבעיריית חיפה העבירו בחודש האחרון את הכספים שעיכבו והיו מגיעים למוזיאונים.
יקיר ציין כי לאחר מאמצים רבים,הועבר מלוא התקציב לשנת 2023, וגם ההקצאה של אחד חלקי 12 מתקציב 2024. יקיר בחר להדגיש לעובדים כיצד הגיעו הדברים למאבק בן חודשיים, וציין כי שלושה תאגידים עירוניים, (המוזיאונים, הרשות לקליטת עלייה ומיל"ב), נאלצו לפנות לבית המשפט ולעתור נגד העירייה וראש העיר.

2 צפייה בגלריה
יותם יקיר
יותם יקיר
סוף הוא התחלה חדשה. יותם יקיר
(צילום: פרטי)

"תקציבים שאושרות במועצתה עיר לא כובדו. זה חמור. לא נתקלתי בדבר כזה מעולם", כתב מנכ"ל המוזיאונים, "זה היה מזיק , חסר פשר ובכוונה תחילה. ההתנכלות למוזיאוני חיפה מצד ראש העיר הייתה עקבית ושיטתית לאורך כל 4 השנים בהן אני המנכ"ל. גם אם תאירו בפרוז'קטור ממש חזק ותחפשו בבוידם לא תמצאו לכל זה סיבה הגיונית או סבירה.
"ככל שהיינו יצירתיים יותר - ההתנכלות כלפינו רק גברה. כמה רעוע יכול להיות סולם ערכיו של אדם המתעמר בזולתו ללא סיבה, רק כי הוא יכול? אתם העובדים פעלתם בצורה יוצאת דופן גם בזמן המלחמה. הגיע לכם פרס ולא סטירת לחי. עכשיו שהחרב הוסרה מעל צווארנו מקווה שנוכל להוציא תכניות אל הפועל כי סיימנו את הפרשה העגומה. וסוף הוא תמיד התחלה. מודה לכם ומחבק אתכם, יותם".