ישראל בכלל וחיפה בפרט, נמצאות בתקופת המתנה לקראת אפשרות הסלמה בצפון. בזמן שמטוסי הקרב חוצים את שמי העיר והמלונות מלאים בעיקר במפונים, בחיפה כבר נערכים ליום שאחרי המלחמה.
4 צפייה בגלריה
מיטב המוחות. חברי צוותי החשיבה של החברה הכלכלית
מיטב המוחות. חברי צוותי החשיבה של החברה הכלכלית
מיטב המוחות. חברי צוותי החשיבה של החברה הכלכלית
(צילום: מיכה בריקמן)
החברה הכלכלית לחיפה משיקה פרויקט שבסופו, כך מקווים כל הגורמים בפרויקט, חיפה תעלה על פסי צמיחה כלכלית, ותניע מחדש את מנועי הצמיחה שלה המבוססים על תיירות, הייטק וביוטק.
חברי הפרויקט יצטרכו להתמודד עם שאלות מורכבות, ביניהן: איך מחזירים את התיירים לחיפה? האם ענף ההייטק יפגע בשל קיצוץ בהשקעות בינלאומיות בישראל, איך גורמים למשקיעים ולממשלה להשקיע בשיקום חיפה בזמן שכספים רבים יעברו לשיקום הצפון? ועוד.
לשם גיבוש תוכנית עבודה מסודרת הקימו בחברה הכלכלית צוותי חשיבה הכוללים מומחים ואנשי מקצוע בעלי יכולות פרקטיות.
בחברה הכלכלית מסבירים כי צוותי החשיבה יקיימו מפגשי היוועצות ולמידה בעזרת שיתוף אותם מומחים החיים את השטח, ויוחלפו דעות לקידום כלכלת העיר. בסופו של תהליך יגובש נייר עמדה אשר יהווה בסיס לפרויקטים שהחברה הכלכלית לחיפה תיזום במסגרת תוכנית העבודה לשנת 2025. המומחים שהוזמנו לתהליך הינם בהתנדבות מלאה.

4 צפייה בגלריה
איך מחזירים את התיירים לחיפה?
איך מחזירים את התיירים לחיפה?
איך מחזירים את התיירים לחיפה?
(צילום: עיריית חיפה)

קראו עוד:

המפגש הראשון בנושא קידום התיירות כמנוע צמיחה כלכלית בעיר התקיים השבוע, במשרדי החברה הכלכלית בחיפה בהובלת יו"ר החברה הכלכלית, רני בנדר, מנכ"ל החברה אור שחף, ומוטי מאיר מנהל הפיתוח העסקי של החברה.
צוותי החשיבה המלווים על ידי חברת טגה יועצות, המתמחה בניהול תהליכים וייעוץ לארגונים, בראשות טלי גזית וגל זילברשטיין יפגשו על בסיס קבוע ויידונו במצב הקיים בתחום, פערים ואתגרים, שאלות וחסמים, כיווני פעולה אפשריים והמלצות לפרויקטים ישימים. כל צוות יכלול משתתפים המייצגים את תחום מומחיותם מתוך חשיבה ששילוב אנשים מהשטח החיים את התחום תתרום רבות להצלחת התהליך שיערך כ-4 חודשים, במהלכו צוותי החשיבה יוועצו גם עם תושבים שיהיו מעוניינים להביע את דעתם.

4 צפייה בגלריה
רני בנדר
רני בנדר
רני בנדר יו"ר כלכלית חיפה
(צילום: גביש מדיה)

רני בנדר יו"ר החברה הכלכלית לחיפה: "הדבר הראשון הנדרש בעשייה זה לשמוע את השטח ולכן אנו משתפים את המומחים החיפאים ואת התושבים. תיירות היא מנוע כלכלי משמעותי לכלכלת העיר. השבוע נפגשתי עם משרד הכלכלה והתיירות, כולם מחכים שנתחיל להניע את התהליכים. יש לנו תמיכה וגיבוי מלא גם ממנכ"ל העירייה גדי מרגלית ומראש העיר מיונה יהב, להצעיד את חיפה קדימה גם בתחום התיירות".

4 צפייה בגלריה
אור שחף חברה כלכלית חיפה
אור שחף חברה כלכלית חיפה
אור שחף מנכ"ל כלכלית חיפה
(צילום: כלכלית חיפה)

אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה: "לחיפה פוטנציאל עצום בתחום התיירות ומשאבים טבעיים כמו חופי הים והוואדיות שאנחנו צריכים למנף. אין סיבה שהעיר לא תהפוך להיות עיר התיירות המובילה בישראל הן לתיירות פנים והן לתיירות חוץ. אנחנו צריכים לשתף פעולה ביחד, ולקדם את המטרה המשותפת של כל מי שיושב סביב השולחן: פיתוח כלכלי ותיירותי של העיר חיפה".