אחרי התלבטות ארוכה יונה יהב חזר לפוליטיקה והכריז על כך הערב (שלישי) במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס במלון - קאפלה במרכז קסטרא.
6 צפייה בגלריה
יונה יהב
יונה יהב
חזרתי. יונה יהב
(צילום: תום גביש)
יהב: "אני פטריוט חיפאי כל חיי. לפטריוט חיפאי אין גבול, אין גיל ואין מחסום שיכול לעמוד בינו לבין עירנו האהובה חיפה. זו שליחות חיי, ותפקיד ראש העיר הוא תפקיד חיי. בשנים האחרונות הייאוש השתלט על חיפה. זו אחת השעות הקשות של העיר. חיפה צריכה שיאמינו בה ובפוטנציאל שלה, שיאמינו בתושבים שלה. חיפה בראשותי תשוב להיות בירת הצפון, בירת כלכלת העתיד של ישראל".
בנאומו הדגיש יהב את ניסיונו אל מול חוסר ניסיונם של המתמודדים האחרים. "חיפה בראשותי לא תשלם אגורה אחת כשכר לימוד. אכנס לתפקידי מיד עם חזון, ניסיון ותכנית עבודה מלאה. חיפה מקבלת ראש עיר מלא-מלא, במחויבות ואחריות מלאה".

6 צפייה בגלריה
יונה יהב
יונה יהב
דגש לניסיון. יונה יהב
(צילום: תום גביש)

יהב הדגיש כי ביכולתו לגייס את משרדי הממשלה להיות שותפים מלאים בקידום חזון העיר המתחדשת שלו. "אחדש את האמון עם כל משרדי הממשלה. זו לא שאלה של תמיכה פוליטית - ממשלת ישראל ומשרד האוצר נותנים תקציבים למי שיודע לממש אותם, ולמי שיודע לבצע פרוייקטים גדולים. חיפה צריכה ראש עיר אמיתי, שיודע לחלום ולהגשים זו דרכי – לחלום, לתכנן, ולהגשים. לחיפה תהיה דלת פתוחה אצל כל שר, ולא משנה של איזו ממשלה. אחזיר את פרויקט שיקוע הרכבת, נרחיב את שטחי העיר התחתית וקמפוס הנמל".

6 צפייה בגלריה
יונה יהב
יונה יהב
תם עידן המחנאות. יונה יהב
(צילום: דורון סולומון)

באשר לבעיית החזירים ברחובות העיר, התחייב יהב: "תוך 90 ימים מחזרתי לתפקיד ראש העיר, נרחיק את כל תופעת החזירים. תושבים וחזירים לא יכולים לחיות ביחד. נוציא את חזירי הבר מחיפה בנחישות וברגישות".
יהב נמנע מלהשיב כיצד ייעשה זאת וציין כי טיפל בנושא בעבר וייעשה זאת גם הפעם יחד עם גורמי המקצוע.

6 צפייה בגלריה
יונה יהב
יונה יהב
יהב במסיבת העיתונאים
(צילום: דורון סולומון)


יהב אף הבטיח להתניע מהלכי התחדשות עירונית, שבשנים האחרונות חיפה לא קידמה לטענתו: "צריך לחדש את השכונות בחיפה, לתת תקווה לכל שכונה ולכל רחוב, שאפשר לעבוראת תהליך ההתחדשות ופיתוח. כפטריוט חיפאי, אין רחוב שאני לא מכיר. נעשה את זה תוך שמירה על אופי ומרקם החיים בשכונות. למדתי מטעויות העבר, נעשה זאת ברגישות ובתיאום".
לאורך נאומו שמה של קליש עלה רק פעם אחת, כאשר ציין כי יינהג בג'נטלמניות לאחר שייבחר. כזכור קליש נמנעה מהזמנתו של יהב לחפיפה לאחר שנבחרה.

6 צפייה בגלריה
יונה יהב וחדוה אלמוג
יונה יהב וחדוה אלמוג
יונה יהב וחדוה אלמוג
(צילום: דורון סולומון)

יהב התייחס לשנים תחת כהונת קליש וציין כי "תופעות של ונדליזם, מרוצי מכוניות, דברים שמעולם לא היו בחיפה, נכנסו בשנים האחרונות לעיר. בתוך 4 חודשים אקים מחדש סיירת ביטחון בשיתוף עם משטרת ישראל. נוסיף עשרות שוטרים וניידות בעיר. אגייס את התקציבים לכך ואעקור את תופעת העבריינות מחיפה. חיפה תחזור להיות עיר בטוחה".
יהב הדגיש כי מערכת הבחירות הקרובה היא גורלית לעתידה של חיפה, וקרא לנהל "מערכת בחירות הגונה והוגנת. אסור לנו להוריד אותה נמוך". לדבריו הגיעו אליו שמועות על קמיין גילנות המתוכנן נגדו.
"ללעוג לאדם בשל המראה שלו, בשל המוצא שלו או בשל גילו – זה נמוך. הכי נמוך שאפשר לרדת אליו זה קמפיין גילנות".

6 צפייה בגלריה
יונה יהב
יונה יהב
רצו שאחזור. יונה יהב
(צילום: דורון סולומון)

יהב ביקש מתומכיו שלא להיגרר להשמצות ועלבונות. "אנחנו מתמודדים כדי להשיב את חיפה למסלול. הבחירות הקודמות הסתיימו וכבודה של עינת במקומה מונח. אנהג בבחירות האלה כמו ג'נטלמן חיפאי ובדרך הזו אוביל גם את העיר. תם עידן המחנות בחיפה. הוא לא קיים יותר מבחינתי. חיפה זקוקה למנהיגות מאחדת בראשותי. כך יהיה וכך אעשה".
לסיום אמר יהב: "אני שב לתפקיד ראש העיר, לא כדי לקבל גביעים ומדליות על האיצטדיון היפה ביותר בארץ, על פרויקט העיר התחתית, על מנהרות הכרמל, חזות העיר ויופיה, או אירועי התרבות המדהימים שהקמנו פה. אני שב בשם אתגרי העתיד: חיפה קראה לי, חיפה זקוקה לי,ואני פטריוט חיפאי"