מרתון ניו יורק נחשב למרתון היוקרתי בעולם ומידי שנה מגיעים אליו אלפים מרחבי העולם כדי לרוץ 42.2 ק"מ.
3 צפייה בגלריה
נבחרת שלוה סאקוני בניו יורק
נבחרת שלוה סאקוני בניו יורק
נבחרת שלוה סאקוני בניו יורק
(צילום: אור גפן)
הנבחרת היחידה והראשונה שיוצאת מישראל להשתתף במרתון ניו יורק היא נבחרת "שלוה – סאקוני". שבין חבריה ד"ר אריאל שוורץ שייצג את חיפה והקריות.
הנבחרת מונה לא פחות -260 רצים ורצות, וזו הנבחרת הגדולה ביותר, שאינה מארה"ב, שתשתתף במרתון השנה. מספר חברי הנבחרת צמח בתוך חצי שנה מ-120 ל-260, וזאת לאחר שהנבחרת לא יצאה למרתון ניו יורק הקודם בשל אירועי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל.

3 צפייה בגלריה
נציג חיפה והקריות ד"ר אריאל שוורץ
נציג חיפה והקריות ד"ר אריאל שוורץ
נציג חיפה והקריות ד"ר אריאל שוורץ
(צילום: אור גפן)

מטרת הנבחרת היא גיוס כספים עבור ארגון שלוה, הפועל בשלושה העשורים האחרונים למען ילדים עם מוגבלויות ומסייע לבני משפחותיהם בהתמודדות עם המורכבויות הכרורות בגידול הילדים ושילובם בחברה.
ד"ר שוורץ מציין כי מעבר לגיוס הכספים השנה לארגון שלוה, תוקדש הריצה להעלאת המודעות לנושא החטופים והקיראה להשבתם הביתה. בתוך כך, כל חברי הנבחרת קיבלו את מדי האימון של סאקוני שנבחרו השנה בצבע הצהוב שעליהם הודפס סמל השבת החטופים, להעלאת המודעות והקדשת האימונים לחזרתם.
את נבחרת הריצה יוביל סער בוכבינדר, רץ על הרצף האוטיסטי אלוף הספיישל אולימפיקס במקצי 5,000 ו-10,000 מטר. אליו יצטרפו בין השאר גם מגישת מהדורת חדשות 13 הילה קורח, משנה למנכ"ל בנק יהב אסף גיל, מנהל מותג פיניש באירופה ואוסטרליה עמוס פם ורבים אחרים.

3 צפייה בגלריה
נבחרת שלוה סאקוני
נבחרת שלוה סאקוני
נבחרת שלוה סאקוני
(צילום: אור גפן)

באירוע השקת הנבחרת נפגשו כל 260 הרצות והרצים, וכיבדו בנוכחותם: קלמן סמואלס - מייסד ונשיא ארגון שלוה, חניתה מי-טל - מנכ"לית סאקוני - נותנת החסות הראשית, יואב ברוק - בעלים של איסתא ספורט, יוחנן סמואלס - מנכ"ל שלוה, דנית ועמוס ריינד - בעלים ריינד-אופטיקס, ואיתמר שבח משנה למנכ"ל שלוה ומי שיזם את פרויקט מרתון ניו יורק בארגון.
נבחרת 'שלוה סקוני' התחילה את דרכה בשנת 2022 ועשתה היסטוריה כאשר לראשונה יצאה נבחרת ישראלית של 65 רצות ורצים שרצו את מקצה המרתון המלא (42.2 ק"מ) עבור ילדי שלוה, וכל אחד מהם גייס תרומות עבור הילדים ומשפחותיהם.
ד"ר שוורץ: "כעת, 260 חברי הנבחרת יקדישו את הריצה שלהם למען עם ישראל, ניצחון הרוח וחיזוק האחדות, הביחד וקבלת האחר, וזאת כדי שילדי ומשפחות שלוה יוכלו לכבוש את המרתונים האישיים שלהם על בסיס יומי. כי בשלוה מאמינים שלכל אדם, בכל גיל, מגיעה ההזדמנות לממש את הפוטנציאל הטמון בו".
הציבור מוזמן לתרום לפעילות הארגון בקישור הבא כאן.