בימים האחרונים, ובמיוחד בערב השנה החדשה, נרשמו מספר אירועי ונדליזם בתחנות המטרונית באזור חיפה. אחד התחנות שהושחתה היא תחנת המטרונית בשכונת חליסה בה נופצו זכוכיות.
1 צפייה בגלריה
תחנות המטרונית
תחנות המטרונית
תחנות וציוד הרוס בתחנות המטרונית
(צילום: פרטי)


ונדליזם במטרוניות
(צילום: פרטי)

עניין הונדליזם והרס ציוד בתחנות המטרונית נמשך תקופה ארוכה ובחברת סופרבוס מתקשים לעמוד בקצב תיקון הציוד השבור. המשמעות היא שציבור הנוסעים נאלץ להגיע לתחנות שבורות, חוסר יוכלת לעמוד בתחנות תקינות במזג אוויר סוער, ובמקרים של מסכים ומסופונים שבורים אין יכולת לנוסע לדעת מתי צפויים להרגיע רכבי המטרוניות לתחנה.
הוונדליזם שגורמים אלמונים מצטרף לתקלות הנובעות מבעיות בציוד הנובע מתחזוקה של חברת סופרבוס. כך למשל תקלות במסכי המידע בתחנות, תקלות במחשבים ונקודות תיקוף כרטיסי הרב קו, ועוד. מעבר לכך, נוסעים המטרונית מתמודדים עם כיסאות שבורים, דלתות רכבים הנפתחות בנסיעה ואינן בטיחותיות, וגם מעורבות של מטרוניות בתאונות.


תקלות במטרונית חיפה
(צילום: פרטי)


במטרוניות נאלצים להתמודד הנוסעים עם תופעה נוספת והיא עלייתם של חסרי בית ונרקומנים, שחלקם נרדמים או תחת השפעת סמים. התמונות לפניכם.

נרקומנים במטרונית
(צילום: פרטי)

קראו גם: >>

לא רק הנוסעים נאלצים להתמודד עם הליקויים, הוונדליזם וחסרי הבית, אלא גם עובדי סופרבוס, בראשם הפקחים שמדווחים כי הם אין להם את הסמכות לתת דוחות למי שעולה ואינו משלם וזאת בשל תקלה בחברת סופרבוס, ואינם יכולים להתמודד עם חסרי הבית והנרקומנים.

מי אחראי?

למרות שהמטרונית היא פרויקט דגל של משרד התחבורה, נראה כי במשרד לא ממהרים לפעול לתיקון המצב. בתשובות לשאלות "מיינט חיפה", שכללו התייחסות למספר התאונות בהם היו מעורבות המטרוניות ומצב הרכבים והתחנות, סיפק המשרד תשובה לאקונית שזו לשונה:
"קציני הבטיחות, המועסקים על ידי חברת סופרבוס, מחויבים לבדוק את הרכבים טרם עלייתם לכביש. יצוין, כי קציני הבטיחות בודקים את הרכבים בתדירות גבוהה. באשר למספר התאונות בהן היו מעורבות המטרוניות בחיפה, יש לפנות ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה".
תגובת חברת סופרבוס: "על חסרי הבית - הטיפול בנושא דיירי הרחוב בחסות המועצה המקומית ומשטרת ישראל שמכירות את הנושא ומטפלות בו: ציוד למבקרים - החברה פועלת בהתאם להנחיות משרד התחבורה והמכרז בו זכתה החברה. קיימת כמות מספקת של מכשירי ביקורת ואף יותר. אנחנו שמחים שלצד העובדה שיש לקוחות שטוענים שיש פיקוח רב מדי, יש הטוענים שאין פיקוח בכלל: תקלות במטרוניות - בדיוק כמו שאוטובוס או כל כלי תחבורה אחר עלול להיתקל בבעיה, כך גם צי הרכבים שלנו. מדובר בצי רכבים חדש מאוד, אם יש בעיה נקודתית כלשהי היא מטופלת באופן מיידי ברמה הגבוהה ביותר במוסכי הבית של החברה. הרכבים עולים לכביש אך ורק לאחר אישור של קצין בטיחות: ציוד שבור - כלל הרכבים שהוקצו עבור המטרונית הם רכבים חדישים. לצערנו אנחנו נתקלים במקרי ונדליזם וקוראים שוב למשטרת ישראל לאכוף את הנושא, בין אם מדובר בציוד פנימי של הרכבים ובין אם בציוד חיצוני: אנחנו נשמח לשתף פעולה עם המשטרה, כפי שעשינו בעבר, על מנת למגר את התופעה ואנחנו מודים לעשרות אלפי הלקוחות הנאמנים שעושים שימוש יום יומי במטרונית".
פורסם לראשונה: 09:19, 02.01.23