האם תוכננה התנקשות באולם השמחות? זה היה עלול להיות אחד האירועים הקשים בתולדות עולם הפשע הישראלי, אירוע שסוכל בדקות האחרונות ממש בלילה האחרון (יום ד'), כשבמשטרה משוכנעים שמי שהיו אמורים להיות המחסלים - נמצאים בידיה.
4 צפייה בגלריה
שלום דומרני
שלום דומרני
מקורב על הכוונת? שלום דומרני
(צילום: גדי קבלו)
על פי החשד, החיסול תוכנן לצאת לפועל בזמן אירוע פרטי, שקיים ד', עבריין מוכר המקורב לעבריין הבכיר שלום דומרני. הדרמה כולה התרחשה סביב אולם אירועים בדרום, אליו הגיעו 3 חשודים כשברשותם רחפן ומפתחות לרכב מילוט, שאותר מוסתר.

4 צפייה בגלריה
רכב המילוט שאותר
רכב המילוט שאותר
רכב המילוט שאותר
(צילום: דוברות המשטרה)

הכל החל במידע מודיעיני שהגיע למשטרה אודות אירוע של עבריין המקורב לדומרני, באחד מאולמות האירועים סמוך לקרית גת. בעקבות כך, נערכה משטרת קרית גת בשיתוף כוחות נוספים מתחנת אשקלון, יחידת יואב, ימ"ר את"ן לכיש ויחידת מודיעין של מרחב לכיש, לסיכול כוונות פגיעה ולמניעת ניצול הזדמנות לפגיעה בחיי אדם לאור הגעתם של גורמים פליליים רבים שלקחו חלק באירוע.
במהלך ההיערכות, התקבל מידע ע"י היחידה המרכזית בלכיש, אודות חוליית חיסול המונה 3 חשודים שיש בכוונתה להוציא לפועל פגיעה בחיי אדם.
בעקבות כך הצליחו במשטרה בפעילות יזומה בשטח לאתר את החשודים כשהם ברכב המילוט. הם החלו להימלט בצורה פראית על כביש 35, תוך ניגוח ניידות. בשלב כלשהו אף נאלצו השוטרים לירות לעבר הרכב הנמלט, על מנת להביא למעצר החשודים.
עם מעצרם של השלושה, בשנות ה20-40 לחייהם ותושבי הדרום, התבררו זהויותיהם כמי שנמצאים בסכסוך דמים עם אותו מקורב לדומרני שקיים את האירוע באולם, וכן עם עבריינים נוספים שהגיעו לחגוג עמו.

4 צפייה בגלריה
הציוד של החשודים בניסיון החיסול
הציוד של החשודים בניסיון החיסול
הרחפן והציוד של החשודים בניסיון החיסול
(צילום: דוברות המשטרה)

מבדיקת הרכב עלה כי מדובר ברכב "משוכפל", כלומר כזה שעליו הותקנו לוחיות זיהוי שונות, וכן נתפס רחפן שלפי החשד אמור היה לסייע בהוצאה לפועל של ניסיון הפגיעה. עוד נתפס מפתח לרכב נוסף, שבהמשך הלילה בסריקות שערכו השוטרים, הוא אותר כשהוא מוסלק בין השיחים בשטח פתוח, ולפי החשד אמור היה לשמש את החשודים כרכב מילוט.

קראו גם:

במרחב לכיש של המחוז הדרומי אומרים כי ההצלחה של הלילה היא חלק מתכנית התקיפה "חריש עמוק", במסגרתה מדי יום פועלים כלל השוטרים במרחב לסיכול ושיבוש כוונותיהם של העבריינים, על רקע סכסוכי הדמים בין העבריינים המשתייכים לארגוני פשיעה, ועל מנת להציל חיי אדם.
מפקד תחנת קרית גת, סנ"צ שלומי דראי, מסכם: "השינויים האחרונים במפת הפשיעה, יצרו סכסוכים חדשים שחייבו אותנו לעדכן את הפעילות המבצעית ולהיערך באופן ממוקד נגד כל סכסוך במטרה לסכל כוונות פגיעה ולשמור על חיי אדם.
"כך פעלנו גם הלילה, כאשר הבנו שאותו אירוע פרטי הוא פוטנציאל להוציא לפועל פגיעה משמעותית בחיי אדם, גם לאור אירועים דומים שראינו בעבר, וללא ספק הפעילות הוכיחה את עצמה עם סיכול ממוקד של חולייה מיומנת המורכבת מעבריינים משפיעים, שהצטיידו ברכב מילוט, רחפן ולפי החשד אמצעים נוספים שנמצאים כעת בחקירה".
בתקופה האחרונה יש לא מעט גורמים שמנסים לפגוע בדומרני ובאנשיו, כחלק ממאבק השליטה על הדרום ואזורים נוספים. התקרית האחרונה רק מוכיחה עד כמה המוטיבציה לכך גבוהה, וגם הציוד הולך ומשתפר, כשרחפנים למשל הפכו כמעט למוצר קבוע בניסיונות האלה.