בפיקוד העורף ועיריית חיפה החליטו על שינוי נהלים בעיר לנוכח נפילות הטילים ביום ראשון.
3 צפייה בגלריה
כיכר ברחוב שונית
כיכר ברחוב שונית
כיכר ברחוב שונית כבר אחרי שיקום
(צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
בישיבת הערכת המצב שנערכה (שני 7.10) בחדר המלחמה העירוני, בראשות ראש העיר ובהשתתפות הנהלת העירייה ונציגי גורמי החירום, התייחס ראש העיר לאירועי הנפילות שאירעו אמש במספר מוקדים בעיר, והדגיש, כי משימתה העיקרית של העירייה בשלב זה היא לפעול להחזרת החיים לקדמותם בהקדם האפשרי.

לעדכונים שוטפים והתראות פיקוד העורף בחיפה והקריות הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ השקטה שלנו >> https://bit.ly/47yENVa

3 צפייה בגלריה
פגיעה מחלקי מיירט בבניין בחיפה
פגיעה מחלקי מיירט בבניין בחיפה
פגיעה מחלקי מיירט בבניין בחיפה
(צילום: איחוד הצלה)

קראו עוד:

הבוקר (שני) סיימה העירייה לשקום את הכיכר, שנפגעה כתוצאה מהנפילות והציבה בה דגלי ישראל.
  • עיריית חיפה הקימה ברחוב שונית 9 עמדת שירות עבור תושבים שרכושם נפגע וזקוקים לקבלת סיוע. העמדה מאוישת החל משעות הבוקר המוקדמות על ידי עובדים סוציאליים של מינהל הרווחה ועובדי קשרי קהילה מהמוקד העירוני, המקיימים רישום מדוייק של צרכי התושבים שנפגעו ומסייעים להם בהתקשרות מול רשויות המדינה הרלוונטיות.
  • עובדי השירות הפסיכולוגי של עיריית חיפה מעניקים סיוע לתלמידים, להורים ולצוותי חינוך, עקב מצוקות וחרדות. המענה ניתן באופן פרטני וכן במסגרות החינוך לכלל התלמידים. תושבים המעוניינים בקבלת סיוע פסיכולוגי טלפוני מוזמנים ליצור קשר עם הקו הפתוח של עיריית חיפה באמצעות המוקד העירוני.
  • נציגי מס רכוש פועלים אף הם בשטח ומסייעים לתושבים שרכושם נפגע. תושבים המעוניינים לפנות לעובדי מס רכוש מוזמנים להתקשר למספר 4954* או באמצעות הקישור.
  • בעקבות האירועים מאמש הוחלט על ביטול אירוע הזיכרון, שתוכנן להתקיים הערב ב"בית אבא חושי" במלאת שנה למאורעות השבעה באוקטובר.

3 צפייה בגלריה
יונה יהב הגיע לזירת הפגיעה
יונה יהב הגיע לזירת הפגיעה
יונה יהב הגיע לזירת הפגיעה
(צילום: פרטי)

  • על פי הנחיית ראש העיר, בית החולים "כרמל" חזר לקלוט מטופלים.
  • עיריית חיפה מזכירה את חשיבות ההתגוננות במרחב מוגן במסגרת הזמן שהוגדר לכך על ידי פיקוד העורף (דקה) ועל שהייה במרחב המוגן לכל משך זמן ההמתנה שהוגדר - 10 דק'. בעת כניסה למרחב מוגן יש לוודא, כי כל החלונות בו נעולים היטב, על מנת למנוע חדירת רסיסים אל תוך המרחב המוגן.
  • כמו כן מדגישה העירייה כי חל איסור על התקהלות תושבים בסביבת זירות נפילות ועל העלאת תיעודים מהזירות לרשתות החברתיות.