סגנית נשיא בית המשפט השלום בחיפה השופטת שלומית ברסלב פסקה כי על עיריית חיפה להפסיק בתכנית דילול החזירים עד לדיון שיתנהל בעתירה שהגישה עמותת תנו לחיות לחיות.
3 צפייה בגלריה
גופת חזיר ברחובות חיפה
גופת חזיר ברחובות חיפה
גופת חזיר ברחובות חיפה
(צלם לא ידוע פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

פינוי חזיר שנורה בחיפה
(צילום: קרין ארד)


בית המשפט למעשה קיבל את טענותיה של "תנו לחיות לחיות"בעתירה שהוגשה נגד עיריית חיפה, ראש העיר יונה יהב ורשות הטבע והגנים.
בעתירה התבקש בית המשפט להורות לעיריית חיפה לעצור כל פעולת דילול והרג חזירים, החורגת מהמדיניות המוסכמת והמוצהרת בטרם נכנס יהב ללשכתו לאחר הבחירות המקומיות האחרונות.
בבעמותת "תנו לחיות לחיות" טענו בעתירתם כי התקבלו דיווחים על ירי ללא הבחנה בחזירים בעיר מאז נכנס לתפקידו יהב, ולמעשה חל שינוי משמעותי במדיניות הטיפול בחזירים, וזאת ללא שמדיניות חדשה זו הובאה בפני הציבור, ועולה חשש כי זו אינה עולה בקנה אחד עם חוק צער בעלי חיים.

3 צפייה בגלריה
כמה חזירים ידוללו?
כמה חזירים ידוללו?
התכנית נעצרת
(צילום: אלעד גרשגורן)

השופטת ברסלב קבעה בהחלטתה לקיים דיון במעמד הצדדים ב-16.5. כך קבעה השופטת: "עד מועד הדיון או החלטה אחרת, לפי המאוחר בין השניים - ניתן בזאת צו מניעה ארעי האוסר על המשיבה 1 (עיריית חיפה) לנקוט בפעולות החורגות מהודעת המשיבות 1-3 (העירייה, יהב ורשות הטבע והגנים) ביחס לטיפול בבעיית חזירי הבר והרחקתם מגבולות העיר חיפה מיום 19.4.24".
במצב הנוכחי תאלץ עיריית חיפה לעצור את פעולות הדילול "החריגות" לפחות עד לדיון בבית המשפט בשבוע הבא.

3 צפייה בגלריה
הסכנה נמשכת. חזירים חוצים במוריה
הסכנה נמשכת. חזירים חוצים במוריה
הסכנה נמשכת. חזירים חוצים במוריה
(צילום: דורון סולומון)

תנו לחיות לחיות: "בית המשפט קיבל את בקשת תנו לחיות לחיות לצו ארעי מיידי שיאסור על עיריית חיפה להרוג חזירי בר ללא הבחנה! משמעות הצו היא שהמדיניות שנראה שהעירייה החלה ליישם לאחרונה - של ירי קודם ושאלות אחר כך - תיעצר לפחות עד הדיון שנקבע לשבוע הבא. העמותה תגיע לבית המשפט להסביר לעירייה ולראש העיר שהבטחות בחירות לא גוברות על צער בעלי חיים!".
בעוד העתירה עוצרת את הדילול, ממשיכים להתקבל דיווחים על מפגשים מסוכנים עם חזירים ברחבי העיר. באחד המפגשים שתועד לאחרונה בסרטון קשה לצפייה, חזיר שנכנס לבניין מגורים ברב הרב כלפון בעיר, לא מצא את דרכו החוצה, נפצע ופצע תושבים. "הסכנה נמשכת ואנחנו נותרים ללא פתרונות", אמרו תושבים בחיפה.