"מדובר במקרה מצער בו התרשלותם של הצוות הרפואי גרמה לנזק בלתי הפיך של קטיעת יד" - כך נטען בתביעה שהוגשה בבית המשפט המחוזי בחיפה, נגד שירותי בריאות כללית המנהלת את בית החולים כרמל, שם נולד התינוק, וידו נקטעה ביום ה-27 לחייו.
3 צפייה בגלריה
פג
פג
התינוק סובל ממגבלות מוטוריות משמעותיות
(צילום המחשה: shutterstock)
הפעוט נולד לפני כשלוש שנים וחצי בניתוח קיסרי דחוף שנעשה לאמו בבית החולים כרמל. באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, מומחה לתביעות רשלנות רפואית, טוענים ההורים, תושבי האזור, כי מעשי רשלנות מצד הצוות מרגע לידת בנם הובילו לפגיעה קשה בו, לקטיעת ידו ולהפיכתו לנכה.
מכתב התביעה עולה כי מיד עם העברת הפעוט לפגיה, הורכב לו עירוי למתן נוזלים. לאחר הכנסת הצנתר בצד שמאל, תועד ברשומה הרפואית והסיעודית כי יד שמאל "שינתה צבע ללבן וכחול לאחר הכנסת קטטר עורקי". למחרת נרשם כי יד שמאל הפכה ללבנה. מצבה הידרדר במשך כמה ימים, עד שביום ה-27 לחיי התינוק, "כף יד שמאל הנמקית הוסרה בפעולה כירורגית קצרה על ידי אורתופדים, ולאחר מכן בוצעה קטיעה מהמרפק".
בהערכה התפתחותית שנעשתה לילד במכון מוכר לפני כמה חודשים נכתב כי הוא "סובל ממגבלות מוטוריות משמעותיות, ללא יכולת להתקין או להרכיב פרוטזה מתאימה".

3 צפייה בגלריה
עו"ד סאמי אבו ורדה
עו"ד סאמי אבו ורדה
עו"ד סאמי אבו ורדה
(צילום: פרטי)

בתביעה נאמר: "מחדל הצוות הרפואי גרם לנזקי גוף קשים, כאשר התקינו לו עירוי בעורק גפה שמאלית בצורה שגויה לחלוטין, ללא מעקב נאות, כך שכל אלה הביאו עד למצב של אין חזור של כריתת ידו".
מומחה לנאונטולוגיה, שחוות דעתו צורפה לתביעה, קבע כי הטיפול היה רשלני. לדבריו, התרשלות הצוות באה לביטוי בשימוש בטכניקה פסולה בהתקנת העירוי, ובכך שהעירוי לא הוצא בזמן.

3 צפייה בגלריה
בית החולים כרמל
בית החולים כרמל
בית החולים כרמל
(צילום: נחום סגל )

לדבריו, לאחר התקנת העירוי יש לעקוב בקביעות אחר צבע הגפה, ובמקרה של שינוי צבע, המשמעות היא שהצנתר הותקן בעורק ולא בווריד, ולכן חלה חובה להוציאו ללא דיחוי. לדבריו, לו היו מוציאים את הצנתר זמן קצר לאחר התקנתו, היו יכולים למנוע נזק בלתי הפיך באמה ובכף יד שמאל. "אין ספק שהתנהלות הצוות המטפל חרגה מהפרקטיקה המקובלת", קבע.

קראו עוד >>

מבית החולים כרמל נמסר: "התביעה טרם הגיעה למוסדנו, כשתגיע נענה בדרכים המקובלות".