במשך שנים ארוכות נושא הממ"דים היה רדום והביקוש לחדרים המוגנים היה נמוך. ב-7 לאוקטובר ביום שבת ובימים שאחרי הטבח בדרום, המצב השתנה והציבור והרשויות נזכרו בחשיבות המיגון.
2 צפייה בגלריה
"להאריך את תמ"א 38". בניית ממ"ד לפי תמ"א בקריות
"להאריך את תמ"א 38". בניית ממ"ד לפי תמ"א בקריות
ינסו לקצר בירוקרטיה. בניית ממ"דים
(צילום ארכיון: נחום סגל)
לאור המצב הביטחוני והבקשות הרבות שהפנו תושבים למנהל ההנדסה בחיפה לבניית ממ"ד מאז תחילת המלחמה, בעיריית חיפה ביחד עם פיקוד העורף, החליטו על פתיחת מוקד שיסייע לציבור באישור בקשות לבניית ממ"ד ולשיפור המיגון הביתי.
המוקד החל לפעול היום (חמישי), ויפעל בימים א'-ה' בין השעות 09:00-15:00. במוקד יינתן מידע לתושבים ואנשי מקצוע באשר לתנאים הדרושים להוצאת היתרי בנייה להקמת מרחבים מוגנים וחדרים משופרי מיגון בלבד.

2 צפייה בגלריה
בניית ממ"ד
בניית ממ"ד
באמצע המלחמה נזכרו בבניית ממ"דים
(צילום: נחום סגל)

המוקד ינסה לסייע במקרים של התנגדויות שכנים וחסמים אחרים בהם נתקלים תושבים. הוועדה לתכנון ולבניה, שאינה מרבה להתכנס בימים אלה, תתכנס בשבוע הבא לאישור בקשות לבניית ממ"דים אך לא ידונו או יאושרו תוכניות תמ"א 38.
מוקד המידע וסיוע שמספרו 04-8356138.
קישור להנחיות להקמת מרחב מוגן באתר עיריית חיפה - כאן.
נושא המקלטים והמרחבים המוגנים זכה לדוחות ביקורת של מבקר המדינה, בהם הודגש כי רבים מהבתים והמבנים הציבוריים בישראל אינם ממוגנים. כעת ישראל וחיפה מתמודדת עם השלכות חוסר המוכנות ומנסות ללא הועיל לסגור פערים בנושא שעשוי להציל חיים.