יו"ר סיעת הבית היהודי במועצת העיר חיפה יואב רמתי, חבר בקואליציה של ראש העיר עינת קליש רותם, חתום על הבקשה של האופוזיציה לקיים דיון שיהפוך את מועצת העיר ללעומתית, בה אנשי קליש יהיו במיעוט.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר עינת קליש רותם
ראש העיר עינת קליש רותם
ראש העיר עינת קליש רותם
(צילום: שרון צור)
רמתי מסביר כי כבר לפני חודשיים התגבשה אצלו ההבנה כי חייבים להציל את העיר. רמתי: "האופוזיציה מהרגע הראשון הייתה נגד קליש, אבל שגורמים בקואליציה הצטרפו, ניתן היה להוביל מהלך מסודר שיאפשר שינוי אמיתי במועצה".
רמתי טוען כי אין כוונה להדיח את קליש, אך היא בהחלט עשויה להתפטר. רמתי: "אין לנו בעיה אישית עם קליש ואני לא חושב שהיא באה לגזול את הקופה הציבורית. אני חושב שהיא פשוט לא מסוגלת לנהל את העיר. אנחנו רוצים בסך הכל לעזור לה לקבל החלטות".
2 צפייה בגלריה
יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי
יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי
יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי
(צילום: ראובן כהן)
קראו גם >>>
למה המהלך הזה מתבקש, מהן הבעיות?
רמתי: "יש הרבה בעיות. החזירים זה כישלון מהדהד. הביטחון האישי ברחובות. אבל אני ראיתי מקרוב את בזבוז הכספים בתאגידים שחלקם מתנהלים עם הוצאות שהם פי שתיים מההכנסות. יש כפילויות בין גופים עירוניים כמו שקמונה, יפה נוף ומנהלת 2030 שכולם עוסקים בבנייה. מעבירים פרויקטים מגוף לגוף וכל מעבר זה עלויות של עשרות אלפי שקלים. מילא היה מדובר בכישלון, אחד אבל יש פה שרשרת כישלונות שמעמידים את העיר בסכנה. העיר מאבדת שליטה. קליש איבדה את כושר קבלת ההחלטות. מבחינתי היא הייתה הבטחה גדולה. אני לא יודע אם תפרוש אבל אנחנו יזמנו מהלך לטובת העיר".