בשדרות מוריה ובצומת חורב נערכו (שבת) צעדת מחאה ועצרת בה קראו אלפים "בחירות עכשיו".
3 צפייה בגלריה
הצעדה במוריה
הצעדה במוריה
הצעדה במוריה
(צילום: אילת מרקוביץ ‏Eilat Markovitch)



את צעדת המחאה הובילו חתן פרס נובל פרופ' אברהם הרשקו, שר הבטחון והרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון,
איילת פלר-ממובילות תנועת ‘אימהות בחזית', עו״ד דניאל חקלאי - ממייסדי מערך ייצוג עצורי המחאה, ונציגות מחאת העם חיפה.
בסיום דבריו של בוגי יעלון מספר מפגינים הבעירו אש בכביש וחסמו את צומת חורב. במשטרה הגיבו מהר, כיבו את השריפה ופינו בכוח את המפגינים שהשתטחו על הקרקע.


בוגי יעלון בעצרת: "כבר 204 ימים – מעל 1,400 נרצחים ונופלים, אלפי פצועים, 133 חטופים בידי החמאס, ומעל 150,000 מפונים מבתיהם – וממשלת המשיחיים, המשתמטים והמושחתים עדיין לא החליטה מהי מטרת המלחמה ומהו מצב הסיום.
"הישגי הלחימה שהושגו בגבורה ובמקצועיות על ידי חיילי צה"ל, בדם יזע ודמעות, ממוסמסים על מזבח הישרדותה של הממשלה הזו. בושה! גם מכאן נשלח חיבוק למשפחות השכולות ונאחל רפואה שלמה לפצועים הרבים".
"אחראי העל למחדל קבע בחלוף חודשיים מתחילת המערכה מטרה חדשה: "הניצחון המוחלט". זהו מושג ששאול מדיקטטורות אפלות בהיסטוריה. מהו "הניצחון המוחלט"? חיסול כל פעילי חמאס ותומכיהם באשר הם? חיסול כל פעילי חיזבאללה ותומכיהם? חיסול איראן?".

3 צפייה בגלריה
אש בהפגנה בחורב
אש בהפגנה בחורב
אש בהפגנה בחורב
(צילום: יואב רונן)

יעלון: "ברור ש"הניצחון המוחלט" הוא כמו האופק, ככל שמתקרבים אליו הוא מתרחק. ברור שהגדרה זו משרתת את המשיחיים ההזויים שמאפשרים את הישרדותו האישית של אחראי העל למחדל, שרוצים שנילחם לכיבוש "הארץ המובטחת" מנהר הפרת ועד היאור, ננקה אותה מערבים כולל ערביי ישראל – "טרנספר", וניישב אותה ביהודים".
"כל מי שעיניו בראשו מבין שמי שבנה ברמייה ובהונאה את הקואליציה ההזויה הזו, עשה זאת למען הישרדותו האישית. הוא אחראי העל למחדל הביטחוני החמור בתולדות המדינה, הוא שמסרב לקחת אחריות, וממשיך להיאחז בשלטון, ומבחינתו – שהמדינה תישרף. מבחינתו, כמו מבחינת דיקטטורים אחרים בהיסטוריה - אם הוא אינו השליט, אין למדינה זכות קיום. כן, אתה הראש – אתה אשם!".

3 צפייה בגלריה
פרופ' אברהם הרשקו בהפגנה
פרופ' אברהם הרשקו בהפגנה
פרופ' אברהם הרשקו בהפגנה
(צילום: מחאת העם חיפה)

קראו עוד:

יעלון ציין עוד כי נתניהו אחראי העל למחדל השבעה באוקטובר, מנסה להתנער מאחריותו על ידי האשמת צה"ל, שב"כ, ה"לשעברים", המחאה, והנשיא ארה"ב ביידן.
יעלון: "מי שאחראי למחדל הוא מי שאימץ את תפישת המשיחיים ש"החמאס נכס והרש"פ נטל", כדי למנוע כל הסדרה עם הפלשתינאים. מי שאחראי, הוא מי שחשב שתשלום 30 מיליון דולר לחודש בכסף קטארי לחמאס יהווה דמי חסות (פרוטקשן) וינטרל את שאיפת חמאס לחסלנו".
יעלון קרא לבני גנץ וגדי אייזנקוט לצאת מהממשלה ולהפסיק להאריך את ימיה. "צאו לציבור והכריזו ש"המלך הוא עירום" ומסוכן לעתידנו. צאו והסבירו את מה שמבינים הנשיא ביידן, הסנטור צ'אק שומר ויושבת ראש בית הנבחרים לשעבר – ננסי פלוסי, כולם אוהבי ותומכי ישראל, שמגדירים את נתניהו כמזיק ופוגע במדינה", קרא יעלון, "הוא הראש – הוא אשם! בחירות עכשיו!".