בתחילת השבוע שעבר התקיימה פגישה בין סגני ראש העירייה החדשים אביהו האן, סופי נקש ושמשון עידו, לבין ראש העירייה עינת קליש וממלאי מקומה. את הפגישה יזמה דרך מנהלת לשכתה, גלי סגל, פגישה שהסתיימה במפח נפש של שני הצדדים.
2 צפייה בגלריה
הסגנים עידו, נקש והאן
הסגנים עידו, נקש והאן
הסגנים עידו, נקש והאן
(צילום: גיל נחושתן)
האן סיפר ל"ידיעות חיפה" על מה שקרה בחדר הסגור: "מהרגע הראשון, הפגישה התחילה ברגל שמאל, מכיוון שמהההתחלה לא אמרו לנו את האמת. בטלפון מסגל אמרו לנו שראש העיר רוצה לקיים פגישה עם שלושת הסגנים. שאלתי באיזה נושא, וסגל השיבה, 'בנושאים כלליים'. כששאלתי מי יהיה בפגישה, היא אמרה שרק היא עצמה וראש העיר. שאלתי אם נחשון צוק יהיה, ונעניתי בשלילה. הגענו לחדר הישיבות בעירייה, ומי נמצא שם? נחשון וגם מיכי אלפר וכמובן קליש וגלי. אמרתי להם, יכולתם להתקשר ולהודיע, למה לסובב דברים, למה לא לומר את האמת, אולי היינו מחליטים לא לבוא?".
מה הייתה מטרת המפגש?
"זה היה מוזר. קליש פתחה ושאלה אותנו: 'מה אתם רוצים'. השבתי לה, את הזמנת אותנו, מה את רוצה? היא דיברה על שיחה שהיתה לנו עם עו"ד ימית קליין, היועצת המשפטית, בה העלינו כל מיני נושאים. אמרנו שאנחנו מונינו לסגני ראש עיר, יש לנו מטרה לפעול למען תושבי העיר, והעלינו בפני ימית שאלות מה הן הזכויות שלנו כסגנים, האם אנחנו יכולים לפנות לעובדי העירייה? האם אנחנו זכאים למשרד, מזכירה מצוות העירייה וכדומה. ימית אמרה לנו שכל הנושאים האלה זה במנדט של ראש העיר, ושאת, ראש העיר, תחליטי".
איך הייתה האווירה במפגש?
"היה מתח. זה לא היה כמו ניסיון להגיע להבנות והסכמות. אז היא חזרה מספר פעמים על משפט: 'אין לכם שום סמכויות, ואני לא מתכוונת לתת לכם את הסמכויות בשום אופן'. ענינו לה שמה שמעניין אותנו זה טובת התושבים והעיר, ואיך זה שלחברת המועצה סיגל ציוני יש סמכויות לעבוד מול כל עובדי אגף החינוך ומערכת החינוך, והיא אפילו לא סגנית ראש עיר".
2 צפייה בגלריה
עינת קליש
עינת קליש
עינת קליש
(צילום: ראובן כהן)
קראו גם >>>
איך זה הסתיים?
"נחשון סיכם את הפגישה במשפט שחזר עליו כמה פעמים: 'אם אתם רוצים, אז תחתמו על הסכם קואליציוני ויהיו לכם סמכויות'. כמובן שענינו שאנחנו לא חותמים על הסכם קואליציוני ואין לנו שום כוונה להצטרף לקואליציה, שלה ונעשה כמיטב יכולתנו למען העיר".
לאן אתם ממשיכים מכאן?
"כרגע אין לנו סמכויות לפעול בלי אישור של ראש העיר, והכל תקוע. בפועל, כל נושא שנרצה לקדם, היא לא תאפשר לנו. בלי הסמכות אין לי אפשרות לפנות לעובדי העירייה ולמנהלי מחלקות ואגפים. מיכי אלפר, הסגן שהודח, אמר לנו, 'אתם צריכים להיות על פי האג'נדה של ראש העיר'. ענינו שאנחנו רוצים את הסמכויות כדי לפעול בלי התניה ובלי להיכנס לקואליציה שלה".
הפגישה שלא התקיימה ברוח טובה הסתיימה בחוסר הבנות.
בעירייה בחרו לא להגיב.
עוד כתבות - חדשות חיפה