כחלק מהאסטרטגיה של נמל חיפה להגדלת היכולות בתחום המטען כללי, הגיעו לישראל באוניה שניים מחמשת המנופים החדשים למטען כללי שיתווספו לכול השינוע בנמל.
4 צפייה בגלריה
נמל חיפה
נמל חיפה
נמל חיפה
(Bravo-Zulu Aerials)
שלושה מנופים זהים נוספים שכבר נמצאים בבנייה בגרמניה יגיעו באמצע 2022. המנופים, שהגיעו על סיפונה של האוניה Svenja, ייפרקו בשלושת הימים הקרובים ברציף קישון מערב שם גם יפעלו לאחר שעבודות התשתית הנרחבות ברציף יושלמו.
4 צפייה בגלריה
מנופים חדשים בנמל חיפה
מנופים חדשים בנמל חיפה
הגעת המנופים החדשים לנמל חיפה
(גיאודרונס)
מדובר במנופי חוף בעלי זרוע כפולה Double-Jib, והם בעלי כושר הרמה מכסימלי של 50 טון, ובעלי רדיוס מכסימלי של 34 מטר.המנופים תוכננו ויוצרו על ידי חברת Kocks Ardelt הגרמנית, המובילה בעולם בתכנון ויצור של מנופים מהסוג הזה.
4 צפייה בגלריה
מנופים חדשים בנמל חיפה
מנופים חדשים בנמל חיפה
מנופים מהמתקדמים בעולם
(גיאודרונס)
4 צפייה בגלריה
מנופים חדשים בנמל חיפה
מנופים חדשים בנמל חיפה
יתחרו בנמל המפרץ
(גיאודרונס)
קרא עוד: >>>
כאמור, מדובר במשלוח ראשון של 2 מנופים מתוך 5 שהוזמנו, בפרוייקט שעלותו מוערכת בלמעלה מ- 100 מיליון שקלים.
יש לציין שמלבד עבודות התשתית והמנופים החדשים בקישון מערב, נמל חיפה מפעיל בחודשים האחרונים שלושה מנגשים למטען כללי גם ברציף קישון מזרח, לשם הועברו שלושה מנופים מקישון מערב. בנוסף, מנופי זרוע למטען כללי הועברו מהרציף המערבי של הנמל לחלקו הצפוני של רציף המכולות המזרחי והם אמורים להתחיל לעבוד גם כן עם מטען כללי בחודשים הקרובים. בשנים הקרובות גם חלק ניכר מרציף המכולות המזרחי יוסב לטיפול במטען כללי, כמו גם הקצאת כוח אדם גדול יותר לטיפול במטען הכללי. כך שהעלייה שנרשמה השנה בטיפול במטענים כלליים צפויה לגבור.