במרכז הרפואי לגליל המתינו השבוע לחזרתו לארץ של אחד הרופאים שיצא למשלחת סיוע לאוקראינה על מנת לברר עמו את פשר התנהלותו שם, בגינה הוחזר לארץ בידי משרד הבריאות. בהודעה יוצאת דופן של משרד הבריאות השבוע נמסר כי שני רופאים, אחד מהמרכז הרפואי לגליל ושני מהמרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, הוחזרו לישראל בשל התנהגות בלתי הולמת.
1 צפייה בגלריה
רמב"ם
רמב"ם
בית חולים רמב"ם
(צילום: רמב"ם)
הרופאים הם חלק ממשלחת שיצא מטעם משרד הבריאות לתפעל את בית החולים "כוכב יאיר", שהוקם באוקראינה. שני הרופאים נתפסו פעם אחת לאחר ששתו אחרי שעות העבודה, במצב של גילופין והוזהרו. בפעם השנייה שחזרו להתנהלות הזו, כך נמסר, הוחלט להחזיר אותם לארץ.
בהודעת שפירסם משרד הבריאות נאמר: "מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש, קיבל אתמול דיווח מראש משלחת ״כוכב מאיר״ שבאוקראינה על החלטתו להחזיר לישראל שני רופאים, האחד מבית חולים רמב״ם והשני מהמרכז הרפואי לגליל שבנהריה, עקב התנהגות בלתי הולמת. מנכ״ל המשרד ביקש ממנהלי בתי החולים להמשיך הברור עם אותם הרופאים.
קראו גם >>>
מהמרכז הרפואי לגליל נמסר כי הרופא מוחזר לישראל עקב התנהגות אישית שאיננה עומדת ברף הציפיות מרופא המצוי באזור קרב, שנדרש לעמוד בכוננות אישית ומקצועית גבוהה. "לכשישוב ארצה הנושא יתוחקר ויוחלט באשר לטיפול המשמעתי בעינינו", נאמר בתגובת בית החולים.
מהמרכז הרפואי רמב"ם היו זהירים עם המידע ומסרו: "הנהלת רמב"ם התבשרה בוקר על החלטת מנהל המשלחת בבית החולים הישראלי באוקראינה. אין לנו פרטים על הנסיבות המלאות של האירוע. מנהל רמב"ם יקיים בירור עם הרופא כאשר זה ישוב ארצה. אנו מזכירים שמדובר בהחלטה מקומית של מנהל המשלחת והפרטים טרם הובררו. אנו מתייחסים לאירוע ברצינות, ויחד עם זאת לא נפרסם פרטים נוספים, אין לנו את התמונה המלאה, ולא נתייחס לסיפור בשלב זה - לפני שיתקיים בירור".