אייל לבקוביץ', בעל חנות ספרים גולדמונד בחיפה הותקף על ידי שני צעירים בשוק תלפיות בזמן שטייל עם כלבו.
3 צפייה בגלריה
פעילות משטרה בשוק תלפיות אייל לבקוביץ'
פעילות משטרה בשוק תלפיות אייל לבקוביץ'
פעילות משטרה בשוק תלפיות ואייל לבקוביץ' אחרי תקיפתו
(צילום: (ארכיון) זהר שחר, פרטי)
כך מתאר לבקוביץ': "יצאתי לטיול וקניות בשוק המקורה עם הכלב שלי וכלב של חבר. ביציאה מהשוק, ישב רועה גרמני משוחרר וחסם את היציאה. ניסיתי לצאת מהמקום והכלב תקף את הכלב שלי (שהוא שוקי קטן, חסר אונים לחלוטין בסיטואציה). השתמשתי ברגליים כדי למנוע ממנו להרוג לי את הכלב ואז הותקפתי על ידי שני חבר'ה צעירים, אחד מהם איים עלי עם פטיש, השני דחף וירק עלי. ברחתי מהשוק המקורה לכיוון השוק העליון עד שראיתי שני פקחים של יחידת סיור עירוני של עיריית חיפה, וחשבתי ששם אהיה בטוח. התוקפים רדפו אחרי, ואחד מהם דפק לי משהו שחור מבד בפרצוף, שמתחתיו היה משהו מתכתי, ככל הנראה הפטיש. נפלתי על הריצפה ולרגע לא יכולתי לראות כי העיניים שלי היו מלאות בדם".
3 צפייה בגלריה
שוק תלפיות חיפה
שוק תלפיות חיפה
שוק תלפיות חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
לבקוביץ' ממשיך: "ניגבתי את העיניים, התוקפים עדיין היו בסביבה, וצעקתי לפקחים שיעכבו אותם עד שתגיע משטרה. בעיניים המומות ראיתי איך הם פשוט נותנים להם ללכת. הותקפתי בשתי נקודות שונות בשוק, ומה שהכי מכאיב לי הוא שאף אחד לא ממש התערב. אני, שהייתי עם שני כלבים שהחזקתי ביד אחת, לא הייתי מסוגל להגן על עצמי (אם הכלבים לא היו איתי, הסיפור היה מסתיים אחרת לגמרי). פגשתי שוטרים בדרך, ביקשו שאגיש תלונה. "מה הטעם?" חשבתי לעצמי, הרי למשת"פים של שוק תלפיות יש חסינות, כבר שנים, אחרת איך תסבירו שהחבר'ה האלו מרשים לעצמם לתקוף אדם עם פטיש לאור יום, או להחזיק כלב מסוכן משוחרר בשוק המקורה בלי שאף אחד יורה להם לקשור אותי".
3 צפייה בגלריה
גרי קורן
גרי קורן
גרי קורן
(צילום: נחום סגל)
קראו גם: >>
לבקוביץ' מציין כי חשוב לו לפרסם את המקרה החמור, כמוהו יש מאות מידי שנה באזור השוק. הוא קורא לרשויות לפעול בנושא.
לבקוביץ': "בנוגע להגשת תלונה במשטרה, אני עדיין מתלבט... רמת האמון שלי במוסדות של המדינה הזאת היא אפסית, ואם אני מגיש תלונה כזאת אז יש סיכוי ריאלי שעוד השבוע שורפים לי את החנות, אבל מצד שני קשה לי לתת לחארות האלה לחמוק מעונש".
בעקבות התקיפה החמורה פנה חבר מועצת העיר גרי קורן לראש העיר קליש ודרש טיפול בעבריינות והפשיעה בעיר.
קורן: "הביטחון האישי של התושבים מעורער עד לא קיים, וחייהם הפכו לסיוט מתמשך בחלק משכונות העיר, ביניהן הדר, שו קתלפיות, עיר תחתית, חליסה ועוד. היום התבצעה תקיפה ברברית בשוק תלפיות שבמהלכה הוכה קשות אייל לבקוביץ', בעל חנות הספרים גולדמונד. תקיפה זאת מצטרפת לאירועים דומים וירי על בתים ביום ובלילה ואלה הפכו לשגרת חייהם של תושבי העיר באזורים המועדים לפורענות. חייהם וביטחונם של תושבי חיפה אינם הפקר ועל הנהלת העיר לפעול מיידית לטיפול ומיגור הטרור והפשע הפלסטיני בחיפה".
פורסם לראשונה: 08:54, 07.06.22