מועמד "צעירי חיפה - יש עתיד" לראשות העיר חיפה יוסי שלום, חשף (שלישי) תוכנית לשיפור משמעותי לביטחון תושבי חיפה באמצעות הגדלת מכסת השוטרים בעיר במסגרת השיטור העירוני.
3 צפייה בגלריה
יוסי שלום
יוסי שלום
יותר בטחון. יוסי שלום
(צילום: מיכה בריקמן)

על פי התכנית, מדובר בפורמט שמתבצע ב-81 יישובים אחרים במדינת ישראל, אך לא בחיפה. שלום מבטיח כי המהלך יבוצע בשותפות עם המשרד לביטחון הפנים, כך שיוגדלו מספר השוטרים ובמקביל יוגדלו מספר אנשי הביטחון מטעם העירייה.
לדברי שלום, בכוונתו להשוות את תקני השיטור העירוני הנהוגים כיום בערים הגדולות האחרות, לזו של חיפה.
עוד מדגיש שלום בתכניתו כי יפעל לחיזוק וביסוס "משמרי השכונה", שתתבסס על מתנדבים שמבקשים לשמור על שכונתם.

3 צפייה בגלריה
ניידות אכיפה עירונית
ניידות אכיפה עירונית
יותר שוטרים ברחובות. ניידות אכיפה עירונית
(צילום: עיריית חיפה)

קראו עוד:

שלום: "אין סיבה שעיריית חיפה ומשטרת ישראל לא ינצלו הזדמנות פז לבסס ולהרחיב את מנגנון המשמר האזרחי בחיפה. מדובר במסגרת למתנדבים שתגדיל את הכוח של משטרת ישראל באופן משמעותי ותאפשר לשוטרים לתת מענה יעיל, מהיר ונרחב יותר. זו הדרך להתמודד עם אירועים מקומיים, ולקדם סביבה בטוחה ומאובטחת יותר לכל תושבי חיפה".
תכנית זו של הגדלה משמעותית של מספר השוטרים בעיר, לצד הקמת משמר אזרחי ושכונתי, מתוכננת להיות תכניתו הראשונה של שלום במדיה וייבחר לראשות עיר.

3 צפייה בגלריה
הכיתה הגדולה והמאורגנת ביותר בחיפה. משמר רמת בגין
הכיתה הגדולה והמאורגנת ביותר בחיפה. משמר רמת בגין
חיזוק כיתות הכונוות ומשמר השכונה. משמר רמת בגין
(צילום: פרטי)

יוסי שלום: "היעדר של משטרת עירונית ושכונתית בחיפה השאירה את תושבינו חשופים, נסמכים על כוחות משטרה אשר לעיתים קרובות ממוקמים רחוק מאזורי הסיכון. הפער הזה בתשתית הביטחון של עירנו אינו מקובל, והתוכנית שלי שואפת לתקן זאת על ידי הבטחת מענה מהיר ומקומי לאירועים והגברת הבטחון האישי של אזרחינו. תושבינו ראויים להרגיש בטוחים בבתיהם ובקהילותיהם. על ידי הקמת שיטור עירוני ומשמר שכונתי נחזק את כוח המשטרה שלנו, אנחנו יכולים להפוך את חיפה למקום בטוח יותר לכולם."