נשות הארגון החיפאי אישה לאישה הציגו (רביעי) ביום הסטודנט המשותף לטכניון ולאוניברסיטת חיפה, מיצג מחאה כנגד רצח נשים. העילה הייתה הרצח האחרון, של דימה בושנאק כשהן מאשימות את אוניברסיטת חיפה, "על שתיקה רועמת בעניין", כהגדרתן, בטענה כי בושנאק למדה שם, ומהאוניברסיטה לטענתן לא הביעו התייחסות.
3 צפייה בגלריה
המיצג בכניסה לפסטיבל הסטודנט
המיצג בכניסה לפסטיבל הסטודנט
המיצג בכניסה לפסטיבל הסטודנט
(צילום: מיא עופר)
אולם בבירור מקיף הסתבר שבושנאק כלל לא למדה באוניברסיטת חיפה, אלא למדה אדריכלות במכללת צפת ומחאת הנשים פיספסה את המקום. מקור הטעות כנראה נובע מכך שבאוניברסיטת חיפה ישנה סטודנטית באותו שם אבל היא בריאה ושלמה ולא קשורה למקרה.
דימה בושנאק (19) נורתה בראשון שעבר למוות ברכבה בכפר הבדואי ואדי סלאמה שבגליל, שם התגוררה. לדברי קרובי משפחה היה מי שלא רצה שהיא תלמד, תעבוד ותתקדם בחיים, כשהיא החלה לקבל איומים על חייה עד שנרצחה. למחרת נעצר חשוד ברצח.
מיצג המחאה הוקם בערב רביעי האחרון, היום הראשון של הפסטיבל המשותף שארך יומיים, בכניסה לטכניון, כשלאירוע נוהרים עשרות אלפי צעירים לראות אמנים כמו זהבה בן, אביב גפן וסטטיק. 5 הנשים הציגו שלטים, ישבו או עמדו כשהן מכוסות בנוזל דמוי דם וקראו קריאות כמו 'די לרצח נשים, חייבים לעצור את הרצח הבא'.

3 צפייה בגלריה
המיצג בכניסה לפסטיבל הסטודנט
המיצג בכניסה לפסטיבל הסטודנט
הנרצחת הייתה ממכללה אחרת. המיצג בחיפה
(צילום: מיא עופר)

"כשנודע לנו שנרצחה אישה נוספת, דימה בושנאק, סטודנטית צעירה באוניברסיטת חיפה, זה הרתיח לנו את הדם ודחף אותנו לצאת", אמרה בתחילת השבוע מיא עופר, פעילת אישה לאישה ומארגנת המיצג: "פסטיבל הסטודנטים מתקיים באין מפריע, בזמן שחברותיה לספסל הלימודים מתאבלות על האובדן של חברתן, על רצח מיותר. איך האוניברסיטה לא מגיבה ושומרת על שתיקה רועמת?"
בעקבות פניית "מיינט חיפה" לאוניברסיטה התבררה הטעות המביכה ומהדוברות נמסר שהנרצחת כלל לא למדה באוניברסיטת חיפה. גורם בכיר: "לאוניברסיטה יש סטודנטית בשם דימה בושנאק, שתתחיל ללמוד השנה. אבל מדובר במישהי אחרת ואף דיברו איתה מהפקולטה ביום שאחרי הרצח כדי לוודא האם זו היא או לא. אחרי הרצח, כשראינו שכתבו שהיא סטודנטית שלנו התחלנו לחפש. מצאנו מישהי בשם דומה ופנינו למשפחה כדי לבדוק האם מדובר בה - ואם כן, איך כמובן אפשר לסייע. התברר שלא מדובר באותה אחת.
עוד הוסיף אותו גורם: "עובדת בדיקנט אף דיברה עם קרובת משפחה של הנרצחת, והיא אמרה שלא הייתה סטודנטית באוניברסיטה אלא אולי בצפת. כמובן שאם יתברר שבכל זאת טעינו, אנחנו כמובן נפנה למשפחה ונציע להם כל עזרה". מהאוניברסיטה נמסר כי לא עלה בידם לקבל מהמשטרה את מספר תעודת הזהות של הנרצחת.

3 צפייה בגלריה
נכנסת לתחומי העיצוב והארכיטקטורה. האוניברסיטה
נכנסת לתחומי העיצוב והארכיטקטורה. האוניברסיטה
לא קשורה לסטודנטית שנרצחה. אוניברסיטת חיפה
(צילום: אוניברסיטת חיפה)

קראו גם:

באישה לאישה מסרו אחרי שגילו את הטעות: "השגנו את המידע מכתבות לפיהן היא הייתה סטודנטית באוניברסיטת חיפה. גם משפחת הנרצחת לא תיקנה את הטעות. אחר כך הבנו שכנראה הנרצחת הייתה סטודנטית לאדריכלות בצפת".