10:45 (שלישי) - האזעקות בחיפה מסתמנות כשווא. מיירטים שוגרו בשל חשד למטרה אווירית שבסופו של דבר כלל לא חצתה לישראל. האזעקות הופעלו מחשש לפגיעות משברי מיירטים.
3 צפייה בגלריה
היירוט מעל חופי חיפה
היירוט מעל חופי חיפה
היירוט מעל חופי חיפה
(צילום: אנתוני הרשקו, גיל נחושתן)
דובר צה"ל: "בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב חיפה לפני זמן קצר, ככל הנראה מדובר בזיהוי שווא. האירוע בבדיקה. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שיגור מיירט ומחשש לנפילת שברי יירוט".
10:00 (שלישי) - אזעקות בחיפה. חשש לחדירת מטרה אווירית. אדם אחד נפגע במהלך ריצה למרחב מוגן.
07:45 (שלישי) - דובר צה"ל מאשר כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בשעה האחרונה, מטרה אווירית חשודה שזוהתה בשמי הים מול חופי חיפה.
על פי דובר צה"ל: "מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לשטח ישראל מכיוון מזרח. המטרה הייתה במעקב על ידי כוחות צה״ל, ולא חצתה לעבר שטח הארץ. לא הופעלו התרעות בהתאם למדיניות, אין נפגעים ולא נגרם נזק".

3 צפייה בגלריה
יירוט מעל חיפה ונפילה של אדם בדרך מרחב מוגן
יירוט מעל חיפה ונפילה של אדם בדרך מרחב מוגן
יירוט מעל חיפה ונפילה של אדם בדרך מרחב מוגן
(צילום: איחוד הצלה)

בדובר צה"ל הוסיפו כי לא הופעלו התרעות על חדירת כלי טיס עוין על פי מדיניות. עוד צויין על ידי דובר צה"ל כי באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
היירוט דווח ותועד על ידי תושבים ברחבי העיר חיפה. האירוע מגיע לאחר יירוטים נוספים שבוצעו קודם לכן באזור הקריות ועכו.

3 צפייה בגלריה
מערכת חץ
מערכת חץ
ערוכים לכל תרחיש. מערכת חץ
(צילום: התעשייה האווירית)

קראו עוד:

"לא ברור מה הייתה המטרה הנוכחית אבל אנו ערוכים לכל תרחיש", אומר גורם ביטחוני בחיפה, "אנו עדים לפעילות משמעותית של צה"ל בלבנון ומנגד שיגורים רבים של חיזבאללה ליעדים רבים, ביניהם גם חיפה. אין לאף אחד ספק כי האזור יכול להשתנות ברגע אחד בהחלטה של אחד הצדדים".