סיעת הירוקים במועצת העיר פנתה לוועדה לשמירת הסביבה החופית (הולחו"ף) בדרישה לעצור עבודות שמתכננת עיריית חיפה בחוף השקט שליד בית החולים רמב"ם.
2 צפייה בגלריה
החוף השקט חיפה
החוף השקט חיפה
אחד החופים היפים בישראל. החוף השקט חיפה
(עיריית חיפה)
בפנייתם כותבים ארבעת חברי סיעת הירוקים, אביהו האן (יו"ר), מוטי בליצבלאו, הילה לאופר ויעל שנער: "הובא לידיעתנו כי עיריית חיפה בעזרת התאגיד העירוני שקמונה נערכת לכריית אלפי מ"ק חול ממתחם החוף השקט. מפרץ חוף השקט משמש חוף רחצה, וצידו השני משמש בית ספר לשייט אשר מרכז כ- 1,400 תלמידים ממוסדות שונים ועמותות העוסקות בהדרכה ולימוד השייט והגלישה בים. כדי לשמור על המפרצון, יש מעת לעת להעמיק את המפרצון כדי שיוכל לשמש בבטחה את הסירות בבית ספר".
בסיעת הירוקים מציינים במכתבם כי לנוכח הבעייתיות בכריית חול, הם מבקשים לבחון תשובות שאלות עקרוניות העולות מן הפרויקט הצפוי: האם הולחו"ף נתן הסכמתו על ביצוע עבודה זו? או הובא לידיעתו פעולה זו? האם נערך סקר השפעה על הסביבה בגין כריית החול? לא ברור לאן יפונו אלפי קוב חול שיוצאו ממפרץ חוף השקט? האם נעשתה בדיקה מקיפה על ידי מומחים ואקולוגים ימיים?.
2 צפייה בגלריה
החוף השקט חיפה
החוף השקט חיפה
האם תיפגע פעילות בית הספר לשייט? מפרשיות בחוף השקט
(עיריית חיפה)
הירוקים של חיפה מבקשים כי יפורסמו כל הסקרים והמסמכים הקשורים לפעולת הכרייה, וזאת בטרם יחלו העבודות. עוד מציינים הירוקים כי בנוסף נודע להם כי כריית החול מתוכננת לחודש מרץ, ותגרום להפסקת פעילות בית הספר לשייט באמצע השנה ליותר מחודש.
לאור כל זאת, הירוקים דורשים להפסיק כל היערכות לכריית החול עד קבלת המסמכים המלאים הנוגעים לפרוייקט הרגיש.
הירוקים פנו במקביל גם דליה זילבר – מנכ"לית מנהל התכנון, איתמר בן דוד – יו"ר הוועדה המחוזית חיפה, חנא פאיז – הממונה משרד הפנים מחוז חיפה, עופר טל – מבקר עיריית חיפה, וימית קליין יועצת משפטית עיריית חיפה.
פורסם לראשונה: 08:59, 10.01.22