דיירים בשכונת החותרים בטירת כרמל התעוררו ביום ראשון למראות של רכב בוער בלב חניון הבניין. הרכב, מסוג BMW מפואר, נשרף כשהשריפה גרמה לנזקים לרכבים סמוכים.
3 צפייה בגלריה
רכב בוער ושרוף בשלב שכונת החותרים בטירת כרמל
רכב בוער ושרוף בשלב שכונת החותרים בטירת כרמל
רכב בוער ושרוף בשלב שכונת החותרים בטירת כרמל
(צלם לא ידוע. פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
בעוד כוחות כיבוי אש שהוזנקו למקום כיבו את השריפה, ובמשטרה החלו בחקירת האירוע בחשד להצתה, לתושבים נגרם נזק בלתי הפיך בתחושת הבטחון.
"יש תחושות קשות בטירת כרמל בכל הנוגע לפשיעה", אומרת אחת הדיירות בשכות החותרים, "יש כאן משפחות עם ילדים שצריכים להסביר להם מה פתאום רכב בוער בחניון. היו כבר מטעני חבלה, מעצרים בעיר, ומה שקרה ביום שישי זעזע רבים מאיתנו".

3 צפייה בגלריה
פיצוץ הרכב בטירת כרמל
פיצוץ הרכב בטירת כרמל
פיצוץ הרכב בטירת כרמל בחודש מאי
(צילום: כבאות והצלה)

קראו עוד:

הדיירים מתייחסים לאירוע הדריסה ביום שישי האחרון, כאשר בשעה 04:30 בבוקר רכב פגע ודרס הולכת רגל כבת 48. האישה נשארה מתחת לגלגלי הרכב ומצאה את מותה בנסיבות טרגיות, בעוד הנהג נמלט מהמקום ונעצר בהמשך.
דודו כהן, מועמד לראשות העיר בטירת כרמל, מתריע כי הפשיעה נמצאת במגמת עלייה מדאיגה, ויש לפעול כדי לשנות את הכיוון אליו דוהרת טירת כרמל. לדבריו, נושא הוצאת גורמי הפשיעה מהעיר הוא אחד הנושאים החשובים במערכת הבחירות הנוכחית.

3 צפייה בגלריה
העיר במלחמה. דודו כהן
העיר במלחמה. דודו כהן
העיר במלחמה. דודו כהן
(צילום: פרטי)

"העיר שלנו במלחמה", אומר כהן, "אנו עדים למלחמות הצתה של רכבים. יש עבריינים מוכרים שפועלים בעיר ומנסים להשתלט על תחומי פעילות שונים תוך השחתת המערכת".
כהן, איש שירות הבטחון הכללי לשעבר, מוסיף כי טירת כרמל פגיעה במיוחד מאחר וכרגע היא לפני בניית בניית 12 אלף דירות חדשות ודירות בהתחדשות עירונית. "אם לא נקפיד ונוודא, אנו עלולים לראות גורמים המנסים לשלוח ידיים לקרקעות, נכסים ומכרזים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים בסך הכל. יש להכניס שקיפות לכל מכרז ופעילות בטירת כרמל כדי למנוע אפשרות לשחיתות. נתחיל מנושא פשוט כמו חשיפה ודיווח על תרומות לקמפיינים של מועמדים לראשות העיר. אני דיווחתי על כל שקל שקיבלתי בקמפיין, עוד לא ראיתי דיווחים דומים של מועמדים אחרים למרות שראינו הוצאות כספים משמעותיות".