בישיבת המועצה האחרונה האופוזיציה וראש העיר עינת קליש המשיכו את ההתכתשויות הנוגעות לתקצוב פעילות אגפי העירייה. סגנית ראש העיר ויו"ר ועדת הכספים סופי נקש, וחברת המועצה עו"ד שרית גולן שטינברג, טוענות כי הוצאת הכספים של קליש והתנהלותה בנושאים תקציביים, מובילים את העירייה לכאוס אותו הם מנסים למנוע.
2 צפייה בגלריה
שרית גולן
שרית גולן
שרית גולן
(נחום סגל)
נקש וגולן שלחו מכתב לגזבר העירייה בו הן מתריעות כי עולה חשש כי ראש העיר פועלת במכוון לייצר כאוס תקציבי ועירוני שלא יאפשר תחזוקה שוטפת ברחבי העיר בניסיון להטיל אשמה על אחרים. העתק מהמכתב נשלח גם לממונה על המחוז מטעם משרד הפנים פאיז חנא.
גולן: "המכתב מתריע מניהול כושל של הנושא התקציבי בעירייה. קליש מנסה להוביל לכאוס כדי לטעון בקמפיין שלה 'לא אני נכשלתי. לא נתנו לי תקציב. המועצה אשמה'. היא רוצה להראות שלא נותנים לה לעבוד אבל המצב הפוך. ועדת כספים רוצה לאשר ולתת כספים אבל לצרכים האמיתיים של הציבור. אנו מנסים לייצר סדר בכאוס. קליש העבירה בקשות לתקצוב פעולות כמו גינון ואחזקת גשרים אבל בתקצוב חסר. זה מראה על חוסר הבנה וחוסר יכולת שלה לנהל".
גולן מתריעה מפני התרסקות כלכלית של העירייה. גולן: "העירייה תאבד את מעמדה כרשות איתנה על כל המשתמע מכך. בתחילת חודש יוני כדי לנסות לפתור את הדברים".
2 צפייה בגלריה
כאב ראש לקאוליציה. קליש וסגנה מיכי אלפר
כאב ראש לקאוליציה. קליש וסגנה מיכי אלפר
כאוס כלכלי. קליש וסגנה מיכי אלפר
(נחום סגל)
מ"מ יו"ר ועדת כספים מציינת כי הכרזה על ועדה קרואה בחיפה נמנעה ברגע האחרון בעקבות אישור תקציב העירייה בחודש מרץ 2022. גולן: "האופוזיציה אישרה את התקציב וחלק בלתי נפרד ממנו הוא התחייבות של קליש להגיש תוכנית התייעלות עד סוף חודש מאי. אנו לא רואים התקדמות בכל הנוגע לגיבוש תוכנית ההתייעלות שבמסגרתה צפויים לקצץ תקנים והוצאות. אם לא תוגש ולא תצא לדרך תוכנית התייעלות, העירייה לא תוכל לשלם משכורות לעובדים כבר ב-30 בספטמבר. השבוע אמורה הייתה להתקיים ישיבה בנושא אבל זו בוטלה בגלל שראש העיר נסעה למשחק גמר גביע המדינה. ללא תוכנית התייעלות קליש תצטרך להוציא כספים מהכיס שלה לשכר לעובדים כי התקציב הרגיל לא יהיה כסף. ללא תוכנית התייעלות אמיתית, הקטסטרופה הגדולה תהיה בשנת 2023 אז גירעון העירייה יעמוד על 170-200 מיליון שקלים".
לשכת ראש העיר: "קראנו כבר עשרות כתבות מאשימות של האופוזיציה, ובינתיים ניהול הכספים מראה על ביצועים טובים יותר מבשנים עברו".