8 משפחות חיפאיות שנכנסו לבידוד מצלמות את עצמן ומספרות על שגרת היום, הפחדים, הקשיים, נקודות האור, ומה יעשו ברגע שייצאו מהבידוד.
8 צפייה בגלריה
משפחת ויצמן
משפחת ויצמן
משפחת ויצמן
(פרטי)
"מביאים לי אוכל לחדר אבל אין לי תיאבון"
משפחת ויצמן: שמעון ותמי, קורן (21), עדן (17) ולירון (12). גרים בקריית חיים
קורן חייל משוחרר, ולירון, תלמידת כיתה ו' ביסודי מגינים, נמצאו מאומתים. כל בני המשפחה מחוסנים. לקורן אין סמיפטומים, ללירון כאבים בשרירים. צינון, שיעול וחולשה. כל אחד נמצא בחדר נפרד.
קורן: "נדבקתי מאחותי, שנדבקה בכיתה שלה. כל המשפחה עשתה PCR, ורק אני יצאתי חיובי. אני רק התחלתי את הבידוד, אבל אחותי כבר התחרפנה. הכי קשה לא לצאת מהחדר, כי יש עוד אנשים בבית ולא רוצים להדביק אותם. אנחנו גם מקפידים על אוכל בנפרד".
לירון: "נדבקתי כנראה מילדים בשכבה באחת ההפסקות. בשבת הרגשתי לא טוב והחלטנו ללכת להיבדק בגלל שיש ילדים בשכבה שלי שמאומתים. עשיתי אנטיגן ויצא חיובי, ואחר כך PCR חיובי. השגרה שלי זה בעיקר בטלפון, בממוצע 23 שעות בשבוע ולפעמים יותר. יש קבוצת ווטסאפ של הכיתה. בעיקר בטיק טוק ובאינסטגרם. הכי קשה שאני לא יכולה להיפגש עם חברים ולא יכולה לצאת. משעמם לי בחדר, אני תקועה והזמן לא עובר. כשיצאתי מהחדר, הדבקתי את קורן. כרגע מביאים לי אוכל לחדר, אבל אין לי תיאבון כי אני אוכלת שטויות, והחברים שלחו ממתקים. אני לא יודעת מה אעשה כשאשתחרר, כי ממשיכים להכניס עוד כיתות לבידוד, ואולי אכנס לעוד בידוד. אם יש משהו טוב, זה שאני מסנג'רת את המשפחה, כולם סלחנים ועושים מה שאני מבקשת".
8 צפייה בגלריה
משפחת ברק
משפחת ברק
משפחת ברק
(פרטי)
"אתמול הזמנו צעצועים במשלוח"
משפחת ברק: יובל (40) וליאנה (34), שגיא (5.5) ואופיר (1.8). גרים בנאות פרס.
יובל: "ביום רביעי גילינו ששגיא מאומת. הוא הרגיש קצת לא טוב ויצא חיובי בבדיקה, ככל הנראה נדבק בגן בשבוע שלפני. אנחנו ההורים מחוסנים, אופיר עם דלקת ריאות, אבל יצא שלילי.
"כעת כולנו בבית. אני מפקד רכס הכרמל בכבאות והצלה, וזה כלום לעומת הקושי בלהעסיק ילדים קטנים כל היום בבית. כולנו בבית ביחד עם ילדים קטנים וחולים, ויש געגועים למשפחה המורחבת ולחברים. מכינים ארוחות לאורך כל היום, ואין יכולת לצאת לקניות, אבל מנסים לשמור על סדר יום רגיל.
"לפעמים הילד נמשך למסכים, אבל אנחנו מנסים לתת לו תעסוקה אחרת וחינוכית יותר. אתמול הזמנו צעצועים במשלוח, וכל פעם מוציאים מתנה אחרת כדי להעסיק את הילדים. נקודת האור שלנו היא מזג האוויר הנוח, שבזכותו אנחנו מצליחים לצאת לבלות בגינה. כשהבידוד ייגמר, נצא ליום כיף משותף שכולל טיול בטבע וארוחה במסעדה".
8 צפייה בגלריה
משפחת כהן
משפחת כהן
משפחת כהן
(פרטי)
"זאת בדידות בלתי נתפסת"
משפחת כהן: עינב ותומר, מאור (10), נועה (7) ויונתן (3). גרים בקריות
עינב: "ביום שלישי בערב הרגשתי צריבה בגרון. למחרת הרגשתי התדרדרות והתחלתי לחשוד שזה קורונה. כשהגיעה תשובה חיובית, חלה התדרדרות. צמרמורות, כאב ראש בלתי נסבל, עיניים כואבות, הגוף רועד ומזיע וחום גבוה. הלילות קשים והגוף מבולבל. ברגע שחליתי נכנסו כל בני המשפחה לבידוד, למרות שכרגע הם שליליים. את נועה העברנו להורים שלי, ותומר ושני הבנים נשארו בבית. אני מבודדת בחדר נפרד.
"הקושי הגדול זה לשמוע את המשפחה שלי מעבר לדלת, ללא יכולת לראות אותם. יונתן רוצה לראות אותי, ואני לא יכולה לפתוח את הדלת. אני מדברת עם הילדים דרך הדלת, ו-95 אחוז מהיום אני בחדר. זה קשה ומתסכל. כשהם הולכים לישון, בלילה אני יוצאת למרפסת. בימים הראשונים פשוט שכבתי ולא יכולתי לעשות כלום. כשהתחלתי להרגיש יותר טוב התחלתי לראות טלוויזיה. זאת בדידות בלתי נתפסת.
"רגע המשבר שלי היה כשגם מאור, שהבין את המצב, שלא כמו הקטן, בכה ורצה לחזור לבית הספר. הבידוד מהחברה הוא קשה מנשוא, בעיקר לילדים. כשיסתיים הבידוד ניקח את הילדים להצגה ביגור".
8 צפייה בגלריה
משפחת פרידמן
משפחת פרידמן
משפחת פרידמן
(פרטי)
"לא נחגוג יום הולדת 16 בבידוד"
משפחת פרידמן: יאנה (46), שון (18) ויסמין (16), גרים בנווה שאנן.
יאנה: "בערב נובי גוד קיבלנו הודעה על ילד מאומת בכיתה של יסמין. הינו אמורים לחגוג עם המשפחה, אבל ביטלנו הכל. הלכנו שלושתנו להיבדק, ויסמין נמצאה חיובית. יומיים לאחר מכן החלו להופיע גם אצלי תסמינים. כאב ראש, שיעול, חום. ביצעתי בדיקה ונמצאתי חיובית. אחר כך עשינו לשון בדיקה וגם הוא הפך לחיובי.
"קיבלתי את זה יותר קשה עם כאבי ראש, שיעול וחום, אבל אנחנו מנסים להמשיך: יסמין לומדת מרחוק בזום ויום הולדתה ה-16 נופל על הבידוד. עם הצוות החינוכי של שון סגרנו שהם ישלחו לו את החומר הנלמד. התחלנו לעשות דברים יחד, כמו צביעת שולחן, התחלתי לבשל, התחלתי סדר פסח בבית, ניקיון חדרים, והילדים עוזרים. עם זאת, יש קושי אדיר בלהיות כל הזמן בבית ואחד עם השני. משעמם נורא, ויש דכדוך. יש יום שמשי ורוצים לצאת לטייל. במהלך הבידוד למדתי גם לעשות הזמנות של אוכל הביתה דרך האינטרנט.
"כשנצא מהבידוד, דבר ראשון נלך לים, לטיול ארוך בטיילת על החוף, לנשום אוויר אמיתי. אחר כך אסע לבית העלמין לבקר את ההורים שלי. ונחגוג ליסמין יום הולדת 16 כמו שצריך".
8 צפייה בגלריה
משפחת שולמן
משפחת שולמן
משפחת שולמן
(פרטי)
"כולנו עם מסכות עכשיו בבית"
משפחת שולמן: ערן (50) ולימור (49) והתאומות ליעד ושחר (10.5), גרים בכרמליה.
ערן: "הבנות לומדות בבית הספר הרצל, רוב הכיתות בבידוד. ליעד יצאה חיובית ביום שני, וכולנו נכנסנו לבידוד. אנחנו עובדים מהבית, אז אין בעיה, אבל אתה צריך לנתב את עצמך בין עבודה ובין ילדים. אני ואשתי מחוסנים בחיסון השלישי והילדות בשני חיסונים.
"בגלל ליעד לקחנו גם את שחר לבדיקה, והיא יצאה שלילית וחזרה לבית הספר. כרגע אנחנו ישנים שלושה בחדר, והמאומתת ישנה לבד. כשהיא הולכת לשירותים אנחנו סוגרים את הדלת, וכולנו עם מסכות עכשיו בבית, כל הזמן. ההתנהלות היא בצעקות: 'הי מה את רוצה לאכול?' (צוחק). יש לה מחשב, טלוויזיה, את כל הפסיליטיז, אז היא לא משתעממת ובזום עם חברות שלה. ליעד מקבלת את האוכל לחדר, מניחים לה לפני הדלת.
"הכי חסרים לי חיי חברה. כל העניין של להתלבש בבוקר, לצאת לעבודה, לשנות אווירה. קשה לי לראות נקודות אור. בינתיים אני מרגיש שהולכים אחורה, לא קדימה, גם מבחינת איך שמנהלים את זה. נסענו לגרנד קניון לקחת משהו, כל הגרנד 'מת'.
"כשנצא מהבידוד, נחזור לשגרה. יהיה לי את השקט שלי עד הצהריים כשהן מגיעות הביתה, אבל לא נצא למסעדות ולא נלך למקומות הומי אדם".
8 צפייה בגלריה
משפחת שפירא
משפחת שפירא
משפחת שפירא
(פרטי)
"כל דקה צריך להמציא את הגלגל מחדש"
משפחת שפירא: רותם ("בחמישי אחגוג 37 בבידוד, ממש כיף"), והבנות דניאלה (7) וגלי (4), גרות במרכז הכרמל.
רותם: "אני גרושה, אז כל הבידוד עליי. אני מחוסנת בשלושה חיסונים, דניאלה פעם ראשונה ביום רביעי, אז זה לא תופס, הקטנה לא בגיל חיסון. החשיפה היתה כנראה ביום חמישי, וקיבלנו את ההודעה ביום שישי בערב. הבנות קצת משתעלות, אבל זה גם נגררת של שפעת קודמת.
"שגרת הבידוד נורא קשה. פשוט איבוד קשר עם המציאות, ואין שום דבר שיכול להעסיק אותן במשך עשר דקות רצוף. כל היום הן רעבות, וכל דקה צריך להמציא את הגלגל מחדש בכל מה שנוגע לתעסוקה. בגלל שלא כל הכיתה של דניאלה מבודדת, אז אין זום, וזה מוציא אותה לגמרי מהמסגרת של בית ספר. מחשב אני לא מאפשרת, וגם לא משחקים בטלפונים. שום טיק טוק ושום טלפון. יש טלוויזיה כי אין ברירה, ומלא משחקים בבית.
"אני מנסה לעבוד מהבית וזה מורכב. צריך להפעיל את הבנות גם לנסות לעבוד, והן פשוט משתגעות. מנסים כל מיני הפעלות, אפילו סתם לפנות מדיח או לפרק משלוח מהסופר, לבשל ולאפות כדי לצאת מהבאסה. בפועל אין לנו אפשרות לבידוד מלא, כי אני לא יכולה לסגור את הקטנה בחדר לבד. יש שני שירותים ומקלחת, אבל עדיין כשאני לבד עם שתיהן אני לא יכולה לסגור, ובטח לא לשלוח לסבא וסבתא.
"כשמסתכלים אחורה זה אחלה זמן משפחה, אבל משפחה בחלל סגור בלי שום אפשרות לפעילות מחוץ לבית או מפגש עם הסביבה זה מאוד קשה".
8 צפייה בגלריה
משפחת איתן
משפחת איתן
משפחת איתן
(פרטי)
"הזמנו גלידה וראינו סרטים ביחד"
משפחת איתן: מורן ושלומי, מאיה (14.5), ליהי (12) ועידו (9), גרים בשכונת רמז.
מורן: "מאיה חלתה ונכנסה לבידוד של עשרה ימים אחרי שנדבקה מתלמיד. ליהי ועידו נכנסו לבידוד בעקבותיה. מאיה וליהי מחוסנות פעם אחת, ועידו לא. למאיה לא היו סימפטומים.
ברור שנמצאים בחדרים נפרדים. שיגרת הבידוד קשה מאוד. מאיה לא הסכימה להשלים חומר לימודי מבית הספר, ולא הסכימה לשיעורי זום, לא הייתה מוכנה לעשות כלום.
"בגלל הקושי שלה, אנחנו כאות הזדהות נשארנו איתה בבית, אבל אוכלים בנפרד. בתחילת הבידוד מאיה הייתה לוקחת לחדר שלה, ובימים הראשונים היא הסתגרה בחדר, ואחר כך כשעברה סכנת ההדבקה, התערבבנו.
"מאיה מדברת עם חברות בפייסטיים, בטיקטוק, אינסטגרם. כל הרשתות. מעבירה את הזמן עם האחים והכלב. היא קורעת את אחיה בסוני פלסטיישן.
ניסינו לפנק כמה שרק אפשר, הזמנו אוכל וגלידה וראינו סרטים ביחד. כשנצא מהבידוד נלך לסבתא, ננשום אוויר ונלך לראות חברות".
8 צפייה בגלריה
משפחת הרפז
משפחת הרפז
משפחת הרפז
(פרטי)
"מענים את הילדים, זו ממש כליאת שווא"
משפחת הרפז: אילן (50), ושירלי (45), עומר (13.5) ועמית (10.5). גרים בכרמליה.
אילן: "אני ואשתי מאומתים. הילדים לא, וזה אחרי שעשו ארבע בדיקות PCR וכולן יצאו שליליות. אצלנו אף אחד לא מחוסן. יש סימפטומים קלים, חום, שיעול וכד’. אנחנו משפחה שמחה, קמים בכיף, סוחטים מיץ תפוזים, עושים ארוחת בוקר בריאה. הילדים משחקים המון כדורסל בחצר, יש טרמפולינה. בלית ברירה שומרים על הנהלים ולא יוצאים מהבית. רואים טלוויזיה, סרטים, ואני עושה עבודה משרדית מהבית.
"אנחנו אוכלים בבית ולפעמים מזמינים. לדעתי הבנים חייבים ללכת לבית הספר, אם הם יצאו שליליים בבדיקה הרגישה יותר, אז למה מענים אותם, זו ממש כליאת שווא.
"אנחנו מסתדרים מצוין אבל פוגעים בילדים שלנו וגם בילדים שאני מאמן בכדורסל, וזה הכי כואב לי מהכל. הצליחו ליצור שנאה ופילוג ולגרום לאנשים לחשוב שהצלחה של החיסון תלויה במישהו אחר.
"הבידוד הזה חיזק את הקשר בתוך המשפחה, קירב אותי מאוד למשפחה. אנחנו מתמודדים ביחד עם כל הקשיים האלה. כרגע אני הכי רוצה לחזור לאמן את הילדים בכדורסל ולחזור לשגרה שכל כך חשובה".
פורסם לראשונה: 14:05, 14.01.22