היום (שלישי) החלה שביתה של עובדי מנהל ומשק בכל בתי החולים הממשלתיים בישראל. רמב"ם הוא בית חולים ממשלתי שבו עובדים 1400 עובדי מנהל ומשק ולכן השביתה תשפיע על חלק משמעותי מהשירותים שאנו מספקים בימים רגילים.
1 צפייה בגלריה
בית חולים רמב"ם
בית חולים רמב"ם
בית חולים רמב"ם
(צילום: דוברות בית חולים רמב"ם)
השירותים שצפויים להיות מושבתים לחלוטין הן מרפאות החוץ  (למעט אונקולוגיה, דיאליזה, המטולוגיה ו IVF). השירותים בהם השביתה צפויה לגרום לעיכוב ניכר/פגיעה בשירות: חדר מיון – צפויים תורים וזמני המתנה ארוכים יותר; מכונים; שינוע (העברת) חולים בתוך בית החולים – צפוי עיכוב בהעברת חולים; מענה טלפוני במחלקות, מכונים ומרכז מידע.
 השביתה כוללת גם את עובדי המטבח, המשק (ניקיון), מכבסה ועוד. המשמעות היא שמזון למטופלים יוגש ב"חמגשיות", וצפויים עיכובים גדולים באספקת מצעים ומגבות.
מרמב"ם נמר כי השביתה היא באישור הסתדרות עובדי המדינה. מדובר במאבק שנמשך שנתיים וחצי, הוצאו מספר צווי מניעה, אולם לאחר שהמו"מ בין העובדים למדינה לא התקדם – אישר בית המשפט את השביתה.
קראו גם >>>
על מה נאבקים העובדים? עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הם עמוד השדרה הלוגיסטי שמאפשר למערכת הבריאות בבתי החולים להתקיים. אלו העובדים שמועסקים בניקיון, מטבח, אספקה סטרילית לחדרי ניתוח, מזכירות בכל המכונים והמרפאות, סייעות לאחיות במחלקות השונות ועוד. העובדים מוחים בין היתר על תנאי השכר – חלק גדול מהעובדים מקבל שכר שמצריך השלמה לשכר מינימום.