ראש העיר חיפה לשעבר יונה יהב אומר השבוע ל'מינט חיפה' כי בכוונתו להתמודד על ראשות העיר. יהב אומר כי הוא נערך לבחירות שצפויות להתקיים ב-31 באוקטובר 2023. ועדיין, ראש העיר לשעבר של חיפה מסייג את דבריו ומסביר כי החלטה סופית תתקבל רק לאחר ביצוע סקר עומק אותו הוא מבצע בימים אלו, והשגת התקציבים הנדרשים להתמודדות, ולשם כך הוא נמצא בקשר עם נציגי מפלגות שונות.
1 צפייה בגלריה
יונה יהב
יונה יהב
יונה יהב
(צילום: שרון צור)
יהב: "אני לוקח את כל השיקולים להתמודדות ברצינות רבה. החלטה סופית תלויה בכמה דברים הנבחנים על ידי בימים אלו. כך למשל אני עורך סקר עומק וההחלטה תלויה גם בזה. נקודה נוספת היא מימון מערכת הבחירות והעניין הכספי. לשם כך אני נמצא במגעים עם מפלגות אבל לא אחשוף את הפרטים בשלב זה".
בבחירות לראשות העיר בשנת 2018 יהב זכה ב־38 אחוז מקולות הבוחרים ובסך הכל 44 אלף קולות, בעוד קליש קיבלה 57 אחוז מקולות הבוחרים ובסך הכל כ-66 אלף קולות. רשימתו של יהב הכניסה למועצת העיר 4 חברים, וכך גם רשימתה של קליש.
יהב אומר השבוע כי באם יתמודד יוכל לנצח, וכי תושבים שבחרו בקליש מבינים שעשו טעות. יהב: "יש לי אהדה מאד גדולה בציבור, רואים את זה ואני מרגיש את זה. אני הולך ברחוב ונפגש עם אנשים. פונים אליי שאעזור. יש בי את הרצון לעזור לתושבים ולעיר. אני כל כך אוהב את העיר ושום דבר לא יכול לעצור את זה".
קראו גם >>>
יהב מביע דאגה ממצבה של העיר והעירייה, וחושש כי המשבר הפוליטי יפגע בתושבי העיר ובעיר עצמה שתרד מגדולתה. יהב: "אני מודאג מהנעשה בעיר ומהאופן בו היא מנוהלת. השארתי עיר יציבה עם תקציב, עם איתנות כלכלית. ייקח שנים לשקם את העיר אחרי מה שעשתה קליש. השארתי פרויקטים של מיליארדים שהיא פשוט ויתרה עליהם. אסור היה לתת לאדם ללא ניסיון לנהל את העיר השלישית בגודלה בישראל. עכשיו הרבה אנשים מבינים את זה ואומרים לי: 'יונה, עשינו טעות'.
"אם אתמודד, גם אנצח ואפעל למען העיר. הבחירות אמורות להיערך מוקדם מהצפוי לאור מצבה של העיר ואנו ממתינים לראות מה תחליט שרת הפנים באשר לחיפה. לדעתי יש לפזר את המועצה ולהודיע על בחירות חדשות. ועד אז אקבל החלטה סופית".