עצרת המחאה נגד הרפורמה המשפטי נערכה כמידי מוצאי שבת בצומת חורב. אלפים קראו "דמוקרטיה" ודרשו את עצירת הרפורמה. הדוברים בעצרת היו אלוף במיל. עמוס מלכא, השר לשעבר ואיש הליכוד מאיר שטרית, והבימאי בני ברבש.
6 צפייה בגלריה
המחאה נמשכת
המחאה נמשכת
המחאה נמשכת
(צילום: מחאת העם חיפה)



השר לשעבר מאיר שטרית: "מדינת ישראל עומדת בפני סכנה ברורה וממשית של חיסול הדמוקרטיה. הכנסת כבר שנים ארוכות היא חותמת גומי של הממשלה. בית המשפט הוא הגוף היחיד שנשאר להגן על האזרח הפשוט מפני עריצות השלטון, ואת זה רוצה הממשלה לחסל באמצעות פסקת התגברות. מטרת כל החוקים שהוגשו על ידי הממשלה לחסל את עצמאות בית המשפט".

6 צפייה בגלריה
המחאה נמשכת
המחאה נמשכת
המחאה נמשכת
(צילום: דרור גלבוע)

שטרית: "מה קרה לביבי? מה קרה לליכוד? השתגעתם? הייתי בליכוד 32 שנים. הממשלה רוצה להחזיר את הלהטבים לארון, להפוך אותנו למדינה גזענית, מחר הם יכולים להחליט שהערבים לא יצביעו ולפסול את המפלגות הערביות. מחר הם יכולים להחליט שאנחנו האנרכיסטים לא יכולים להצביע. הייתי שר משפטים 3 שנים מתוך הליכוד. 10 מתוך 12 השופטים בעליון היום מונו על ידי ממשלת הליכוד. מה שמספרים לכם על בית המשפט זה שקר".

6 צפייה בגלריה
מאיר שטרית
מאיר שטרית
מאיר שטרית
(צילום: מחאת העם חיפה)

שטרית קרא לחבריו בליכוד: "אני מתבייש בשתיקת הכבשים של חברי הליכוד. אני כחבר ליכוד, כשאוסלו הגיע לכנסת ונתניהו קיבל החלטה על משמעת סיעתית להצביע נגד, אני אמרתי: 'לעולם לא אצביע נגד הסכם שלום'. והצבעתי בעד. מספיק שחמישה אנשים בליכוד יצביעו נגד הרפורמה, והיא לא תהיה. אני לא מאמין לעצירת החקיקה, כי צריך היה לגנוז אותה. ברגע שיחזרו מהפגרה יכולים להצביע ולהעביר את החוק. אני לא מאמין להם. בושה".
"אני מצפה מחברי הכנסת של הליכוד שלא ישתפנו, תהיו מנהיגים! מבחן של מנהיג הוא בקבלת החלטות בזמנים קשים. צריך חברי כנסת שיילחמו בעד הציבור. אני רוצה לומר תודה לנתניהו, לסמוטריץ', לבן גביר- שהעירו אתכם, שהעירו אותנו. לא נפסיק את המאבק הזה עד הניצחון. זו סכנה אמיתית למדינה. הם לא רוצים משילות, הם רוצים לעשות מה שהם רוצים. נתניהו יודע מה השלכות הרפורמה, מכיר את ההשלכות על הכלכלה, על חיילי צהל שיהיו חשופים לתביעות... הוא מתעלם. ביבי, תתעורר".

6 צפייה בגלריה
אלוף עמוס מלכא
אלוף עמוס מלכא
אלוף עמוס מלכא
(צילום: מחאת העם חיפה)

אלוף במיל. עמוס מלכא: "אני גאה להיות אתכם כאן בחיפה, במאבק הכי צודק שהיה כאן. מצטרף להבעת התנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי ההחלמה לפצועים. הסיבה שהגענו לכאן היום היא קודם כל ההתנגדות למהפכה המשטרית, שהיא אירוע פוליטי דורסני".
האלוף מלכא התייחס למצב הבטחוני וציין: "המציאות הבטחונית מורכבת ויש חשש מאירוע רב זירתי מסלים. בואו ננסה להבין את ההקשר הברור בין ההתנקשות בדמוקרטיה למציאות הבטחונית. נתניהו הציג את בלימת איראן כעדיפות ראשונה של ממשלתו. עדיפות שנייה משילות. עדיפות שלישית יוקר המחיה. עדיפות רביעית הגדלת מעגל השלום. אף מילה על רפורמה משפטית. היום 4 חודשים אחרי, שום דבר מאלו לא מטופל. המאמץ היחיד של הממשלה הוא ניסיון התנקשות בדמוקרטיה".
"הטרור ואיראן מרימים ראש כעת בממשלת נתניהו. הם מזהים את חולשת הממשלה, את הקרע בעם שיצרה הממשלה, את שחיקת הביטחון הלאומי, את המשבר הכלכלי, את עמדת ארה"ב ואירופה, את המשבר בצה"ל".

6 צפייה בגלריה
אלפים בחורב
אלפים בחורב
אלפים בחורב
(צילום: מחאת העם חיפה)

האלוף מלכא: "גלנט, שר ביטחון מתוך הליכוד, שאיננו מתאבד פוליטי, מתריע על סיכונים ביטחוניים. במקום לכנס קבינט אתה מפטר אותו. אחרי המנהג החדש של השהייה, השעית את ההשהייה ובסיכומו של דבר שר הביטחון צדק. אז מדוע לא כונס קבינט עד אתמול? אולי לא רצו ששרים וחברי כנסת ייחשפו להשפעה ההרסנית של החקיקה שמא ישנו את דעתם. או אולי נתניהו, כי אתה באמת לא סומך על הקיצוניים שבקבינט".
"נתניהו, מנהיגות של עם ומדינה אינה מנהיגות קבוצת כדורגל שמטרתה להביס את היריב, מטרתה לאחד, לגייס סדר יום שישרת את כל העם. ואת זה אנחנו לא רואים. אנחנו שומעים קציני מילואים אוהבי המדינה זועקים, ומה המענה? אנרכיסטים, טרוריסטים, נאצים, לכו לעזאזל. נתניהו, האנרכיסטים האלו הם-הם כוחו של צהל. בעת מבחן בטחוני הם יעלו על מדים וינצחו כי הם מאמינים במדינה ומאמינים בשליחותם. וזו גם הסיבה שינצחו עכשיו במלחמת העצמאות השנייה, כי הם אוהבי המדינה ומאמינים בשליחותם".

6 צפייה בגלריה
שלטי מחאה בחורב
שלטי מחאה בחורב
שלטי מחאה בחורב
(צילום: מחאת העם)

קראו גם:

האלוף מלכא: "נתניהו, אתה יודע שאת המהפכה המשטרית לא תצליח להשלים. קח את המציאות הבטחונית המורכבת והפוך אותה להזדמנות לאומית. תכריז מיידית על גניזת ההפיכה והצהר על סדר יום חדש, כזה שישקם את הנזקים והקרעים שאתה יצרת. ניסיון ההתנקשות בדמוקטיה פגש עם נחוש שלא מוכן שישנו לו את המדינה באבחת רוב קואליציוני. לא נפקיר את המדינה, לא נפקיר את הדמוקרטיה, אנחנו ננצח".
פורסם לראשונה: 21:13, 08.04.23