כמו חיפאים רבים, גם קרן שגיא נזכרת בערגה בימי הזוהר וההדר של שכונת הדר, רק שהיא באה לכאן כדי לשנות. שגיא היא רכזת בינוי קהילה במתנ"ס הדר ורכזת מיזם "שכונות בשינוי" מטעם קרן שח"ף. המיזם פועל בפריפריה הגיאו-חברתית בארץ, ומטרתו לחזק את השכונה ולהפוך אותה לאטרקטיבית.
1 צפייה בגלריה
קרן שגיא
קרן שגיא
קרן שגיא
(צילום: פרטי)
היא בת 41 נשואה פלוס 2, ועברה להדר לפני 17 שנים. "זו שכונה יפהפייה, היסטורית עם סיפור ושורשים, הרבה תרבויות. יש פה מפגשים בין ערבים ויהודים, עולים, ותיקים, חרדים וחילונים ותחושה של קהילה, שייכות וחיבורים נכונים. איך שכונה כל כך גדולה עם הרבה אנשים ששונים אחד מהשני שיכולים להרגיש שזה הבית שלהם ושיש מקום לכולם. בבניין אחד יכולים לגור חרדים, עולים, ותיקים צעירים וזקנים. הילדה שלי הולכת לגן עם ילדים אריתראים, רוסים, בהאים".
קראו גם >>
עם הזמן התהוו בהדר קבוצות נשים מגוונות כמו קבוצת נשים ערביות פעילות או קבוצת אמהות שפעלו כדי להקים צהרונים. "בשנים האחרונות הבנתי שיש בשכונה שלי אוכלוסייה שלמה בסיכון, והקשישים שהם רבע מאוכלוסיית הדר. בשיתוף פעולה עם הרווחה ופעילים מקומיים הוקמה 'הרשת החברתית', שחברים בה מאות צעירים, פעילים חברתיים ותושבים. הם מתקשרים ביניהם גם באמצעות קבוצת ווטסאפ ייעודית.
"כך שופצו כבר בתים של קשישים, הם מלווים לבדיקות רפואיות, או קונים עבורם מצרכים עבור מישהו שלא מסוגל להגיע למכולת ומלמדים במיזם מיוחד לימודי דיגיטל לגיל השלישי, פעולות שהן עבורנו פשוטות כמו להיכנס לחשבון הבנק, להריץ חיפוש בגוגל, או לפתוח אימייל".