היום (שני) זומנה ישיבת דירקטוריון של חברת האצטדיון בראשה עמד עד לאחרונה איתמר צ'יזיק. הישיבה כונסה ללא זימונו של צ'יזיק וזאת על מנת למנות במקומו את סגן ראש העיר שמשון עידו.
4 צפייה בגלריה
איתמר צ'יזיק
איתמר צ'יזיק
סכין בגב. איתמר צ'יזיק
(צילום: אלעד גרשגורן)
צ'יזיק, מי שיזם והיה הראשון שזיהה את הצורך בהקמת אצטדיון סמי עופר, והיה המנכ"ל המיתולוגי של קבוצת מכבי חיפה, מדבר בגילוי לב על ההדחה שלו, והחשש שלו לפגיעה בעיר ובספורט בחיפה.
צ'יזיק: "ניסו להדיח אותי כמה פעמים באמצעות מועצת העיר ופעם אחר פעם הניסיון נכשל. עכשיו מצאו המבקשים להדיח כי ניתן לעשות זאת על ידי כינוס הדירקטוריון תוך השגת רוב. המטרה היא אחת, לשים במקומי את שמשון עידו".
צ'יזיק מציין כי ביקש להאריך את כהונתו, אך הוא סורב. "אני רציתי להלשים את מה שהתחלתי לפני 30 שנה", אומר צ'יזיק, "ועכשיו מכנסים דירקטוריון בלי לומר לי דבר, בלי לזמן אותי להגיד תודה ושנה טובה".

4 צפייה בגלריה
איתמר צ'יזיק
איתמר צ'יזיק
כואב ופגוע. איתמר צ'יזיק
(צילום: אלעד גרשגורן)

מי עומד מאחורי ניסיונות ההדחה?
"פיינגולד. כנראה הוא לא הרס מספיק בעיר. המשבר מול פיינגולד התחיל מהרגע הראשון. אני הייתי ברשימה של דוד עציוני שהמליץ עליי לתפקיד יו"ר האצטדיון. אני פרשתי מהמועצה ובמקומי נכנס פיינגולד שהיה בהתחלה ברשימה אחת עם עציוני. אחרי שהם נפרדו, פיינגולד לא הפסיק ללכלך. תקעו לי סכין בגב ברמה פוליטית הנמוכה ביותר. אותי לימדו יושרה ונאמנות, אבל כנראה שזה לא תופס לגביו. הוא תקע לי סכינים מהרגע הראשון".

4 צפייה בגלריה
איתמר צ'יזיק ויעקב פיינגולד
איתמר צ'יזיק ויעקב פיינגולד
איתמר צ'יזיק ויעקב פיינגולד
(צילום: אלעד גרשגורן, שורון צור)

מה קרה עם התאים בליגת האלופות?
"היו שני תאים מחוברים ששייכים לעירייה. אני סיימתי את כהונתי כיו"ר האצטדיון יום לפני המשחק של פריס סן ז'רמן. הסתבר כי התאים של העירייה נמסרו על ידי פיינגולד לגורמים שונים ביניהם משפחת עופר. אני אומר מסר את התאים, אני מתכוון שעל כרטיס לתאים משלמים 1,500 שקלים לכרטיס. עבור שני התאים בהם היו כ-20 איש, התבקשו האורחים לשלם רק 7,000 שקלים בלבד. וזאת במקום כ-300 אלף שקלים. אף אחד לא שאל אותי אם זה נכון לעשות את זה, ואם היו שואלים הייתי מתנגד לזה. כך למשל התנגדתי גם לנושא החניות שעוד ייבדק מדוע ניתן לקבוצת מכבי חיפה".
צ'יזיק אומר כי הדחתו תפגע באצטדיון ובספורט בעיר. "אני מכרי כל פינה באצטדיון ובמקומי רוצים לשים את שמשון עידו, שעם כל הכבוד אינו מכיר את האצטדיון כמוני", אומר צ'יזיק, "לצערי הפעולות שעושה פיינגולד במועצה ועכשיו באצטדיון אינם בטובת העיר. כואב לי הלב על הדחה שהיא סכין בגב למי שתרם כל כך הרבה לעיר, לספורט ולאצטדיון".

פיינגולד: "הגיע הזמן להתקדם"

יעקב פיינגולד מגיב לטענות ותוקף.
פיינגולד: "לא הייתה פה הדחה. הסתיימה כהונתו של צ'יזיק. כל חברי הדירקטוריון חשבו שצ'יזיק יו"ר גרוע. הוא התבלבל בין תפקיד המנכ"ל ותפקיד היו"ר, והוא הפריע למנכ"ל לתפקד. הוא גם היה בניגוד עניינים עם מכבי חיפה והתערב לא פעם בענייני הקבוצה. הוא לא התנהג כיו"ר ולא ארחיב. רציתי ששמשון עידו ייבחר כי הוא מחובר לספורט ולמכבי".

4 צפייה בגלריה
יעקב פיינגולד
יעקב פיינגולד
יעקב פיינגולד
(שרון צור)

האם התאים של העירייה נמסרו למשפחת עופר?
"לא רק למשפחת עופר אלא לעוד כמה מיליארדרים. כולם צריכים לתת כבוד למשפחת עופר שנתנו 100 מיליון שקלים לאצטדיון. מה רצה צ'יזיק לעשות? לתת כרטיסים בהגרלה לעובדי עירייה והאצטדיון תמורת 50 שקלים. זה היה מכניס אלף שקלים ואני הכנסתי הרבה יותר. שיפסיק לבלב את המוח ולשקר".
למה היו צריכים לתת תאים בהנחה למשפחת עופר?
"ההסכם איתם קובע כי מגיע להם 25% הנחה באירועים והמשחקים. לא אני אירחתי את משפחת עופר, אלא האצטדיון ומכבי חיפה. מגיע להם פעם אחת כבוד על התרומה שלהם. לא היינו צריכים להזמין אותם? כאילו שנהנינו ממשהו? ביקשנו תרומה של 50 מיליון שקלים לפרויקט חדש. היו שם מיליארדרים שנראה לך היגיוני לבקש מהם אלף שקלים לכרטיס? מגיע לי פרס נובל שהבאתי אותם".
פיינגולד מציין: "לאן נלך עם החשיבה הביקורתית הזו? אני חושב בגדול. הבאתי תורם להקמת בריכה בינלאומית. אם הייתי ראש עיר כבר מזמן היינו במקום אחר. הגיע הזמן להתקדם".
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 16:31, 19.09.22